Gå til innhold

Hva skal bhglærere ha tilgang til på et kontor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte i ny jobb i høst, og er ganske uerfaren som pedagogisk leder da jeg har jobbet som barnehagelærer de tre første årene etter utdanning.

Syns alt har gått fint, får gode tilbakemeldinger fra kollegaer og foreldre, barna stortrives og alt er bra. Bortsett fra styreren… Hun er umulig å samarbeide med, og det er ikke bare jeg som syns det. 

Barnehagen vår er i en middels stor by, og er delt opp med en avdeling ca 20 minutt gåavstand fra «hovedbygget».

Et av problemene dette året har vært tilgang til utstyr. Skal jeg skrive ut, makulere, ha utstyr, må jeg opp til det andre bygget. Jeg har ikke bil! Det går ikke busser! (Eller jo, men da bruker jeg to timer pga venting osv) Jeg kunne sikkert ha skaffet meg en bil, men jeg har ikke behov for det egentlig! Kan jobben kreve det? De sa iallfall ingenting om det verken i søknaden eller på intervjuet.

Har spurt mange ganger om diverse utstyr, men det blir bare nei. Jeg får ikke gjort jobben min skikkelig. Kan jeg kreve dette? Kan Utdanningsforbundet hjelpe meg?

Konfliktsky er jeg også, og akkurat nå er det mange konflikter på gang. Orker ikke mer… Hadde det ikke vært for de fantastiske søte små med fornøyde foreldre jeg møter hver dag, hadde jeg ikke holdt ut!! 

Svar pent, vær så snill, er allerede på randen av frustrasjon🤯

 

Anonymkode: 1cbbd...906

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger en pc og programmer for å gjøre det du skal. Ellers har du selv bøker fra studiet du kan bruke. Rammeplan osv. 

 

Anonymkode: 3c79f...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kunne forlange at du har det utstyret du trenger i samme bygg hvor du har kontoret ditt. Det betyr at skal du ha et funksjonelt kontor, må du ha en skriver med kopieringsmulighet, en makuleringsmaskin, stiftemaskin, hullemaskin, lamineringsmaskin og annet standardutstyr.

Hvis du ikke får dette, må de jo bare finne seg i at du bruker halve arbeidsdagen på å tråkke fram og tilbake mellom avdelingene for å hente utskrifter, makulere papirer osv.. Da må du bare skrive overtid dersom du bruker opp tiden på dette og trenger å jobbe lengre dager for å få unna oppgavene dine. Det blir nok i så fall dyrere for dem enn å skaffe deg noe utstyr.

Angående papirer med personsensitive opplysninger kan det også være regler som sier at de papirene ikke skal tas med ut av huset, og at du dermed kanskje ikke har lov til å bære de mellom avdelingene for å makulere eller arkivere dem.

De kan ikke forlange at du skaffer deg bil for å gjøre jobben din.

Anonymkode: 0f548...ae0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å skru avviklet hver gang det en noe du skulle gjort som du ikke får gjort, ellers når det tar lengre tid enn nødvendig. 

Foreslå løsninger eks:

tilrettelagt kontor på din arbeidsplass

Faste dager/tidspunkt på det andre kontoret (inkludert reisetid med buss). De kan da ikke kreve at du gjør kontorarbeid andre tidspunkter.

Bil tilgjengelig på jobb som barnehagen. 

Anonymkode: 15125...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt eget kontor som pedagogisk leder, og har jobbet i tre ulike barnehager

Har du det?

Anonymkode: c664d...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, virker som det er under 10 000 i utstyr det er snakk om.

Kommer til å gå på veggen hvis ikke får frihet til å skaffe utstyr for småsummer

Har hørt om enkelte frustrerte i det offentlige som har vurdert å sponse privat, helt tullete

 

Anonymkode: f8024...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En skriver bør hvertfall være tilgjengelig når det andre bygget er såpass langt unna. Jeg jobber selv som pedleder i en barnehage med 2 hus, men husene ligger kun med parkeringsplassen i mellom seg. Vi har møterom i det bygget jeg ikke jobber i og der sitter vi når vi har plantid. Der har vi tilgang til skriver, litteratur, laminering og makulering. Vi har også egen lamineringsmaskin i vårt bygg.

Hvordan gjøres det med pedagogmøter og ledermøter når det andre bygget er såpass langt unna?

Anonymkode: c5a09...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

En skriver bør hvertfall være tilgjengelig når det andre bygget er såpass langt unna. Jeg jobber selv som pedleder i en barnehage med 2 hus, men husene ligger kun med parkeringsplassen i mellom seg. Vi har møterom i det bygget jeg ikke jobber i og der sitter vi når vi har plantid. Der har vi tilgang til skriver, litteratur, laminering og makulering. Vi har også egen lamineringsmaskin i vårt bygg.

Hvordan gjøres det med pedagogmøter og ledermøter når det andre bygget er såpass langt unna?

Anonymkode: c5a09...a82

Jeg er med over teams.

Anonymkode: 1cbbd...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 16.33):

Jeg har aldri hatt eget kontor som pedagogisk leder, og har jobbet i tre ulike barnehager

Har du det?

Anonymkode: c664d...c8f

Ja, men det er fordi jeg er eneste pedagog på min avdeling. 

Anonymkode: 1cbbd...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Herregud, virker som det er under 10 000 i utstyr det er snakk om.

Kommer til å gå på veggen hvis ikke får frihet til å skaffe utstyr for småsummer

Har hørt om enkelte frustrerte i det offentlige som har vurdert å sponse privat, helt tullete

 

Anonymkode: f8024...f58

Jeg går også snart på veggen! Vi får ingenting! Jeg spurte pent om noen forstørrelsesglass her om dagen, ble blankt nei! Hva f..? Men mye ubrukelige greier vi ikke har brukt for skal kjøpes inn! Det var litt utenom, men veldig frustrerende!

Utstyret jeg trenger mest koster sikkert under 2000… 

Anonymkode: 1cbbd...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...