AnonymBruker Skrevet 3. mai #41 Del Skrevet 3. mai Her var det noen gutter som ringte på, åpna døra og løp. Det var skikkelig ekkelt. Jeg overså det i stor grad. Tatt en titt ut for å se om det er noen der, noe jeg ville gjort om noen ringte på og jeg ikke så noen. Så har jeg bare lukka døra. Har ikke gjort noe (synlig) ut av det. Jeg begynte å låse døra, barna fikk med seg nøkler da de var ute. De slutta med det etter hvert. De dagene de gjorde det flere ganger ila daget, så slo mannen av ringelyden på dørklokka. Vi har en 30+ år gammel dørklokke, så kan vår skrus av, antar jeg hvilken som helst kan. Vi har en sånn "høyttaler" i ganga. Anonymkode: b03c3...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #42 Del Skrevet 3. mai Vi drev en del med dette som barn. Det ble slutt den gangen personen sto rett bak døra og venta på oss (hadde sikkert sett oss i veien tidligere) og løp ut døra så fort jeg ringte på og slang meg i bakken og ropte at "nå var det nok". Det fungerte som faen, og jeg gjorde ikke det igjen. Anbefaler at du gjør det. Anonymkode: 16918...76d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #43 Del Skrevet 3. mai Ignorer. Går over av seg selv! Anonymkode: 40efb...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #44 Del Skrevet 3. mai Brunello skrev (11 timer siden): Ja, det er straffbart å helle/ sprute vann på noen med vilje. Det er en legemskrenkelse. Selvsagt av de mindre alvorlige, men like fult ulovlig og ikke minst en ganske tåpelig reaksjon. Man kan ikke alltid vite om det befinner seg noen akkurat der 😈 Det er tross alt vanning på egen tomt, og folk ferdes på eget ansvar. Kanskje tenkte jeg å vaske plassen/vannet gresset akkurat da, helt tilfeldig. Ingenting kan bevises verken for eller imot 🙂 Jeg er forresten ikke den som foreslo dette, og synes selv det er en overilt reaksjon. Anonymkode: b03c3...26f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #45 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så bra at barna fortsatt leker ute og ikke sitter hjemme bak en skjerm. Anonymkode: 2fec0...368 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mitt beste tips er å innse at det er godt noen barn fortsatt klarer å gjøre barnestreker. Er det irriterende er det bare å overse de så gir de seg. Anonymkode: 7cb13...74c Men når man er dårlig til beins er det faktisk ikke veldig gøy å flere ganger om dagen dra seg opp og slite seg bort til døra for å komme til unger som løper. Det er faktisk på kanten til trakassering. Skjønner godt at TS er lei og støtter forslaget om kamera med lapp. Anonymkode: e2d9a...fb7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #46 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 10.01): Slå av ringerklokka! Hadde bare latt være å bry meg. Anonymkode: 576ad...6e4 Jeg låser alltid døren for jeg er redd for å få fremmede på besøk. Det var en som gikk rundt i nabolaget og kjente på alle dører, gikk inn der det var åpent og forsynte seg av ting og tang. Det pleide å være ett trygt nabolag, men etter dette låser alle døren. Jeg har slått av ringeklokken, men dette har ungene vist oppdaget for nå driver dem og banker og sparker i døren. Det tar jo aldri slutt! 😵💫 Anonymkode: 82404...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #47 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi drev en del med dette som barn. Det ble slutt den gangen personen sto rett bak døra og venta på oss (hadde sikkert sett oss i veien tidligere) og løp ut døra så fort jeg ringte på og slang meg i bakken og ropte at "nå var det nok". Det fungerte som faen, og jeg gjorde ikke det igjen. Anbefaler at du gjør det. Anonymkode: 16918...76d Det kunne nok ha hjulpet, men dem er borte før jeg har komt meg halvveis ned trappen til første etasje.... Anonymkode: 82404...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #48 Del Skrevet 3. mai Klin in ringeklokka med noe kliss. Eller sett et lite skilt over med "Smil til kameraet!" Anonymkode: e2d9a...fb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #49 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Her var det noen gutter som ringte på, åpna døra og løp. Det var skikkelig ekkelt. Jeg overså det i stor grad. Tatt en titt ut for å se om det er noen der, noe jeg ville gjort om noen ringte på og jeg ikke så noen. Så har jeg bare lukka døra. Har ikke gjort noe (synlig) ut av det. Jeg begynte å låse døra, barna fikk med seg nøkler da de var ute. De slutta med det etter hvert. De dagene de gjorde det flere ganger ila daget, så slo mannen av ringelyden på dørklokka. Vi har en 30+ år gammel dørklokke, så kan vår skrus av, antar jeg hvilken som helst kan. Vi har en sånn "høyttaler" i ganga. Anonymkode: b03c3...26f Det er et slikt gammel ringeaparat jeg har utenfor huset ved ytterdøren (bilde) Den er koblet til en ding-dong kabel som ser slik ut (bilde) Den henger på veggen i første etasje. Jeg har slått den av nå, det vil si, jeg har puttet masse bommel inni boksen slik at når noen trykker på ringeaparatet så kommer det ikke noe lyd. Men nå har ungene antageligvis forstått at ringeaparatet ikke virker for nå fortsetter terroren med banking og sparking i døren... det tar jo aldri slutt.... Anonymkode: 82404...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #50 Del Skrevet 3. mai Vi hadde tilløp til av dette i en periode hvor "alle" barna i sameiet var i ringstikk-alderen samtidig. Vi bare sluttet å åpne døra. Da ble det fort kjedelig. Om du åpner og kjefter/kaster vann etter dem eller på andre måter fremviser en reaksjon som viser at tergingen virker, vil det gjerne bare gjøre det enda mer gøy. Anonymkode: 38cba...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #51 Del Skrevet 3. mai Har dere en felles Facbook side for området? Legg i så fall ut en innlegg hvor du forklarer problemet, hvorfor dette er belastende for deg og en beskrivelse av jentene. Har du bilde av dem når de løper unna legger du med det også. Be alle med barn på den alderen snakke med barna sine om at dette ikke er greit og at så langt de nå drar det føles det personlig. Anonymkode: e2d9a...fb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akebrett Skrevet 3. mai #52 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 10.01): Slå av ringerklokka! Hadde bare latt være å bry meg. Anonymkode: 576ad...6e4 Dette ! Eneste som hjelper💁♀️ Eller bare ikke åpne.. Da gir de seg veldig fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #53 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ignorer. Går over av seg selv! Anonymkode: 40efb...de5 Mnja, det poppes jo ut nye krapyler hele tiden. Anonymkode: 8d75a...48e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 3. mai #54 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man kan ikke alltid vite om det befinner seg noen akkurat der 😈 Det er tross alt vanning på egen tomt, og folk ferdes på eget ansvar. Kanskje tenkte jeg å vaske plassen/vannet gresset akkurat da, helt tilfeldig. Ingenting kan bevises verken for eller imot 🙂 Jeg er forresten ikke den som foreslo dette, og synes selv det er en overilt reaksjon. Anonymkode: b03c3...26f Dersom man heller en bøtte eller spyler direkte med vannslange, kan det selvsagt bevises. Man kan selvsagt lage et intrikat automatisk vanningssystem som man kan fjernstyre, men det er ganske søkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #55 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mnja, det poppes jo ut nye krapyler hele tiden. Anonymkode: 8d75a...48e Ekle f*ttunger uten folkeskikk dsv. Og folk lurer på hvorfor jeg ikke liker barn.. Anonymkode: 1b0fd...8dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #56 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Her var det noen gutter som ringte på, åpna døra og løp. Det var skikkelig ekkelt. Jeg overså det i stor grad. Tatt en titt ut for å se om det er noen der, noe jeg ville gjort om noen ringte på og jeg ikke så noen. Så har jeg bare lukka døra. Har ikke gjort noe (synlig) ut av det. Jeg begynte å låse døra, barna fikk med seg nøkler da de var ute. De slutta med det etter hvert. De dagene de gjorde det flere ganger ila daget, så slo mannen av ringelyden på dørklokka. Vi har en 30+ år gammel dørklokke, så kan vår skrus av, antar jeg hvilken som helst kan. Vi har en sånn "høyttaler" i ganga. Anonymkode: b03c3...26f Guttebarn er dritskumle, og ofte voldelige også De banker jo opp lærerne sine til og med, og det har de visst full rett til. Anonymkode: 1b0fd...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 3. mai #57 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 8.59): Det er tre jenter i 7-8 årsalderen som driver å ringer på døren min for så å løpe sin vei. Det er ikke bare ett ring, men flere etter hverandre. Dette er utrolig irriterende og jeg ønsker å få stoppet disse d*****ungene! Jeg vet ikke hvem sine unger det er eller hvor dem hører til, jeg er dårlig til bens og sliter med å gå, så kan ikke løpe etter dem. Dem kommer flere ganger for dagen og til alle tider på døgnet, både tidlig og sent. "Ding-dong-ding-dong-ding-dong" I dag tidelig var jeg på vei ut døren og da sto den ene av jentungene rett utenfor på trappa, var sikkert i ferd med å ringe på igjen. Jeg var ikke forberedt på at det skulle stå noen der så jeg skvatt til, det samme gjorde hun. Hun klarte å løpe vekk før jeg fikk sjansen til å si noe. Hun forsvant som et lyn rundt huset og var borte før jeg i det hele tatt klarte å komme meg rundt 😵💫 Jeg trenger tips/råd til å få en stoppe på denne ringe-terroen! 😩 Anonymkode: 82404...b85 Som flere sier: så fungerer det best å skru av ringeklokka. Har du ikke dette så få deg en slik en. Finner du ut hvor ungene bor hen så gå å ring på for en prat med ungen og foreldrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #58 Del Skrevet 3. mai Jeg sendte hunden etter dem 😬 Den bjeffer og de er redd den. Naboungene altså. Anonymkode: c9edc...468 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 3. mai #59 Del Skrevet 3. mai Jeg hadde noen som holdt på med det her. Når jeg så dem var i gata gikk jeg inn på kamera på teslaen og rett etter at dem hadde ringt på, så tutet jeg på dem de kom aldri tilbake... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå