Gå til innhold

Unger som ringer på og stikker av! Noen som kan komme med gode tips/råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er tre jenter i 7-8 årsalderen som driver å ringer på døren min for så å løpe sin vei. Det er ikke bare ett ring, men flere etter hverandre. Dette er utrolig irriterende og jeg ønsker å få stoppet disse d*****ungene!

Jeg vet ikke hvem sine unger det er eller hvor dem hører til, jeg er dårlig til bens og sliter med å gå, så kan ikke løpe etter dem. Dem kommer flere ganger for dagen og til alle tider på døgnet, både tidlig og sent. "Ding-dong-ding-dong-ding-dong"

I dag tidelig var jeg på vei ut døren og da sto den ene av jentungene rett utenfor på trappa, var sikkert i ferd med å ringe på igjen. Jeg var ikke forberedt på at det skulle stå noen der så jeg skvatt til, det samme gjorde hun. Hun klarte å løpe vekk før jeg fikk sjansen til å si noe. Hun forsvant som et lyn rundt huset og var borte før jeg i det hele tatt klarte å komme meg rundt 😵‍💫

Jeg trenger tips/råd til å få en stoppe på denne ringe-terroen! 😩

Anonymkode: 82404...b85

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk vann 🫠

Anonymkode: 05a7f...b9d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå av ringerklokka! Hadde bare latt være å bry meg.

Anonymkode: 576ad...6e4

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet du jo hvem det er, snakk med foreldrene.

Anonymkode: 3f1d0...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem foreldrene er? Evnt. har dere en facebook gruppe i nabolaget hvor du kan be foreldre ta en prat med ungene sine?

Eller kvitt deg med ringeklokka. 

Anonymkode: 8ddab...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av ringeklokken. Ungene er ute og finner på ting. Er det ikke det «alle» voksne savner hos dagens unger, da? At de oppfører seg slik de selv gjorde som barn? (Som var - såmn i tilfelle du har glemt egen barndom - å drive rundt i nabolag og være til generelt bry og ulempe)

Anonymkode: 10884...cd4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sittet klar og tatt bilde..  

Anonymkode: 3f1d0...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bare ignorere dem, ikke åpne. Da er det kanskje ikke så gøy lengre. Trur egentli hadde du løpt etter den så kan det oppfattes for barna ( morsomt) Og da stopper det nok ikke. 
eventuelt finne ut hvem foreldrene er og gi dem beskjed om at det plagsomt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du sint når de gjør det? Får du en reaksjon? Når jeg var liten så ringte vi på og stakk av bare på de som reagerte kraftig. Vi hadde en nabo som løp etter hos halvnaken flere ganger. Veldig sint. Det var gøy. Det er ikke gøy når man ikke får en reaksjon. Så beste tipset er å ignorere. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så slemt å terrorisere folk som sliter med å gå på den måten. Tror det er Claes Ohlsson som har sånne små kamera du kan henge opp, og koble til mobilen. Koster bare et par hundre kroner. Så legger du ut et bilde på fb, for å høre hvem det er. For så å kontakte foreldrene. Heng gjerne opp et skilt om at området er videoovervåket. Pass på at kamera kun filmer på din eiendom. Eller så må du alliere deg med noen som er rask til bens, som kan ta dem. 

Anonymkode: 2c714...2a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh jeg hadde en sommer da en liten guttegjeng ringte på og løp i ett sett. Det var dritirriterende 😂 Jeg slutta bare å åpne døra, og etter en uke ble det ikke så gøy lenger. 

Anonymkode: f5b0b...c34

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God gammeldags ring på spring 🎉   skru av ringeklokken hvis det er så stort problem. 

Anonymkode: 322aa...e18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp et kamera, da blir det sikkert slutt.  Eventuelt om du klarer ta de på fersken igjen ta opp mobilen og film dem. 

Anonymkode: 27dc8...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitt klar med en bøtte vann, som du kan kaste på dem! :nisseblunk:  

Anonymkode: 06c6a...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de ser et av vinduene dine fra døra, så kan du henge opp en ekkel maske i vinduet og trekke gardiner for så det ser ut som om noen står der.

Noe sånt kanskje?

Skummel Halloween-maske Realistisk maske Terror Norway | Ubuy

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jo alle oss som vokste opp på 60-70 tallet og. Mine barn som vokste opp på 2000-tallet gjorde det samme. Koble ut ringeklokka og ignorer er det beste tipset. Reagerer du, så er det enda gøyere å ringe på og stikke av.

Anonymkode: b64fb...606

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde slått av ringeklokken, trenger man den uansett?

Evt: kjøp en videoklokke. 

Min reagerer jo bare folk er innenfor flere meter.. du kan sette den opp til å overvåke all din eiendom.

Så kan du sitte i sofaen, få et pling når de nærmer seg og se hvem det er, og om du vil kan du snakke gjennom den omtrent før de trykker på knappen og si ja - hva er det dere vil?

Anonymkode: 8bdfa...7bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn tuller med de som reagerer og blir sinte. Om man ikke gjør noe, slutter de raskt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (6 minutter siden):

Om de ser et av vinduene dine fra døra, så kan du henge opp en ekkel maske i vinduet og trekke gardiner for så det ser ut som om noen står der.

Noe sånt kanskje?

Skummel Halloween-maske Realistisk maske Terror Norway | Ubuy

Beste forslaget 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kasta vann ut av vinduet fra andre etasje når vi hadde nabobarn som gjorde sånt. 😏 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...