Gå til innhold

Unger som ringer på og stikker av! Noen som kan komme med gode tips/råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har ikke ringeklokke, men her banker de (sparker de) i dører, vinduer og husvegg så det jomer i hele huset.. skikkelig koselig for minsten som har soverom der de dundrer..

Anonymkode: e4f6c...061

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Personlig har jeg et smarthussystem. Så jeg satte bare det opp til å spyle litt gjørmevann utover veien min ca 10sekunder etter at noen ringer på. De som er gyldige besøkende blir stående tørre og vente på at døra åpnes, de som løper ender rett i "regnværet" 

Anonymkode: b9b6a...41f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (3 timer siden):

Jeg kasta vann ut av vinduet fra andre etasje når vi hadde nabobarn som gjorde sånt. 😏 

Ikke spesielt smart. Det er faktisk straffbart, og møter du på de rette folka blir det et helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

If you can't beat them, join them.

Anonymkode: 836ff...933

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fint at de er ute og koser seg, og ikke foran en skjerm tenker jeg 🤷🏻‍♀️

Men vi hadde noen barn som var helt besatt på å ringe på midt i leggingen av småbarna våre, selv om vi hadde hengt opp lappe og snakket med de om at de ikke kunne ringe på akkurat i 19-tiden. Irriterende!
En kveld mamma var her og la, bestemte vi oss for å ta igjen. Mannen gjemte seg i buskene utenfor inngangsdøren, og jeg sto klar ved døra. Da de kom og ringte på åpnet jeg, de løp, og ble vettskremt av mannen som hoppet ut av buskene 😂 De sluttet å ringe på midt i leggingen, men sprellene på dagtid har blitt flere. Men det er bare morsomt 🤪

Anonymkode: 20a30...a18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (18 minutter siden):

Ikke spesielt smart. Det er faktisk straffbart, og møter du på de rette folka blir det et helvete.

Straffbart å helle vann på min egen eiendom? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så fint at de er ute og koser seg, og ikke foran en skjerm tenker jeg 🤷🏻‍♀️

Ja, du tenker vel det. Herregud. Hva skjer med verden 🙄

Anonymkode: a7ce9...cb4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er tre jenter i 7-8 årsalderen som driver å ringer på døren min for så å løpe sin vei. Det er ikke bare ett ring, men flere etter hverandre. Dette er utrolig irriterende og jeg ønsker å få stoppet disse d*****ungene!

Jeg vet ikke hvem sine unger det er eller hvor dem hører til, jeg er dårlig til bens og sliter med å gå, så kan ikke løpe etter dem. Dem kommer flere ganger for dagen og til alle tider på døgnet, både tidlig og sent. "Ding-dong-ding-dong-ding-dong"

I dag tidelig var jeg på vei ut døren og da sto den ene av jentungene rett utenfor på trappa, var sikkert i ferd med å ringe på igjen. Jeg var ikke forberedt på at det skulle stå noen der så jeg skvatt til, det samme gjorde hun. Hun klarte å løpe vekk før jeg fikk sjansen til å si noe. Hun forsvant som et lyn rundt huset og var borte før jeg i det hele tatt klarte å komme meg rundt 😵‍💫

Jeg trenger tips/råd til å få en stoppe på denne ringe-terroen! 😩

Anonymkode: 82404...b85

Så bra at barna fortsatt leker ute og ikke sitter hjemme bak en skjerm.

Anonymkode: 2fec0...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Skru av ringeklokka for en periode så de mister interessen.

2. Ringeklokke med kamera. Da får du sett hvem det er, men kan også hende de slutter når de ser de blir filmet.

3. Bli med på leken og legg opp til pranks. Sett f.eks. opp en eller annen dings som lager høy lyd som du kan styre med en knapp fra der du er, så de skvetter. Eller vann som spyles eller lignende.

Anonymkode: 231fe...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett opp skilt halvveis på ringeklokka:

Hei, nå har dere ringt på veldig mange ganger her, nok er nok. Ta rampestrekene et annet sted :)

Anonymkode: c4ada...bae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dørkamera eller annen overvåkingskamera.. Sett opp skilt hvor du opplyser om kamera. 

Anonymkode: b8bc0...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er tre jenter i 7-8 årsalderen som driver å ringer på døren min for så å løpe sin vei. Det er ikke bare ett ring, men flere etter hverandre. Dette er utrolig irriterende og jeg ønsker å få stoppet disse d*****ungene!

Jeg vet ikke hvem sine unger det er eller hvor dem hører til, jeg er dårlig til bens og sliter med å gå, så kan ikke løpe etter dem. Dem kommer flere ganger for dagen og til alle tider på døgnet, både tidlig og sent. "Ding-dong-ding-dong-ding-dong"

I dag tidelig var jeg på vei ut døren og da sto den ene av jentungene rett utenfor på trappa, var sikkert i ferd med å ringe på igjen. Jeg var ikke forberedt på at det skulle stå noen der så jeg skvatt til, det samme gjorde hun. Hun klarte å løpe vekk før jeg fikk sjansen til å si noe. Hun forsvant som et lyn rundt huset og var borte før jeg i det hele tatt klarte å komme meg rundt 😵‍💫

Jeg trenger tips/råd til å få en stoppe på denne ringe-terroen! 😩

Anonymkode: 82404...b85

Mitt beste tips er å innse at det er godt noen barn fortsatt klarer å gjøre barnestreker. Er det irriterende er det bare å overse de så gir de seg.

Anonymkode: 7cb13...74c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stå klar til å kaste en bøtte med vann på dem.

Anonymkode: e006a...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

God gammeldags ring på spring 🎉   skru av ringeklokken hvis det er så stort problem. 

Anonymkode: 322aa...e18

Ikke alle ringeklokker lar seg slå av.  Jeg hadde gitt unger og foreeldre KLAR beskjed.  😈

Anonymkode: b44a8...b49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så bra at barna fortsatt leker ute og ikke sitter hjemme bak en skjerm.

Anonymkode: 2fec0...368

Det er ikke lek å plage noen som sliter med å gå!

Anonymkode: 2c714...2a5

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (1 time siden):

Straffbart å helle vann på min egen eiendom? 

Ja, det er straffbart å helle/ sprute vann på noen med vilje. Det er en legemskrenkelse. Selvsagt av de mindre alvorlige, men like fult ulovlig og ikke minst en ganske tåpelig reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så barnslig at jeg hadde stått bak døra med vannpistol til de kom tilbake og løpt etter

Anonymkode: 36df7...85d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (11 timer siden):

Ja, det er straffbart å helle/ sprute vann på noen med vilje. Det er en legemskrenkelse. Selvsagt av de mindre alvorlige, men like fult ulovlig og ikke minst en ganske tåpelig reaksjon.

Så jeg kan ikke helle vann ut av mitt eget vindu på min egen eiendom, fordi uvedkommende som ferdes på min private eiendom uten tillatelse står der? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...