AnonymBruker Skrevet 2. mai #21 Del Skrevet 2. mai Hev deg over det og forbered deg på å få bedre venner i jobben. Gratulerer og lykke til! Anonymkode: 342c4...5ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 2. mai #22 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Gi henne jobben Anonymkode: 5a7b0...bd5 Man kan jo ikke gi jobben sin til noen andre! Det er faktisk arbeidsgiver som bestemmer hvem man vil ansette! Hvis TS "gir" fra seg jobben vil den sikkert gå til noen av de andre søkerne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #23 Del Skrevet 2. mai Hun er kjempe misunnelig, da hun selv har studert lenge å sliter med å finne seg jobb. Sjalusi er en følelse alle har, men ikke liker vise frem. ikke snakk så mye om jobben din, og hold litt avstand. Dette ordner seg når hun finner sin jobb. Men sier mye om vennskapet da. pass på å ikke gni det inn.. det er som å gni inn en graviditet på noen som sliter med å bli gravid, da klarer man ikke glede seg på andres vegne. Anonymkode: a61c3...ee7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 2. mai #24 Del Skrevet 2. mai (endret) Gratulerer med jobben🎉🎉🎉 Om venninna de vanligvis er hyggelig og omsorgsfull, så er vel dette et utslag av at det er sårt for henne å ikkke få jobb, og at hun da blir sjalu. Ingen styrer hva de føler, men man styrer hvordan man agerer. Kan du ta dette opp med henne- at hun er viktig for deg at du er superglad for å ha fått jobben og at du håper at det snart blir en hennes tur til å lande en jobb hun har lyst på? Jeg har egen erfaring med det å ikke kunne vise hvor glad jeg har vært for div muligheter jeg fikk mm, fordi min beste venninne og min søster hadde begge så veldig dårlig råd da vi var unge voksne. Kunne liksom aldri ringe å bare si "vet du hva, jeg skal reise/ delta på/ kjøpe meg..". Fikk bare tilbake ting som at "skulle ønske jeg også kunne..". Heldigvis bodde vi veldig langt fra hverandre, så jeg gledet meg over det som var bra uten å føle at de fikk det trykka i trynet. Skulle ikke vært nødvendig, men vi var ganske unge da. Vet ikke om det er medvirkende årsak til at jeg i dag har evnen til å bli oppriktig glad på andres vegne enten de vinner penger, oppnår suksess i jobb eller andre ting. Men det er jo aldri lett å føle på at ting er "urettferdig" og jeg ser ikke bortifra at venninna di føler på det mht kvalifikasjon osv. En annen ting er at jeg ville selv kanskje følt det litt flaut dersom jeg søkte flere jobber uten napp, og så ser jeg at andre får bra jobb uten å ha samme kompetanse- det går jo på selvtillitten. Du skal selvsagt ta jobben- lykke til ❤️ Endret 2. mai av Sydvesta Orkana Skrivefeil 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 2. mai #25 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kanskje din venninne ikke responderte negativt på nyheten, ts? Kanskje hun responderte negativt på ditt valg av formidling av nyheten? Om du til henne var så mye som 1/10 så nedlatende og hoverende som du valgte å være her i tråden så skylder du henne en «jeg er et nek - vil du tilgi meg?» type samtale. At andre gleder seg over ens gleder, ts, fordrer evne til å formidle ens gleder på en positiv måte. De fleste på Kg og i livet ellers som mener seg «dårlig behandlet» av venner har lansert nyheten med ett bevist valgt «haha! Se hvor godt jeg gjør det, din mislykka taper!» og beskriver det i sine innlegg helt uten den skam de burde føle. Anonymkode: 4203f...def Nei dra meg baklengs.. Du er på bærtur og det tror jeg du vet siden du skriver det der på anonym. Folk som svarer surt når noen går til noe bra, på grunnlag av at de ikke "sa nyheten bra nok" er søren meg så selvsentrerte at de nærmer seg narsisisster. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 2. mai #26 Del Skrevet 2. mai Gratulerer med jobb! Hva slags kurs har du tatt? Hvor tar man disse? Kan jeg spørre om lønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #27 Del Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har landet et godt betalt jobb etter noen kurs. Det er helt uvirkelig, da min veninne har bachelor i regnskap, men sliter med å finne jobb. Jeg skal jobbe med enkel regnskap og det er mye punching. Firmaet har høyt lønnsnivå generelt. Jeg har også relativ god lønn. Sjefen intervjuet meg bare 15 min og følte han kunne stole på meg. Det er som drøm for meg. Jeg var skikkelig glad og fortalte veninna. Etter dette har hun vært rar og stilt kritiske spørsmål. Hun har også stilt faglige spørsmål for å vise at hun har mer kompetanse. Jeg er enig i at hun har mer kompetanse, da jeg skal jobbe med noe jeg lærte på kurs, og skal få opplæring, og utvikle meg. Jeg er samtidig knust av å "miste" min eneste veninne. Det er nesten at jeg har lyst til å si opp jobben Anonymkode: 79dcf...995 Er du virkelig overrasket? Anonymkode: 81a2a...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai #28 Del Skrevet 2. mai Skulle ikke forundre meg om hun i hemmelighet søkte samme jobb. Uansett, det er smålig av henne. Jeg hadde nok vært litt mer forsiktig med omgang med henne, sett om hun endret seg, eller om hun fortsetter å være så urimelig som hun nå er. Om hun er veldig ung, så kan det kanskje forklares med umodenhet, selv om det også da er merkelig og dårlig gjort av henne. Ikke la noen få ta fra deg gleden over å få denne jobben, Ts! Du fikk denne jobben fordi ledelsen der anså deg som den beste kandidaten, selv om det sikkert er andre som har mer utdannelse som også søkte. Gratulerer! Anonymkode: 084e4...620 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 2. mai #29 Del Skrevet 2. mai Å hun er sikkert sur fordi du ikke gjorde en god nok jobb i å overbringe nyheten. Du skulle sagt det på en "jeg er ikke verdig" måte. 🤡🤯🏳️🏳️🏳️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsulten Skrevet 3. mai #30 Del Skrevet 3. mai Skjedde med meg også. Hun begynte å kontrollere meg og skulle bestemme det meste over meg. Hun begynte å klage når jeg f.eks kaste en liten bit i feil søppel og kan få bot for det. Eller jeg fikk ikke lov å ha besøk mem, det kunne hun ect.. Også når jeg fikk jobb så var ikke hun helt fornøyd og begynte å si ting at jeg kan risikere å miste jobb hvis jeg sier litt feil eller hvis jeg er litt too much meg selv så kan jeg miste jobb. Så fant jeg fort ut at hun skulle ha kontroll over meg 🤪 Vi er venninner enda men, holder litt avstand. Hun prøver fremdeles å ha kontroll over meg selv etter jeg har flyttet ut og bor for meg selv så skal hun kinda bestemme hva som er lov eller ei på regler 😅 Synes det er liiiiiiitt spesielt selv etter jeg flyttet men, heldigvis så bestemmer jeg selv hvordan jeg vil bo og hun kommer ikke så ofte besøk. Men det er spesielt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #31 Del Skrevet 3. mai Hvor jeg bor kastes jobbene etter regnskapsførere. De rekrutterer tilogmed folk som ikke har bachelor I regnskap fordi det er så stor mangel. Kan ikke skjønne hun har problemer med å få seg arbeid når hun i tillegg har bachelor I faget? Anonymkode: 0d710...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StudentAndy Skrevet 3. mai #32 Del Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 1.35): Jeg fikk tilbud om en bra jobb, 50% av mine nærmeste var negative. Inkl han jeg dater. Sjalusi! Anonymkode: 285df...26b what? han du dater er negativ pga du fikk tilbud om bra (antar bedre) jobb enn han? eller er det mer som gjør det? kunne aldri falt meg inn å skulle være sjalu/negativ mot at partneren min fikk tilbud om god jobb. jeg kunne helt klar sagt "gratulerer, heldige deg, jeg skulle ønske jeg hadde" eller noe i den dur men på en slik måte at jeg viser jeg er veldig stolt over at hun fikk tilbudet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #33 Del Skrevet 3. mai Gratulerer med ny jobb. Ikke tenk noe mer på venninna di i den forbindelse. Hun ble nok litt misunnelig og klarte å ikke la være at det skinner gjennom. Og selvfølgelig kan hun komme med noen kritiske kommentarer når hun har erfaring i faget. Men den kompetansen kommer du også til å få etter hvert. Behold både jobb og venninne. Om en stund kan dere snakke om fag også. Anonymkode: 633c4...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai #34 Del Skrevet 3. mai Hun er ikke din venninne når hun ikke unner deg suksess, men heller er sjalu. Finn deg bedre venner. Anonymkode: d7c6f...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #35 Del Skrevet 4. mai Siden hun sliter med å få jobb kan det nok føles urettferdig. Og det er jo forståelig. Kan komme langt med å anerkjenne disse følelsene. For du er kanskje enig i at det er litt urettferdig, at du er heldig? Jeg har en venninne som fikk tilbud om et «kurs» innen ledelse, som skal føre til lederjobb. Jeg har en god jobb og er ikke sjalu - men mener at det er faglig dumt at folk får jobber de ikke har kompetanse til. Som om ikke helsevesenet har nok dårlige ledere fra før (hun jobber i helsevesenet, ikke jeg). Men det er jo ikke hennes feil, det er jo sektoren som velger å gjøre sånt fordi de mangler folk. Allikevel kjente jeg at jeg ble litt sur da hun fortalte det, synes ikke hun er kvalifisert eller egnet. Og på vegne av yrkesstoltheten min så ble jeg litt sur ja. Men ikke sjalu. Kan hende hun er faglig kritisk. Anonymkode: b950d...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #36 Del Skrevet 4. mai Hvor mye har du stilt opp for henne i den vanskelige situasjonen som hun står i? Det å ikke få jobb kan tære på psyken. Som flere her sier, så er det er yrke hvor det er lett å få jobb. Det gjør det jo hele verre. Når du i tillegg får en tilsvarende jobb med bare noen kurs, kan man jo føle seg skikkelig mislykket. Det er ikke sikkert hun ikke er glad på dine vegne, men det kan være at det er veldig vanskelig å vise det akkurat nå. I tillegg er det jo ingen her som vet hvordan du la fram nyheten om din nye jobb. Tenkte du bare på seg selv, eller hadde du litt omtanke på den situasjonen hun er i? Anonymkode: d4b3f...61d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #37 Del Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Siden hun sliter med å få jobb kan det nok føles urettferdig. Og det er jo forståelig. Kan komme langt med å anerkjenne disse følelsene. For du er kanskje enig i at det er litt urettferdig, at du er heldig? . Anonymkode: b950d...83a Atte HÆ? Utettferdig at hun har fått jobb og ikke veninden. Ette har da ingenting med rettferdighet å gjøre. Hvis man ikke utelukende klarer å være glad på en venns vegne om å få jobb. Da er du en dritt venn, punktum. Er ikke rart det blir mye uvennskap i verden. Om noen blir sur for at du får en jobb. Det må verden rundt tåle. Når jeg har fått ny jobb er jeg glad.og jeg skjuler da ikke det for å ta hensyn. Hvis jeg ikke får lov å være glad for det, og de skal finne grunn til å bli sur. Så kom deg vekk. Orker ikke sånne giftige vennskap. Har mistet venner når jeg ble forlovet, gift, fått jobb, baby siste var at jeg mistet en venn fordi jeg gikk fra gammel bil til nyere bil. Altså det har virkelig ikke vært noe tap. At en venn blir så sur fordi du endelig har fått muligheten til å kjøpe deg en ny bil. I tillegg er dette folk som har gledelig delt sine gleder i livet. Jeg har jo genuint vært glad på deres vegne. Men det blir jo borte for min del også når det ikke går andre veien. Nei takk. Vener som ikke unner deg noe godt, de gjør bare vondt Anonymkode: 54513...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gulesokker Skrevet 4. mai #38 Del Skrevet 4. mai Dette er grunnen til at jeg ikke liker å skryte til folk jeg kjenner når det skjer noe bra. De fleste mennesker blir bare i dårlig humør av å høre at andre har det godt 🤷🏻♀️ trist men sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 4. mai #39 Del Skrevet 4. mai gulesokker skrev (3 timer siden): Dette er grunnen til at jeg ikke liker å skryte til folk jeg kjenner når det skjer noe bra. De fleste mennesker blir bare i dårlig humør av å høre at andre har det godt 🤷🏻♀️ trist men sant Sånn er ikke jeg ihvertfall. 😨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #40 Del Skrevet 4. mai Jeg hadde en sånn venninne jeg og. Hadde. Hun var sjalu fordi jeg hadde en reisejobb der jeg fikk være med på en del kurs/events og sånne ting. Hun kunne sende meg en melding og spør hvorfor jeg plutselig var i New York/Brüssel/Singapore etc, og jeg ville jo ikke lyve heller (hun så det på sosiale medier). Fikk da høre at det var dårlig gjort å gni reisene mine i trynet på henne og at hun ville også ha reisejobb. Til slutt turte jeg ikke legge ut noe på sosiale medier i tilfelle hun ble sint. Vi er ikke venner mer for det blir feil for meg å ha en venninne som ikke unner andre å ha det fint. Og det burde ikke ts heller. Anonymkode: 2423d...0cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå