Gå til innhold

Min eneste veninne ble sur for at jeg har fått god jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har landet et godt betalt jobb etter noen kurs. Det er helt uvirkelig, da min veninne har bachelor i regnskap, men sliter med å finne jobb.  Jeg skal jobbe med enkel regnskap og det er  mye punching. Firmaet har høyt lønnsnivå generelt.

Jeg har også relativ god lønn. Sjefen intervjuet meg bare 15 min og følte han kunne stole på meg.

Det er som drøm for meg. Jeg var skikkelig glad og fortalte veninna.  Etter dette har hun vært rar og stilt kritiske spørsmål.

Hun har også stilt faglige spørsmål for å vise at hun har mer kompetanse.  Jeg er enig i at hun har mer kompetanse, da jeg skal jobbe med noe jeg lærte på kurs, og skal få opplæring, og utvikle meg.

Jeg er samtidig knust av å "miste" min eneste veninne. Det er nesten at jeg har lyst til å si opp jobben

Anonymkode: 79dcf...995

  • Hjerte 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har landet et godt betalt jobb etter noen kurs. Det er helt uvirkelig, da min veninne har bachelor i regnskap, men sliter med å finne jobb.  Jeg skal jobbe med enkel regnskap og det er  mye punching. Firmaet har høyt lønnsnivå generelt.

Jeg har også relativ god lønn. Sjefen intervjuet meg bare 15 min og følte han kunne stole på meg.

Det er som drøm for meg. Jeg var skikkelig glad og fortalte veninna.  Etter dette har hun vært rar og stilt kritiske spørsmål.

Hun har også stilt faglige spørsmål for å vise at hun har mer kompetanse.  Jeg er enig i at hun har mer kompetanse, da jeg skal jobbe med noe jeg lærte på kurs, og skal få opplæring, og utvikle meg.

Jeg er samtidig knust av å "miste" min eneste veninne. Det er nesten at jeg har lyst til å si opp jobben

Anonymkode: 79dcf...995

Hun er nok bare missunelig. Gi det litt tid, og gratulerer med ny jobb❤️

  • Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud om en bra jobb, 50% av mine nærmeste var negative. Inkl han jeg dater. Sjalusi! 

Anonymkode: 285df...26b

  • Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har landet et godt betalt jobb etter noen kurs. Det er helt uvirkelig, da min veninne har bachelor i regnskap, men sliter med å finne jobb.  Jeg skal jobbe med enkel regnskap og det er  mye punching. Firmaet har høyt lønnsnivå generelt.

Jeg har også relativ god lønn. Sjefen intervjuet meg bare 15 min og følte han kunne stole på meg.

Det er som drøm for meg. Jeg var skikkelig glad og fortalte veninna.  Etter dette har hun vært rar og stilt kritiske spørsmål.

Hun har også stilt faglige spørsmål for å vise at hun har mer kompetanse.  Jeg er enig i at hun har mer kompetanse, da jeg skal jobbe med noe jeg lærte på kurs, og skal få opplæring, og utvikle meg.

Jeg er samtidig knust av å "miste" min eneste veninne. Det er nesten at jeg har lyst til å si opp jobben

Anonymkode: 79dcf...995

Så smålig av henne!

Det viser dessverre hennes sanne jeg - hun er kanskje ikke så god venninne som du trodde?

Det vil neppe gjøre noe fra eller til om du sier fra deg jobben. 

Gode venninner (og kjærester for den saks skyld) støtter hverandre og blir glad når det går den andre godt!

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bedriten venninne du har 😳 Vær så snill og stå i det, ikke si fra deg jobben! Dette går seg til bare hun får summert seg til fornuft. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok bare misunnelig og lar det gå utover deg. Ikke prøv å forklare og diskutere med henne. Prøv å snakk om andre ting. Så vil det forhåpentligvis gå over snart.

Anonymkode: 72ff0...51e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk uttrykker skuffelse over egen situasjon på ganske destruktive måter. Hun burde heller bruke denne muligheten til å finne ut hvordan hun skal forbedre sin egen jobbsituasjon, for jeg tror det er her kjernen til problemet ligger.

Hvis hun begynner å snakke om dette igjen så foreslår jeg at du sier rett ut "Jeg håper du også finner en slik jobb, Maren. Du bør lete etter sånne og sånne bedrifter og nevne det og det i intervjuet."

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har landet et godt betalt jobb etter noen kurs. Det er helt uvirkelig, da min veninne har bachelor i regnskap, men sliter med å finne jobb.  Jeg skal jobbe med enkel regnskap og det er  mye punching. Firmaet har høyt lønnsnivå generelt.

Jeg har også relativ god lønn. Sjefen intervjuet meg bare 15 min og følte han kunne stole på meg.

Det er som drøm for meg. Jeg var skikkelig glad og fortalte veninna.  Etter dette har hun vært rar og stilt kritiske spørsmål.

Hun har også stilt faglige spørsmål for å vise at hun har mer kompetanse.  Jeg er enig i at hun har mer kompetanse, da jeg skal jobbe med noe jeg lærte på kurs, og skal få opplæring, og utvikle meg.

Jeg er samtidig knust av å "miste" min eneste veninne. Det er nesten at jeg har lyst til å si opp jobben

Anonymkode: 79dcf...995

Hadde saft det  rett ut på et passende tidpuny. -Jeg er skuffa jeg. -Hva da?. Jeg trodde jeg hadde ei veninde som var glad på mine vegne. Men det har jeg visst okke. Så jeg er skuffa over at vennskspet er dårligere enn jeg trodde

Anonymkode: 54513...6c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne jobben

Anonymkode: 5a7b0...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart det et vanskelig for henne, og vise glede akkurat nå, men du må ikke finne på å si opp jobben. 

Anonymkode: c37ad...528

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun sliter med å få jobb i REGNSKAP om dagen, er det noe alvorlig galt med hvordan hun fremstår på intervju. 
 

De jobbene KASTES etter oss om dagen….

Anonymkode: 2de91...c13

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere?

Jeg kan ikke forstå at en med bachelor i regnskap ikke får jobb. Det er stor mangel på kvalifiserte folk og har vært det i flere år.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk tilbud om en bra jobb, 50% av mine nærmeste var negative. Inkl han jeg dater. Sjalusi! 

Anonymkode: 285df...26b

Helt sjukt hæ? Jeg var ufør i mange år og feiret og unnet mange rundt meg utdannelser, jobber, lønnsforhøyelser, you name it. Jeg smilte og gratulerte så følte jeg heller på sårheten over å ikke få det til alene. 

Men så traff jeg på revolusjonerende behandling, jeg ble langt friskere og etter noen kurs og skolering kunne jeg gå tilbake til noe som lignet min gamle jobb, jeg var så glad at jeg var i lykkerus bare over det. Pengene inn doblet seg nesten også.

Det var bare en eller to venner som ordentlig feiret med meg, som kom til arbeidsplassen min (åpen for allmennheten) for å bruke den som kunder og støtte meg, fra resten fikk jeg knapt en "godt jobba" eller "det var bra", det var sårende, når jeg selv hadde brukt mye tid på å snakke om folks fremgang og bekrefte de før

Sjalusi og usikkerhet er et stygt tryne.

Gratulerer så mye ts. 

Anonymkode: 18463...bb4

  • Liker 4
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal aldri endre seg for å tekkes smålige folk, og hun blir ikke et bra menneske av å føle seg over deg igjen.
Det er et veldig skummelt trekk ved et menneske at de blir provosert av andres glede, og du gjør lurt i å distansere deg litt, og ikke bli avhengig av dette mennesket.

Lykke til i ny jobb! Det kommer til å gå strålende :)

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis hun sliter med å få jobb i REGNSKAP om dagen, er det noe alvorlig galt med hvordan hun fremstår på intervju. 
De jobbene KASTES etter oss om dagen….

Sol79 skrev (5 timer siden):

Hvor bor dere?

Jeg kan ikke forstå at en med bachelor i regnskap ikke får jobb. Det er stor mangel på kvalifiserte folk og har vært det i flere år.

Dette 👆🏻 Det at hun ikke får jobb med ei slik utdanning forteller meg at de hun søker jobb hos ser sider ved henne som du ikke merker før nå... Dårlig vandel, dårlig rykte, eller det skinner gjennom hvor selvopptatt hun er.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje din venninne ikke responderte negativt på nyheten, ts? Kanskje hun responderte negativt på ditt valg av formidling av nyheten?

Om du til henne var så mye som 1/10 så nedlatende og hoverende som du valgte å være her i tråden så skylder du henne en «jeg er et nek - vil du tilgi meg?» type samtale. 

At andre gleder seg over ens gleder, ts, fordrer evne til å formidle ens gleder på en positiv måte. De fleste på Kg og i livet ellers som mener seg «dårlig behandlet» av venner har lansert nyheten med ett bevist valgt «haha! Se hvor godt jeg gjør det, din mislykka taper!» og beskriver det i sine innlegg helt uten den skam de burde føle.

Anonymkode: 4203f...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med ny, god jobb! Snakk med venninna di om alt mulig annet enn jobb, lønn og økonomi så svelger hun nok misunnelsen når hun blir vant til tanken på at du landet jobben du hadde lyst på. 

(makan til smålighet)

Anonymkode: 08476...d6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er der kun når ting går dårlig og de er bedre enn deg på en måte. De er usikre og smålige. Hadde en sånn venninne selv. Hun var en god støtte i en periode av livet mitt der alt var dritt, men så fort ting begynte å ordne seg, så ble hun mer og mer sur på en måte. Ingenting var godt nok. Hun var skeptisk og fant feil ved hver gode ting som skjedde.. "åja, du har fått startlån av kommunen, er du sikker på at det er lov, og at det er riktig?!" ' er det huset du og barna skal på bo i?" Er den gata fin nok? Ingenting var godt nok. Man trenger ikke sånne folk rundt seg. Kutt henne ut! 

Gratulerer med jobb 🩷

Anonymkode: 4cc88...a1e

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har landet et godt betalt jobb etter noen kurs. Det er helt uvirkelig, da min veninne har bachelor i regnskap, men sliter med å finne jobb.  Jeg skal jobbe med enkel regnskap og det er  mye punching. Firmaet har høyt lønnsnivå generelt.

Jeg har også relativ god lønn. Sjefen intervjuet meg bare 15 min og følte han kunne stole på meg.

Det er som drøm for meg. Jeg var skikkelig glad og fortalte veninna.  Etter dette har hun vært rar og stilt kritiske spørsmål.

Hun har også stilt faglige spørsmål for å vise at hun har mer kompetanse.  Jeg er enig i at hun har mer kompetanse, da jeg skal jobbe med noe jeg lærte på kurs, og skal få opplæring, og utvikle meg.

Jeg er samtidig knust av å "miste" min eneste veninne. Det er nesten at jeg har lyst til å si opp jobben

Anonymkode: 79dcf...995

Her må hun enten gå til bemannings byråene for å anskaffe litt erfaring samt kanskje  velge ut selskaper på en smartere måte. Hvor holder dere til ?, bransjen skriker etter folk som kan bli autorisert, mesteparten av ansettelsene skjer uansett på høsten, Svært sjeldent at noen blir ansatt på vår som ikke skal inn i  stab funksjon eller har både god erfaring og god kjennskap til  selskapet de blir ansatt i.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde saft det  rett ut på et passende tidpuny. -Jeg er skuffa jeg. -Hva da?. Jeg trodde jeg hadde ei veninde som var glad på mine vegne. Men det har jeg visst okke. Så jeg er skuffa over at vennskspet er dårligere enn jeg trodde

Anonymkode: 54513...6c5

Nei nei nei, ikke lag drama. 

Anonymkode: 08476...d6a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...