Gå til innhold

Hva ser du etter for å finne ut om plagget er av god kvalitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du handler klær: hva sjekker du ut/ser på, for å finne ut om plagget er av god kvalitet?

Er så lei av bomkjøp der klærne blir stygge etter veldig kort tid, så tenkte å høre om det finnes noen tips å plukke opp :) 

Anonymkode: 8a075...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva de er laget av gir en god pekepinn. Kjøper kun klær av naturmaterialer, eventuelt innblandet bittelitt syntetisk der jeg trenger stretch. 

Anonymkode: fe9e4...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som brukeren over sier. Se på materialkomposisjonen. Helst 100% ull/kasjmir, bomull, lin osv. litt annet er ok, men ville ikke kjøpt noe med mindre enn 50% naturmaterialer.
 

Og jeg vil ha NULL akryl. Akryl er det værste som finnes, ser helt forferdelig ut etter første vasken og kan begynne å lukte uansett hvor mange ganger den vaskes.

Anonymkode: 77326...1cb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Materialet som nevnt over , og sømmene, om det er jevnt og pent sydd er en begynnelse. Hvis plagget nupper og har løse tråder på hengeren blir det ikke bedre etter vask. Noen  merker er bedre enn andre, men ikke alltid pris er rådende heller. 

Anonymkode: 42e31...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som allerede er nevnt, og så hvor tykt/solid stoffet er og du kan trekke litt i sømmene. Og så lurer jeg litt på hvordan du vasker, for jeg synes aldri klær blir fort stygge/slitt.

Anonymkode: 09c28...5b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...