Gå til innhold

Kommer Islam til å styre Europa i fremtiden?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Islam er den raskest voksende religionen. Muslimske familier har høyere føderater enn etniske europeere. Vil Skandinavia og Europa forøvrig bli muslimsk om noen tiår? Eller vil islam endre seg?

Endret av Mayer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.

Anonymkode: 4bc0a...d5f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du mener med muslimsk. Mange oppfatter dette som et spørsmål om staten kommer til å bli muslimsk. Noe jeg ikke tror skjer. Den tyrkiske staten er jo ikke muslimsk. Men landet Tyrkia er i aller høyeste grad muslimsk.

Dette kan og vil antagelig skje også her. At staten forblir sekulær, men landet ellers er muslimsk. Men det kommer til å skje i etapper. Første steg vil antagelig bli et Libanon-lignende tilfellet. Hvor majoriteten er muslimsk, men minoriteten er såpass stor at muslimene ikke kan ta fullstendig kontroll.

Etter hvert vil den ikke-muslimske minoriteten bli stadig mindre, og da tar islam mer og mer over.

I muslimske land vil ingen kunne vinne valg uten å appellere til den muslimske befolkningen. Det vil antagelig skje om ikke lenge også her i Vesten. Vi ser det allerede i Oslo. Der byrådslederen fra Høyre lovet å jobbe for forbud mot koranbrenning. Det er jo fordi han vet at i Oslo er muslimske velgere helt avgjørende for å vinne valg.

Men den største endringen vil vi se i sosiale verdier. Det vil gå verst utover kvinnene, men det er pradoksalt nok kvinner som er mest positive til islam. Som mann vil man få flere rettigheter.

https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582

Anonymkode: 8088a...2bf

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det

Anonymkode: 61384...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Håper det

Anonymkode: 61384...fc5

Hvorfor?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimske familier har ikke høyere fødselsrater enn kristne i Danmark, så det spørs. Det er mange etniske europeere som konverterer til islam da.

Anonymkode: 6ffd1...c6f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Muslimske familier har ikke høyere fødselsrater enn kristne i Danmark, så det spørs. Det er mange etniske europeere som konverterer til islam da.

Anonymkode: 6ffd1...c6f

Forstår ikke at islamske verdier er attraktivt for etniske europeere... det betyr jo bl.a. mindre likestilling, mindre frihet for kvinner mm.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har forsøkt før, så ikke umulig.

Anonymkode: 3237e...0ec

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som muslim så tror jeg vel ikke det, håper vel ikke på det! De landene som er jo mest ekstreme er jo Iran Pakistan og Afghanistan om jeg ikke tar helt feil, Somalia er vel også veldig ille. 

men sku ønske at det var et mer strengere system her i Norge, for dem som påfører smerte på et annet menneske. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (3 timer siden):

Islam er den raskest voksende religionen. Muslimske familier har høyere føderater enn etniske europeere. Vil Skandinavia og Europa forøvrig bli muslimsk om noen tiår? Eller vil islam endre seg?

Jeg ser denne påstanden slenges ut støtt og stadig, men har til gode å se noen troverdige kilder på dette. Det er i alle fall ikke tilfelle i Norge, hvor kvinner med innvandrerbakgrunn har får færre barn enn etnisk norske kvinner.

151658?_ts=142b3117ca8#:~:text=Innvandre
Det samme ser ut til å være tilfelle i Danmark:

Anonymkode: 69623...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Mayer said:

Forstår ikke at islamske verdier er attraktivt for etniske europeere... det betyr jo bl.a. mindre likestilling, mindre frihet for kvinner mm.

Jeg tror du blander ting i hodet ditt. Folk som følger en religion kan ha villt forskjellige tanker og verdier. Men med tanke på konvertittene derimot, skjønner ikke jeg det heller. At man kan la seg overbevise av en religion som voksen... Ja, ja. Det er da ikke meg det angår. Folk får tro hva de vil :D

Anonymkode: 6ffd1...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvite europeere får jo stadig færre og færre barn. Samtidig som de får minst like mange barn som oss, i alle fall de første generasjonene som kommer hit.  

Anonymkode: d54c2...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Håper det

Anonymkode: 61384...fc5

Da fortjener du ikke å bo i landet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja dessverre vil nok Islam snart styre Europa. Det er et resultat av at vi har stemt på feil partier.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det allerede. Siden KRL ble innført.

Anonymkode: d762a...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mayer skrev (14 timer siden):

Islam er den raskest voksende religionen. Muslimske familier har høyere føderater enn etniske europeere. Vil Skandinavia og Europa forøvrig bli muslimsk om noen tiår? Eller vil islam endre seg?

Ikke av de jeg kjenner. Godt integrert muslimer har ikke lyst på en svært gjeng med barn oftest - de, som de fleste andre kvinner i Norge, tar utdanning og jobber utenfor hjemmet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Håper det

Anonymkode: 61384...fc5

Håper heller at landet går under i atomkrig før det skjer..

Anonymkode: 027f9...0b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (14 timer siden):

Islam er den raskest voksende religionen. Muslimske familier har høyere føderater enn etniske europeere. Vil Skandinavia og Europa forøvrig bli muslimsk om noen tiår? Eller vil islam endre seg?

Selvfølgelig. De fleste får jo veldig mange barn. 

Anonymkode: d762a...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt fortalt at muslimene kommer til å ta over siden 80-tallet. Da tenker jeg at det ikke er veldig mye å være redd for ettersom samfunnet er mer liberalt enn noen sinne. De har virkelig ikke mye å vise til.

Anonymkode: 3ca46...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...