Gå til innhold

En eller to dager med litt usunne ting. 1-2 kg rett opp igjen!! Anyone else?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har stabil bmi på rett under 20. Har ligget og vaket mellom 19.2 og 19.6 de siste 20 årene. Jeg spiser ikke masse snop, men unner meg av og til litt potetgull og/eller sjokolade på lørdagene. Da veier jeg fort et kilo ekstra på søndagen. Denne kiloen er vann, og forsvinner av seg selv i de neste få dagene.

Det du opplever er nok noe alle opplever. Også oss som er såkalt "naturlig tynne"😊

Anonymkode: f46c1...d7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TomSawyer skrev (11 timer siden):

Kanskje stygt å si men litt koselig at dere sliter for alle oss menn som liker kvinner best fra bmi 25..og oppover..😆😁🙈

Ja, det er stygt å si. Hvis du vil ha noen med bmi på over 25, så Finn en som vil ha den bmi’en. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet, svært varierende vekt. 

Jeg har «løst» det ved å veie meg en gang i uka, på fredag morgen (lenge siden helgens utskeielser), etter dusj og sånn, men før kaffe eller frokost. Jeg spiser heller ikke etter middag på torsdag kveld. Forsøker altså ha mest mulig like forhold fra uke til uke. 
 

Det er fint du har noen cheat-days, men ikke vei deg i panikk etterpå. Det er livsstilsendringer som må til for varig vekttap. 
 

Det er veldig fort gjort at hva vekten viser tar helt over. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt at vekten varierer med et par kilo. Det kan avhenge av syklusen, vann i kroppen, avføring osv.

Vei deg maks en gang i uken, på samme dag med samme "forhold". 

Anonymkode: 8f6f0...eba

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (14 minutter siden):

Jeg har det samme problemet, svært varierende vekt. 

Jeg har «løst» det ved å veie meg en gang i uka, på fredag morgen (lenge siden helgens utskeielser), etter dusj og sånn, men før kaffe eller frokost. Jeg spiser heller ikke etter middag på torsdag kveld. Forsøker altså ha mest mulig like forhold fra uke til uke. 
 

Det er fint du har noen cheat-days, men ikke vei deg i panikk etterpå. Det er livsstilsendringer som må til for varig vekttap. 
 

Det er veldig fort gjort at hva vekten viser tar helt over. 

Wow.. må være slitsomt. Jeg er slank og veier det samme jeg gjorde for 40 år siden. Har aldri veid noe annet. Trolig mye gener men holder meg unna drittmat og.. lettprodukter, brus og fargerikt godteri rører jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (15 minutter siden):

Wow.. må være slitsomt. Jeg er slank og veier det samme jeg gjorde for 40 år siden. Har aldri veid noe annet. Trolig mye gener men holder meg unna drittmat og.. lettprodukter, brus og fargerikt godteri rører jeg ikke.

Det er ikke spesielt slitsomt, men nå er jeg analytisk anlagt. 
Det skyldes nok både gener og miljø ja. Selv om ungdommens vekt ikke er så langt unna, så har jeg mindre muskelmasse enn før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomSawyer skrev (31 minutter siden):

Wow.. må være slitsomt. Jeg er slank og veier det samme jeg gjorde for 40 år siden. Har aldri veid noe annet. Trolig mye gener men holder meg unna drittmat og.. lettprodukter, brus og fargerikt godteri rører jeg ikke.

Varierende vekt er jo ikke uvanlig for oss damer, selv kan jeg veie 4-5 kg mer de siste dagene før jeg får mensen og underveis menstruasjonen, så da unngår jeg å veie meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Oh lawd, fikk 2kgs kabel på netthinna.. stakkars brunøye!

Anonymkode: fb739...a5b

Hvis du har fått en 2 kg kabel på netthinna, bør du søke legehjelp, uansett om du har brune eller blå øyne! :sjokkblå:

 

Jada, jeg skjønte hva du mente.

Anonymkode: ced68...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: takker for alle svar. Skjønner at jeg ikke bør veie meg så ofte. En fast dag i uken holder sikkert. Skal jobbe videre mot målet og kommer sikkert til å gå på flere cheat-days🙈 Skal ikke la det ødelegge. 
 

Og heller ikke sikkert jeg kommer meg helt ned på 60 kg. Kommer jeg på 62-64 og klarer å ligge der, skal jeg være fornøyd. 

Anonymkode: 9e58e...063

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig at vi husker å skille mellom 2 kg FETT og 2kg med f.eks. VANN. 

Du har ikke lagt på deg 2 kg med fett på en eller to dager... De sier at 1kg kroppsfett inneholder 7000 kalorier. Så for å ha lagt på deg 2 kg kroppsfett så må du ha hatt 14.000 kalorier over det som kroppen din trenger.... Det tviler jeg ekstremt på at du har fått til 😅

Men jeg skjønner det er irriterende. Syns det er demotiverende selv også å plutselig se 1-2 kg ekstra på vekten over natta. Men du må huske at hvis du spiste noe med mye salt f.eks. så gjør det at kroppen holder på mer vann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (21 timer siden):

Jeg har «løst» det ved å veie meg en gang i uka, på fredag morgen (lenge siden helgens utskeielser), etter dusj og sånn, men før kaffe eller frokost. Jeg spiser heller ikke etter middag på torsdag kveld. Forsøker altså ha mest mulig like forhold fra uke til uke. 

Eh! Kanskje dere skal ta mitt råd med en klype salt. (Salt binder vann, ikke gjør det)

Pasta bolognese til middag og en halvliter øl i kveldssolen i går gjorde sitt. + 1,3 kg!!! Det på tross av at jeg har over 300 aktivitetsminutter denne uken. 
 

Det kommer heldigvis en ny uke snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ts her: takker for alle svar. Skjønner at jeg ikke bør veie meg så ofte. En fast dag i uken holder sikkert. Skal jobbe videre mot målet og kommer sikkert til å gå på flere cheat-days🙈 Skal ikke la det ødelegge. 
 

Og heller ikke sikkert jeg kommer meg helt ned på 60 kg. Kommer jeg på 62-64 og klarer å ligge der, skal jeg være fornøyd. 

Anonymkode: 9e58e...063

For noen er dette løsningen, for andre er det andre løsninger som er bedre.

For meg er det best å veie meg hver dag for så å se på gjennomsnittsvekten gjennom uken og måneden.

Da jeg begynte med det ble jeg raskt vant til de daglige vektvariasjonene, og da ble tallene mindre viktige enn trenden.

Anonymkode: dd483...596

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For noen er dette løsningen, for andre er det andre løsninger som er bedre.

For meg er det best å veie meg hver dag for så å se på gjennomsnittsvekten gjennom uken og måneden.

Da jeg begynte med det ble jeg raskt vant til de daglige vektvariasjonene, og da ble tallene mindre viktige enn trenden.

Anonymkode: dd483...596

Samma erfaring her. Bruker Garmin Connect nå og ser ikke på annet enn trend og forsøker å holde det jevnt på sikt. 

Anonymkode: d4623...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...