Gå til innhold

Hva skjer hvis man forteller kreditorene at man skal til gjeldsrådgiver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På grunn av problemer med gjeld skal jeg til gjeldsrådgiver, ingenting har gått til inkasso og gjelden er ikke veldig gammel derfor tror jeg ikke at jeg får Gjeldsordning, men det er greit for jeg vil helst slippe det. Men håper jeg med hjelp av gjeldsrådgiveren får laget nedbetalingsavtaler med kreditorene. Men da jeg har snakket med de flere ganger og de ikke ville gå med på noe så har jeg ikke store forhåpninger. Men hvis jeg sier jeg snart skal til gjeldsrådgiver, kan de bli enda mer bestemt på å ikke gå med på noen avtaler? Har liksom følelsen av at de ikke kommer til å like det. Eller kan de få mer forståelse for min situasjon? Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: a2573...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bryr seg sikkert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil neppe bry seg når det er relativt ny gjeld som ikke er gått til inkasso enda.

Anonymkode: 45cad...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De vil neppe bry seg når det er relativt ny gjeld som ikke er gått til inkasso enda.

Anonymkode: 45cad...3a7

Så om gjeldsrådgiver hjelper meg så er sjansen likevel liten for at de går med på noe av avtaler?

Anonymkode: a2573...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er erfaring er at når man har friske penger som kan legges i med en gang så er de mye mer villig til å forhandle. Da jeg var i økonomisk trøbbel fikk jeg til avtaler med alle mot at jeg umiddelbart betalte inn noe penger med en gang. Flere av kreditorene gikk med på å sette ned renten og noen gikk med på å skrive av deler av gjelda. 

Anonymkode: 44511...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...