Gå til innhold

kjøpe loff dagen før bruk, hvordan oppbevare best mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

?

Anonymkode: 90788...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fryse ned kanskje? Vi deler opp i skiver og tar opp etter behov (kan bruke brødrister for å tine). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryse ned. Alt brød (og spesielt loff) blir "gammelt" dagen etter. Men om man tar det opp fra fryseren, er det ganske ferskt når man tiner det.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en av de fruktposene, funker som bare det

Anonymkode: 2e1e2...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare valgt å bake det selv, samme dag, om det ikke går å kjøpe på dagen det skal brukes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden):

Fryse ned. Alt brød (og spesielt loff) blir "gammelt" dagen etter. Men om man tar det opp fra fryseren, er det ganske ferskt når man tiner det.

tar det ikke lang tid å tine? Og fryser og tiner du da i plastposer?

Anonymkode: 90788...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visp skrev (4 minutter siden):

Jeg har bare valgt å bake det selv, samme dag, om det ikke går å kjøpe på dagen det skal brukes. 

DET har jeg ikke tid til :ler: 

Anonymkode: 90788...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I en av de fruktposene, funker som bare det

Anonymkode: 2e1e2...17c

Fruktposer?

Anonymkode: 90788...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

tar det ikke lang tid å tine? Og fryser og tiner du da i plastposer?

Anonymkode: 90788...f6c

Hvis du skjærer opp brødet først, tar det kort tid å tine. Hvis det er helt, tar det et par timer å tine det.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

DET har jeg ikke tid til :ler: 

Anonymkode: 90788...f6c

Det er ganske kjapt da. Men skjønner det om det er konfirmasjon eller lignende:) Men det går helt fint å bare ha det i det det kjøpes i og ha på benken. Det blir bra nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (Akkurat nå):

Det er ganske kjapt da. Men skjønner det om det er konfirmasjon eller lignende:) Men det går helt fint å bare ha det i det det kjøpes i og ha på benken. Det blir bra nok:)

Konfirmasjon ja :)

Anonymkode: 90788...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

tar det ikke lang tid å tine? Og fryser og tiner du da i plastposer?

Anonymkode: 90788...f6c

Kjøp loff strax butikken åpner. Skjær opp i butikken og legg rett i fryseren, godt innpakket. Ta opp en halvtime før du skal bruke den. Legg skivene utover en fjøl/serveringsbrett med plast over. De tiner på 5 minutter. Grovere kjøpbrød tiner på 10 minutter når det er skåret. Om du kjøper den rett etter åpningstid og fryser med en gang kan du kjøpe den inn flere uker i forveien, forutsatt at du har en god fryser som holder max -18 kuldegrader. Er fryseren varmere enn det vil det forringe kvaliteten.

Anonymkode: 1bfad...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller halvstekt, gårsdagens loff er aldri godt.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt loff dagen før mange ganger og aldri vært noe feil med den. Folk er altfor vrange og sære og TROR det er gammelt og muggent fordi det er fra i går! 

Anonymkode: 2dc7e...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke pakker de for tett, så holder de seg fint til dagen etterpå 😊 Ser noen foreslår fruktposer, og det er nok ingen dum ide. Ellers selger meny brødene sine i litt hullete brødposer 😊

Anonymkode: d994d...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neimen ikke rart matsvinnet blir stort når et daggammelt brød kalles uspiselig! 

Anonymkode: 2dc7e...96e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til hverdags ligger brød et par dager hos oss, men til selskap/besøk er dagfersk eller fra fryseren best synes jeg.

Jeg har testet ut begge deler med loff. Altså lot en ligge i plastpose på kjøkkenet mens den andre frøs jeg ned i plastpose. Bruker plastposene som det står brødposer på. Dagen etter tinte jeg opp den frosne, og den var saftig og som fersk. Mens den daggamle var ikke så god og fin.

Tar toppen et par timer å tine opp hele loffer - jeg hadde ikke skåret dem opp før frysing. Fordi jeg synes hel-fryst er bedre enn fryste skiver. om du har dårlig tid så kan du gjøre som en skrev over her og fryse ned skiver og tine dem på fat/brett på noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...