Gå til innhold

Rar virkelighetsframtstilling fra FrP.


Bumbelbee

Anbefalte innlegg

Etter å ha hørt Listhaugs tale i dag reagerer jeg. Det er da ikke regjeringens feil at vi har inflasjon og krympet kjøpekraft men det skyldes kompliserte internasjonale forhold. Det er sant at krig og uro gir økte priser og dessuten har USA og Kina i årevis trykket opp for mye penger. Lar man seddelpressene bare gå så blir det inflasjon. I tillegg førte pandemien til at man pøste ut midler i samfunnet og det ble for mye penger i omløp. Dette forsterket også tendensen til inflasjon. 
 

Dessuten sier hun at LO har sviktet men såvidt jeg husker forhandlet de fram et godt lønnsoppgjør. 
 

FrP har nå begynt å bli så populistiske at jeg ble skremt nå i dag. 

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regjeringen har forverret situasjonen med sine ekspansive statsbudsjetter som øker inflasjonen og renta. Så Listhaug har et poeng, selv om den største årsaken er den internasjonale situasjonen.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (11 minutter siden):

Regjeringen har forverret situasjonen med sine ekspansive statsbudsjetter som øker inflasjonen og renta. Så Listhaug har et poeng, selv om den største årsaken er den internasjonale situasjonen.

Ja, godt mulig. Det er vanskelig å se alle sammenhenger og jeg vet ikke hvilket politisk narrativ jeg skal tro på. Det eneste jeg vet er at jeg liker edruelige partier med en realistisk politikk og ikke populisme, polarisering og sensasjonelle overskrifter. 
 

Jeg liker for eksempel at Høyre vil fjerne formuesskatt på arbeidende kapital. Det kan nok bli bra for samfunnet. Det jeg lurer på: Er nå egentlig nåværende regjering virkelig så ille? Hva skal jeg tro? 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumbelbee skrev (2 timer siden):

Ja, godt mulig. Det er vanskelig å se alle sammenhenger og jeg vet ikke hvilket politisk narrativ jeg skal tro på. Det eneste jeg vet er at jeg liker edruelige partier med en realistisk politikk og ikke populisme, polarisering og sensasjonelle overskrifter. 
 

Jeg liker for eksempel at Høyre vil fjerne formuesskatt på arbeidende kapital. Det kan nok bli bra for samfunnet. Det jeg lurer på: Er nå egentlig nåværende regjering virkelig så ille? Hva skal jeg tro? 

Du kan ringe Røkke og de 100 andre som flyktet det synkende skipet og spørre om de tror Vedum og Støre sin politikk er landets fremtid  

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror og ser det skrev (13 timer siden):

Du kan ringe Røkke og de 100 andre som flyktet det synkende skipet og spørre om de tror Vedum og Støre sin politikk er landets fremtid  

Ja, ser at nåværende regjering bruker penger som fulle sjømenn og skattelegger næringslivet for å puste luft omtrent. Ikke bra. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumbelbee skrev (21 timer siden):

Ja, godt mulig. Det er vanskelig å se alle sammenhenger og jeg vet ikke hvilket politisk narrativ jeg skal tro på. Det eneste jeg vet er at jeg liker edruelige partier med en realistisk politikk og ikke populisme, polarisering og sensasjonelle overskrifter. 
 

Jeg liker for eksempel at Høyre vil fjerne formuesskatt på arbeidende kapital. Det kan nok bli bra for samfunnet. Det jeg lurer på: Er nå egentlig nåværende regjering virkelig så ille? Hva skal jeg tro? 

Dagens regjering er uten tvil den verste regjeringen Norge har hatt i nyere tid. 

For å ha en stabil valuta, jevn skatteinngang, arbeidsplasser så må Norge ha et sunt næringsliv. 

Dette har desverre dagens regjering greid å ødelegge på rekordtid.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge trykker kanskje ikke penger som USA gjør, men vi henter ut av sparegrisen. 

Regjeringens budsjettforslag for 2024 innebærer et strukturelt, oljekorrigert underskudd på 409,8 mrd. kroner. Det er MYE penger i minus. Det er rundt 76'000 pr innbygger som de "stjeler" fra Oljefondet. Prop. 1 S Gul bok (2023–2024) - regjeringen.no

Så regjeringen bruker sånn ca.  352'000 kroner pr innbygger på å drifte landet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (5 timer siden):

Norge trykker kanskje ikke penger som USA gjør, men vi henter ut av sparegrisen. 

Regjeringens budsjettforslag for 2024 innebærer et strukturelt, oljekorrigert underskudd på 409,8 mrd. kroner. Det er MYE penger i minus. Det er rundt 76'000 pr innbygger som de "stjeler" fra Oljefondet. Prop. 1 S Gul bok (2023–2024) - regjeringen.no

Så regjeringen bruker sånn ca.  352'000 kroner pr innbygger på å drifte landet. 

Drifte landet eller utlandet 😊

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumbelbee skrev (På 1.5.2024 den 20.24):

Etter å ha hørt Listhaugs tale i dag reagerer jeg. Det er da ikke regjeringens feil at vi har inflasjon og krympet kjøpekraft men det skyldes kompliserte internasjonale forhold. Det er sant at krig og uro gir økte priser og dessuten har USA og Kina i årevis trykket opp for mye penger. Lar man seddelpressene bare gå så blir det inflasjon. I tillegg førte pandemien til at man pøste ut midler i samfunnet og det ble for mye penger i omløp. Dette forsterket også tendensen til inflasjon. 
 

Dessuten sier hun at LO har sviktet men såvidt jeg husker forhandlet de fram et godt lønnsoppgjør. 
 

FrP har nå begynt å bli så populistiske at jeg ble skremt nå i dag. 

Synes FrP sin Simen Velle er det eneste som sier noe fornuftig. Så helt på bærtur er nok ikke FrP

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp er helt ute.  Populisme på ett høyt nivå.   Jeg er missførnøyd med  Støre, men Erna regjeringa var verre for vanlege folk.  Skattepolitikk: Ikke enkelt det, men vi må ikke gå tilbake til den tiden rikfolk slapp unna skatt. Nullskatteytere treng vi ikke i landet vårt.

Frp er ett medvindparti.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumbelbee skrev (På 1.5.2024 den 20.24):

Etter å ha hørt Listhaugs tale i dag reagerer jeg. Det er da ikke regjeringens feil at vi har inflasjon og krympet kjøpekraft men det skyldes kompliserte internasjonale forhold. Det er sant at krig og uro gir økte priser og dessuten har USA og Kina i årevis trykket opp for mye penger. Lar man seddelpressene bare gå så blir det inflasjon. I tillegg førte pandemien til at man pøste ut midler i samfunnet og det ble for mye penger i omløp. Dette forsterket også tendensen til inflasjon. 
 

Dessuten sier hun at LO har sviktet men såvidt jeg husker forhandlet de fram et godt lønnsoppgjør. 
 

FrP har nå begynt å bli så populistiske at jeg ble skremt nå i dag. 

 

Norge er et av verdens rikeste land, rikelig med naturressurser etc etc. Når da allikevel myndighetene klarer å kjøre økonomien i dass, er det ikke akkurat en tillitserklæring.. 😱

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (46 minutter siden):

Frp er helt ute.  Populisme på ett høyt nivå.   Jeg er missførnøyd med  Støre, men Erna regjeringa var verre for vanlege folk.  Skattepolitikk: Ikke enkelt det, men vi må ikke gå tilbake til den tiden rikfolk slapp unna skatt. Nullskatteytere treng vi ikke i landet vårt.

Frp er ett medvindparti.

For vanlige folk så hadde vi det best under Erna

Det var etter Støre tuklet med skatten på sekundærboliger at mange utleiefirmaer solgte leilighetene sine og det resulterer i skyhøye utleiepriser for de få som har råd til å sitte på det. I bygget mitt hvor jeg bor koster det 16.500 kr for en leilighet på 31 kvm som er en 1-roms. Vanlige folk har ikke lenger råd til å bo eller leve under Støre regjeringen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk glemmer fort i dette landet, inflasjonen begynte lenge før Støre regjering. Støre fikk allerede skylden oktober 2021. Erna er den verste statsministeren vi har hatt, og hun har skapt et stort klasseskille. 
Og milliardærer som ikke vil bidra til velferdssamfunnet vårt, som mest sannsynlig har fått de opp og frem ved utdannelse og oppvekstvilkår er bare kvalmt 

Endret av Forvirret23
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentesom skrev (4 timer siden):

For vanlige folk så hadde vi det best under Erna

Det var etter Støre tuklet med skatten på sekundærboliger at mange utleiefirmaer solgte leilighetene sine og det resulterer i skyhøye utleiepriser for de få som har råd til å sitte på det. I bygget mitt hvor jeg bor koster det 16.500 kr for en leilighet på 31 kvm som er en 1-roms. Vanlige folk har ikke lenger råd til å bo eller leve under Støre regjeringen

Det er mye som er galt med Støre og partiet.  Før hadde AP en sosial boligpolitikk med en oppegående husbanklån. Nå må flere og flere leie i steden for eie.  Bare ungdom som har foreldre som hjelper til kommer seg trygt inn på boligmarkedet.

Det ble flere som leide bolig enn dem som eigde bolig under Erna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (22 timer siden):

Frp er helt ute.  Populisme på ett høyt nivå.   Jeg er missførnøyd med  Støre, men Erna regjeringa var verre for vanlege folk.  Skattepolitikk: Ikke enkelt det, men vi må ikke gå tilbake til den tiden rikfolk slapp unna skatt. Nullskatteytere treng vi ikke i landet vårt.

Frp er ett medvindparti.

Nullskatteyter er et begrep som er funnet opp av sosialister som vil utpeke de rike som fienden av systemet.

At mange formuende blir "nullskatteyter" betyr at de kanskje ikke har tatt seg ut lønn det året, eller at de har hatt tap på sine investeringer totalt sett, som også kan være fremførbart fra tidligere år. Eller at de har tatt seg ut utbytte et år eller to tidligere som de lever på, for utbyttet blir beskattet i det året de tar det ut, men de kan kanskje leve på de beskattede pengene i flere år.

Men som regel betaler disse såkalte "nullskatteyterne" store indirekte skatter, som vil si skatt som ikke gjelder personlig inntekt. Mange av disse nullskatteyterne må også nødt til å ta utbytte for å kunne betale formuesskatt på arbeidende kapital som tapper bedriften for penger.

Den egentlige nullskatteyteren er den som får sine penger fra staten og så betaler skatt tilbake til staten, og de er det ganske mange av. Vi har absolutt bruk for de rike næringsdrivende i landet, det er de som tilfører reelle inntekter gjennom å skape private arbeidsplasser, eksportinntekter med mere, for alle kan ikke få sin lønn av staten.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kapt.Chat skrev (2 timer siden):

Nullskatteyter er et begrep som er funnet opp av sosialister som vil utpeke de rike som fienden av systemet.

At mange formuende blir "nullskatteyter" betyr at de kanskje ikke har tatt seg ut lønn det året, eller at de har hatt tap på sine investeringer totalt sett, som også kan være fremførbart fra tidligere år. Eller at de har tatt seg ut utbytte et år eller to tidligere som de lever på, for utbyttet blir beskattet i det året de tar det ut, men de kan kanskje leve på de beskattede pengene i flere år.

Men som regel betaler disse såkalte "nullskatteyterne" store indirekte skatter, som vil si skatt som ikke gjelder personlig inntekt. Mange av disse nullskatteyterne må også nødt til å ta utbytte for å kunne betale formuesskatt på arbeidende kapital som tapper bedriften for penger.

Den egentlige nullskatteyteren er den som får sine penger fra staten og så betaler skatt tilbake til staten, og de er det ganske mange av. Vi har absolutt bruk for de rike næringsdrivende i landet, det er de som tilfører reelle inntekter gjennom å skape private arbeidsplasser, eksportinntekter med mere, for alle kan ikke få sin lønn av staten.

Flere burde vite om dette. Dette er egentlig viktig informasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (9 timer siden):

Tull og tøv

Regner med at det var tilsvar på min kommentar om nullskatteytere, registrerer at du mener det er tull og tøv, men savner en argumentasjon på hvorfor du mener det.

Respekter alle som er uenige med meg, så lenge de kan argumentere for sine synspunkter, men akkurat nå var svaret ditt tull og tøv, siden det ikke tilførte noe til debatten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapt.Chat skrev (13 timer siden):

Regner med at det var tilsvar på min kommentar om nullskatteytere, registrerer at du mener det er tull og tøv, men savner en argumentasjon på hvorfor du mener det.

Respekter alle som er uenige med meg, så lenge de kan argumentere for sine synspunkter, men akkurat nå var svaret ditt tull og tøv, siden det ikke tilførte noe til debatten.

Vi hadde en tid der spekulanter greide å lure sydtemet og betalte null skatt, eller lite skatt. Mange jobber i det stille for å få det tilbake. Ikke noe skattesystem blir helt rettferdig, men det norske er ett av bedre.      Hvorfor endret ikke Erna skattesystemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...