Gå til innhold

Hvordan være god mor for barn med mulig ADHD


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tenker du det blir mer slitsomt om du har fått svar på hva som er ungens utfordring?

Ungen er som den er uansett om du stikker hodet i sanden.

Ingen bør tenke at ungen ikke kan ta en beskjed selv om den har adhd. Alle kan oppdras , en diagnose er ingen unnskyldning for å sleppe å gjøre en jobb med å gi ungen det best mulige utgangspunktet. 

Jeg har 7 barn 3 er foreløpig fått adhd, en er under utredning nå. 1 skulle vært utredet, for han sliter nå som voksen med å finne roen i arbeidslivet. 

Det er best å vite for alle sin del. Livet med faste rutiner er et fint liv å ha så alle veit hva som kommer til å skje, mindre hendelser med plutselige episoder er en velsignelse for alle.

 

 

Anonymkode: 97304...fff

Du mener det ikke er vanskeligere å oppdra et barn med ADHD enn et nevrotypisk barn? For det var det jeg mente, ikke at man kan slippe å oppdra barnet.

Jeg har ADHD selv og store problemer med å lage rutiner, så det blir dessverre igjen ti ganger vanskeligere for meg. Har såklart aldri brukt det som noen unnskyldning for noe som helst. 

Anonymkode: 8998d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lær mest mulig om tilstanden. Adferd er enklere å skjønne og møte når man skjønner hvorfor den oppstår. Ikke unnskyld dårlig adferd mot andre, men hjelp til å velge alternative handlingsmønstre.
Søk hjelp, veiledning og avlastning. Ikke bær det alene; det gjør deg ikke til en bedre foreder.
Vær den pålitelige, stabile og rutinepregede, som kommer med påminnelser, jobber ved siden av barnet (bodydouble), og motiverer.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...