Gå til innhold

Hvordan få mer amerikansk aksent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I nord snakker vi «naturlig» med det du kaller amerikansk aksent. Helt enig at det høres dust ut med østlandsk-aksent på engelsk 🤣

Anonymkode: 29c35...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 hours ago, princeofithilien said:

Noe av det flaueste jeg vet om er nordmenn som tror de er amerikanske eller britiske, eller later som de er det 🙈

Jeg kunne sikkert klart å snakke som en amerikaner jeg også, men aldri i livet om jeg kommer til å gjøre det. 😄

Men lykke til hvis du har lyst til det selvfølgelig! 

Og noe av det flaueste jeg vet om er nordmenn med sterk norsk aksent. Godt vi er forskjellig! :)

Mitt tips er å høre mye på amerikansk. Selv er 95% av alt jeg hører og ser på av underholdning fra amerika, og slik har det vært de siste 20 årene, minst.

Jeg vil påstå at jeg er veldig flink selv, men jeg har også "jukset" litt. Har engelsk språklig kone, og jeg har bodd en god del år utenfor Norge.

Anonymkode: 69045...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Memorangen skrev (16 timer siden):

Jeg syns nesten det er litt rart med nordmenn som ikke snakker flytende engelsk med amerikansk aksent. Har ikke de aller fleste av oss vokst med en veldig sterk påvirkning av amerikansk kultur? Mulig tidene har forandret seg men på 90-tallet snakket iallfall de fleste av mine venner veldig amerikanskengelsk. Jeg har vært i usa flere ganger, og folk der tror jeg er innfødt pga aksenten. Når det er sagt syns jeg absolutt britisk-engelsk høres penere ut. 

Ble der frivillig og snakke britisk / amerikansk på skolen på 90 tallet? 
jeg vet at det har blitt det, heldigvis , jeg gikk ut i 94 og er halvt amerikans så slet veldig med engelsk muntlig. 
synes vi var veldig påvirket av både amerikans og britisk. 

Anonymkode: c1100...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 7.06):

Hvilken del av USA skal det være fra? Jeg var en del i nordstatene og blant akademikere og ingen sa «cenner» eller «budder», eller å svelge ordene. Det siste kjenner jeg bare til at svarte amerikanere gjør. 

Anonymkode: a960e...a6d

Ikke meg du siterer, men aldri hørt en akademiker med hvit hud si buTTEr i new York feks. 

Anonymkode: c1100...b9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/2/2024 at 7:06 AM, AnonymBruker said:

Hvilken del av USA skal det være fra? Jeg var en del i nordstatene og blant akademikere og ingen sa «cenner» eller «budder», eller å svelge ordene. Det siste kjenner jeg bare til at svarte amerikanere gjør. 

Anonymkode: a960e...a6d

Hen ville snakke som amerikaner, ikke akademiker.

Anonymkode: 81bbf...d71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Memorangen skrev (På 2.5.2024 den 16.34):

Jeg syns nesten det er litt rart med nordmenn som ikke snakker flytende engelsk med amerikansk aksent. Har ikke de aller fleste av oss vokst med en veldig sterk påvirkning av amerikansk kultur? Mulig tidene har forandret seg men på 90-tallet snakket iallfall de fleste av mine venner veldig amerikanskengelsk. Jeg har vært i usa flere ganger, og folk der tror jeg er innfødt pga aksenten. Når det er sagt syns jeg absolutt britisk-engelsk høres penere ut. 

Amerikanere liker veldig godt å skryte og bruke store ord og gi komplimenter over en lav sko.  Så når de sier at de tror de er innfødt, er det ikke utenkelig at det bør tas med en klype salt

Anonymkode: 2541d...f5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Amerikanere liker veldig godt å skryte og bruke store ord og gi komplimenter over en lav sko.  Så når de sier at de tror de er innfødt, er det ikke utenkelig at det bør tas med en klype salt

Anonymkode: 2541d...f5d

Tror ikke det var ment som skryt. Jeg vet at jeg høres amerikansk ut. Er vel ikke noe å skryte av det vel 😂 Er jo bare sånn aksenten er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se serier og annen typer media hvor folk snakker sånn, og så kan du øve på å prate og "herme" litt etter de. Er lettere når man hører det ofte og øver på å herme etter

Anonymkode: 972f0...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 1.06):

Hvordan hører man forskjell på noen som prøver å ha amerikansk aksent, og noen som faktisk snakker med amerikansk aksent fordi at de bare snakker godt engelsk?

Anonymkode: 0275b...434

Man hører vel ganske lett forskjell på de som prøver og de som bare snakker godt engelsk. I siste tilfelle vil man jo ikke legge merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...