Gå til innhold

Noen som har kjøpt bruktbil hos Auto Company AS i Arendal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har kommet over mange som har kjøpt bil som bryter sammen rett etter kjøp der, eller som har mange feil, og at selgeren er vrang. Jeg er en av disse personene, det var sånn jeg kom over flere personer i samme båt. Ser også at mange saker har gått til forbrukerrådet, men at selgeren bare lar vær å svare og da blir saken henlagt. 

Er det noen som har erfaringer med kjøp av bil på Auto Company i Arendal?

Anonymkode: dee47...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som jeg kan se, så har de 130 tilbakemeldinger fra svært fornøyde kunder på Google som gir dem 4,8 i score ut av 5.0. Så du vil slite med å kunne fremstille det som om det er "mange som er misfornøyd". 

Når det er sagt, du har valgt å kjøpe bil i en kategori som på FINN heter "Annet bilutsalg". Dette er en av to kategorier jeg driter totalt i når jeg ser på biler på FINN.

For å illustrere detaljert de tre kategoriene på FINN og hvilke jeg unngår:

1) Annet bilutsalg - driter fullstendig i denne kategorien

2) Merkeforhandler - den eneste kategorien jeg bryr meg om, og det er også her jeg sjekker score på Google.

3) Privat - driter også fullstendig i denne kategorien.

For å si det sånn, så kjøper jeg heller av en merkeforhandler som har score på 4,3, som er mer enn god nok score, enn å kjøpe av 4,8 score under "annet bilutsalg". 

Mens private har ikke engang score. De lyger også, og blokkerer bare på SMS hvis man klager. I verste fall kan man få trusler også. Denne kategorien (Privat) har ikke kunder de bryr seg om, mens "annet bilutsalg" har en del useriøse som bare satser på å kjøre på med å selge ræl til de ikke kan det lenger, så legger de ned "bedriften".  

Men den du klager på ser ut til å ha veldig høy score, så jeg vet ikke hva du mener er galt med bilen? 

Uansett, som jeg sier: holder meg kun til kategorien "Merkeforhandler" på FINN. Ingenting annet, og så sjekker jeg score og tilbakemeldinger på ulike merkeforhandlere.

Anonymkode: 255c4...be9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
On 5/3/2024 at 11:10 AM, AnonymBruker said:

Som jeg kan se, så har de 130 tilbakemeldinger fra svært fornøyde kunder på Google som gir dem 4,8 i score ut av 5.0. Så du vil slite med å kunne fremstille det som om det er "mange som er misfornøyd". 

Når det er sagt, du har valgt å kjøpe bil i en kategori som på FINN heter "Annet bilutsalg". Dette er en av to kategorier jeg driter totalt i når jeg ser på biler på FINN.

For å illustrere detaljert de tre kategoriene på FINN og hvilke jeg unngår:

1) Annet bilutsalg - driter fullstendig i denne kategorien

2) Merkeforhandler - den eneste kategorien jeg bryr meg om, og det er også her jeg sjekker score på Google.

3) Privat - driter også fullstendig i denne kategorien.

For å si det sånn, så kjøper jeg heller av en merkeforhandler som har score på 4,3, som er mer enn god nok score, enn å kjøpe av 4,8 score under "annet bilutsalg". 

Mens private har ikke engang score. De lyger også, og blokkerer bare på SMS hvis man klager. I verste fall kan man få trusler også. Denne kategorien (Privat) har ikke kunder de bryr seg om, mens "annet bilutsalg" har en del useriøse som bare satser på å kjøre på med å selge ræl til de ikke kan det lenger, så legger de ned "bedriften".  

Men den du klager på ser ut til å ha veldig høy score, så jeg vet ikke hva du mener er galt med bilen? 

Uansett, som jeg sier: holder meg kun til kategorien "Merkeforhandler" på FINN. Ingenting annet, og så sjekker jeg score og tilbakemeldinger på ulike merkeforhandlere.

Anonymkode: 255c4...be9

Google anmeldelser er det fullstendig ukompliserte å forfalske, hvem som helst kan lage så mange gmail adresser som de ønsker, for å så legge igjen positive anmeldelser på sin egen bedrift. Så lenge det ikke er en nettbutikk, så er det ingen krav til at verken kjøpet eller brukerkontoen skal verifiseres før det legges igjen anmeldelser på bedriften.

Det er også mange som får venner til å legge igjen positive anmeldelser, noe man ser mya av på anmeldelsene til Auto Company. Nicelocal.no som Auto Company bruker er en indisk bedriftstjeneste man abbonerer på, og en av fordelene som kunde der er at alle anmeldelsene fra Gooogle blir kopiert over til Nicelocal, og man kan få slettet anmeldelser man mener er 'urettferidge'. IP adressen til firmaets nicelocal.no side vil være der firmaet er. Nicelocal anmelelsene er forøvrig også scraped fra googleanmeldelsene og kopiert over til Nicelocal.

Søker man i Forbrukerrådets arkiver, på lovdata.no og einnsyn.no vil man imidlertid finne en helt annen beskrivelse av Auto Company enn det de rosenrøde anmeldelsene på google viser.  Det samme gjelder om man søker på kun eieren av Auto Company, og ikke bare selskapet i seg selv.

Men men, nå er jeg èn erfaring rikere. Jeg har aldri kjøpt bil av forhandler før, og kommer aldri til å gjøre det igjen. Heldigvis er stefaren min mekaniker med eget verksted, så han fikser bilen for meg. Jeg har gratis advokat i bilforsikringen min også, men så lenge jeg kan få ordnet bilen, så gidder jeg ikke kaste bort tida mi på Auto Company.

Jeg ville bare komme i kontakt med andre som hadde vært i samme båt. 

https://www.trygtbruktbilkjop.info/collections/auto-company-bruktbilforhandler-arendal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...