Gå til innhold

Date en mann 30 år eldre enn meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 25 årig jente som har begynt å date en 55 år gammel mann. Han fikk barn sent med ex konen og de har da to barn i skolealder. Jeg føler virkelig at jeg har truffet drømmemannen på alle måter! Men så er det aldersforskjellen da.. Vi har jo snakket mye om utfordringene vi kommer til å møte, og jeg er fullstendig klar over at han kommer til å dø før meg. Men så vil jeg ikke ha noen andre

Anonymkode: e301b...054

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ønsker ikke egne barn?

Anonymkode: 009fc...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over når forelskelsespsykosen roer seg og du blir litt modnere. 

Kos deg så lenge og ikke bli gravid. 

Anonymkode: 95b61...70a

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, jeg er en 25 årig jente som har begynt å date en 55 år gammel mann. Han fikk barn sent med ex konen og de har da to barn i skolealder. Jeg føler virkelig at jeg har truffet drømmemannen på alle måter! Men så er det aldersforskjellen da.. Vi har jo snakket mye om utfordringene vi kommer til å møte, og jeg er fullstendig klar over at han kommer til å dø før meg. Men så vil jeg ikke ha noen andre

Anonymkode: e301b...054

Gjør som du vil! Spør du her så vil de fleste svare at du ikke bør gjøre det, ettersom de fleste som svarer her inne ikke unner en 55 år gammel mann å bli sammen med en ung kvinne. Men dersom du har lyst til å være sammen med ham, så går du for det.

 

Lykke til!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ønsker ikke egne barn?

Anonymkode: 009fc...8a2

Jo ønsker et barn i fremtiden

ts

Anonymkode: e301b...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er jo noen menn i den alderen som synes det er stas å få tak i ei ung ei for så å vise henne frem til alle buddisene sine og skryte av det. 

Anonymkode: ad473...5db

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går over når forelskelsespsykosen roer seg og du blir litt modnere. 

Kos deg så lenge og ikke bli gravid. 

Anonymkode: 95b61...70a

Reflektert og godt svar !

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jo gå bra, men tror dere burde vente med eventuelt og få barn. tror kansje du tenker helt annerledes når du er 35,

jeg snakker av erfaring da det var tyve års aldersforskjell mellom min ex og meg...men for all del det kan jo gå bra

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo ønsker et barn i fremtiden

ts

Anonymkode: e301b...054

https://med.stanford.edu/news/all-news/2018/10/older-fathers-associated-with-increased-birth-risks.html
 

Quote

…, infants born to men 45 or older were 14 percent more likely to be admitted to the NICU, 14 percent more likely to be born prematurely, 18 percent more likely to have seizures and 14 percent more likely to have a low birth weight. If a father was 50 or older, the likelihood that their infant would need ventilation upon birth increased by 10 percent, and the odds that they would need assistance from the neonatal intensive care unit increased by 28 percent.

“What was really surprising was that there seemed to be an association between advanced paternal age and the chance that the mother would develop diabetes during pregnancy,” said Eisenberg. For men age 45 and older, their partners were 28 percent more likely to develop gestational diabetes, compared with fathers between 25 and 34. Eisenberg points out that possible biological mechanisms at play here are still a bit murky, but he suspects that the mother’s placenta has a role. 

 

 

Anonymkode: ad473...5db

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at han går av med pensjon om ti år? 🤢

Anonymkode: 25d7c...fde

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at sånne menn ikke synes det er pinlig å gå rundt med en som kunne vært datteren deres. Usj. Han er nesten gammel nok til å være bestefaren også.

Men altså, det spiller vel ingen rolle hva vi her på KG sier om saken. Du vil ha en gammel mann som går av med pensjon flere tiår før deg og blir gammel og får helseplager mens du enda er en relativt ung kvinne. Er du villig til å bli pleieren til mannen din? Det er økt sjanse for at du blir det med en som er 30 år eldre enn deg, enn om du valgte en noenlunde på samme alder.

Lykke til.

Anonymkode: 4a87a...504

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du deg selv så vondt? 

Anonymkode: 594d8...bda

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Viktig å påpeke at dette egentlig ikke er så stor økning i risiko ettersom risikoen i utgangspunktet er veldig lav. F.eks er sjansen for gestational diabetes 10 %, så en økning på 28 % betyr at den øker til 12,8 %. Altså ikke en så stor forskjell.
 

Så til TS: Ikke overtenk disse risikoene for mye.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toast skrev (1 minutt siden):

Viktig å påpeke at dette egentlig ikke er så stor økning i risiko ettersom risikoen i utgangspunktet er veldig lav. F.eks er sjansen for gestational diabetes 10 %, så en økning på 28 % betyr at den øker til 12,8 %. Altså ikke en så stor forskjell.
 

Så til TS: Ikke overtenk disse risikoene for mye.

Tusen takk!

Anonymkode: e301b...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil neppe vare så bare kjør på. 

Det er bare er bare de unge som tror problemet er døden. Problemet er ikke døden, men tiden før det. Han er pensjonist om ca 10 år. 30 år før deg. Innen du nærmer deg pensjonsalder er han pleietrengende 

Anonymkode: d0829...a3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kommer nok til å få ganske sterke reaksjoner ifra folk rundt dere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars deg. Hva er det du har opplevd i oppveksten din, som gjør at du tar til takke med en gammel mann? 🥺

Anonymkode: 25d7c...fde

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stakkars deg. Hva er det du har opplevd i oppveksten din, som gjør at du tar til takke med en gammel mann? 🥺

Anonymkode: 25d7c...fde

Har hatt en bra oppvekst, med to foreldre som alltid har holdt sammen. Fått alt jeg trengte, ingen omsorgssvikt.

Anonymkode: e301b...054

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har hatt en bra oppvekst, med to foreldre som alltid har holdt sammen. Fått alt jeg trengte, ingen omsorgssvikt.

Anonymkode: e301b...054

Hvis du hadde erfaring med egne foreldre som ble gamle og skrantne, ville du nok tenkt annerledes. Sånn sett er han heldig, du vet ikke enda hvor tungt alderdom kan være for de pårørende.. 

Anonymkode: d0829...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jo ønsker et barn i fremtiden

ts

Anonymkode: e301b...054

Du kan fort ende opp med to bleiebrukere samtidig da ts. Dette er en mann du kan kose deg med og ligge litt med, han setter sikkert pris på det. Men ikke kast bort dine beste år på et forhold med en som raskt står med ene foten i grava.

Anonymkode: 8f9e1...efc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...