Gå til innhold

Ta med mannen på møte med arb giver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er innkalt til et møte med sjefen over sjefen. Aldri sannet med vedkommende før. Dette pga mitt sykefravær. 
jeg har vært en del sykmeldt de siste 3 årene, men vært friskmeldt siste halvåret. Har pleiepenger i 40% for sykt barn. Noe som ikke handler om min helse men om barnet mitt. 
vi står i mye nå grunnet sykt barn, og jeg jobber 60% og har ikke kapasitet, tålmodighet eller psyke til å få kritikk rundt situasjonen. 
kan jeg ha med mannen min på et slikt møte? Han står jo i samme situasjon, men er langt flinkere til å snakke for seg og jeg er ganske nedkjørt. 
tillitsvalgte på jobb tar jeg ikke med, da hun er svak 
 

Anonymkode: c6bfc...cb4

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lært at det som betyr mest er kjøpt lojalitet. Om jeg noen gang kommer i den situasjonen så tar jeg med advokat.

Anonymkode: 6a973...0a6

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg høres ut som en utmerket ide. 

Men si fra til sjefen om at du tar med deg noen. 

Anonymkode: fe5b8...ce5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en over skriver. Ta med advokat. Å ha med en som et følelsesmessig involvert er dumt.

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mann med til møte med sjefen? 

Nei, det fører ingen vei. Det er barnets fastlege som har ordnet pleiepenger og det er din fastlege som har gitt deg sykemelding. Arbeidsgiver har anledning til å bestride din sykemelding, ergo så faller dette i fanget på din eller barnets fastlege.  

Selv om du mener tillitsvalgt er "svak" så er denne personen den rette å ta med. Alternativt verneombud på jobb, noen i fra fagforeningen eller egen advokat. 

Den siste du skal ta med er din mann, han er inhabil, han har ingenting med de sykemeldinger du har fått eller ordningen med pleiepenger. 

PS! er din mann i arbeid eller ufør? 

 

Anonymkode: cf140...3a8

  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokat eller fagforening eller noen fra nav er bedre.

Anonymkode: b34c0...4e6

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres helt merkelig ut å ta med sin partner på et slikt møte. Å ta med helsepersonell, støtte fra NAV og lignende er noe helt annet, men å få mannen til å snakke for deg tror jeg nesten virker mot hensikten du har. Selvfølgelig vil en partner støtte deg, det er noe alle vet. Om du skulle være under mistanke for å lyve på deg noe, for eksempel, så vil det bare virke enda verre om du har med mannen din, som naturlig nok vil støtte din løgn i så fall (sett utenifra).

Begynn hos legen og NAV, dialogmøte med dem og leder vil være langt bedre.

Anonymkode: 23c29...37b

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja det er en god løsning å ha med mannen din. Slik du beskriver det høres det ut som du er sårbar akkurat nå, og det kan bli utnyttet så til de grader av en sjef hvis ikke du har noen som kan backe deg der og da.

Endret av Mayer
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta med den du selv ønsker. Om det er partner, en kollega, vo eller tillitsmann. Men personen bør kunne prate for seg og ikke minst holde seg saklig. 

Anonymkode: 9aac7...a27

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett til å ha med deg en på møte, de fleste velger en representant fra fagforeningen eller en advokat. Husk at du også skal ha et skriftlig referat i etterkant av møtet.

Anonymkode: 52fa1...8b4

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (3 minutter siden):

Ja det er en god løsning å ha med en støttespiller. Slik du beskriver det høres det ut som du er sårbar akkurat nå, og det kan bli utnyttet så til de grader av en sjef hvis ikke du har noen som kan backe deg der og da.

Min mann er i jobb og har god utdannelse. Min mann er flink å snakke for seg da han er saklig og flink å ordlegge seg. I tillegg kan han skru av å være helt kald i slike settinger. 
På innkallingen handler det om min helse ang sykmelding. Saken er at jeg har ikke vært sykmeldt på 6 mnd. 
barnets pleiepenger kan arbeidsgiver ikke bestride. Det er heller ingen grunn til å tro at det er hensikten. 
kort fortalt har skolen til barnet mitt ødelagt for han, og det har vi vedtak og konklusjon på av statsforvalteren der skolen fikk brudd på alle ledd i klagen. 
 

Anonymkode: c6bfc...cb4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe forbundet sentralt og snakke med en forbundssekretær og spørre om de har noen som kan bistå i møtet med arbeidsgiver fordi du ikke har tillit til tillitsvalgt. (Hvorfor dere har valgt noen dere ikke har tillit til er en annen sak). 

Å ta med noen fra NAV og/eller helsevesen vil neppe gagne deg siden de ikke har fagkompetanse på arbeidsrett. 

Å ta med mannen er nesten som å ta med mamma med mindre han er en skarpskodd arbeidsrettsadvokat.

Er det et 15-1 møte du er innkalt til? I så fall kan det være smart å ta med advokat om du ikke får napp hos forbundet og økonomien din tillater det.

 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv verneombud på jobben, men dette handler om meg. 
kan tenke meg at det kommer spm om veien videre og hvor lenge jeg evt skal motta pleiepenger og spm om jeg heller vil gå ned i stillingsprosent osv. for at kommunen skal spare penger. 
vi hadde nemlig en case på jobb om folk med langvarige sykmeldinger burde vurdere gå ned i stilling. 
jeg er jo ikke kronisk syk, og dette er en situasjon med barnet og ikke meg 

Anonymkode: c6bfc...cb4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hareena skrev (3 minutter siden):

Du kan ringe forbundet sentralt og snakke med en forbundssekretær og spørre om de har noen som kan bistå i møtet med arbeidsgiver fordi du ikke har tillit til tillitsvalgt. (Hvorfor dere har valgt noen dere ikke har tillit til er en annen sak). 

Å ta med noen fra NAV og/eller helsevesen vil neppe gagne deg siden de ikke har fagkompetanse på arbeidsrett. 

Å ta med mannen er nesten som å ta med mamma med mindre han er en skarpskodd arbeidsrettsadvokat.

Er det et 15-1 møte du er innkalt til? I så fall kan det være smart å ta med advokat om du ikke får napp hos forbundet og økonomien din tillater det.

 

 

 

Når vi skal velge tillitsvalgt ser alle i gulvet, ingen vil være det. 

Anonymkode: c6bfc...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (5 minutter siden):

Du kan ringe forbundet sentralt og snakke med en forbundssekretær og spørre om de har noen som kan bistå i møtet med arbeidsgiver fordi du ikke har tillit til tillitsvalgt. (Hvorfor dere har valgt noen dere ikke har tillit til er en annen sak). 

Å ta med noen fra NAV og/eller helsevesen vil neppe gagne deg siden de ikke har fagkompetanse på arbeidsrett. 

Å ta med mannen er nesten som å ta med mamma med mindre han er en skarpskodd arbeidsrettsadvokat.

Er det et 15-1 møte du er innkalt til? I så fall kan det være smart å ta med advokat om du ikke får napp hos forbundet og økonomien din tillater det.

 

 

 

Nei det er ikke et slikt møte, ikke som jeg oppfatter det. Står bare møte om min helse og veien videre 

Anonymkode: c6bfc...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er ikke et slikt møte, ikke som jeg oppfatter det. Står bare møte om min helse og veien videre 

Anonymkode: c6bfc...cb4

Her må du faktisk forvente det verste og ha med deg noe med mer tyngde enn mannen din. 

Anonymkode: b34c0...4e6

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mayer skrev (14 minutter siden):

Ja det er en god løsning å ha med mannen din. Slik du beskriver det høres det ut som du er sårbar akkurat nå, og det kan bli utnyttet så til de grader av en sjef hvis ikke du har noen som kan backe deg der og da.

Enig med deg 💕🪷

Ta med mannen din du TS. Høres ut som du trenger masse støtte akkurat nå.

Selv har jeg tatt med meg familie eller venner i møte med feks helsepersonell hvis det har vært nødvendig...

Så selv om han er inhabil så kan han ihvertfall sørge for at ho ikke blir overkjørt av sjefen...

Det kan være utfordrende å skulle snakke for seg når man er kaputt og nedkjørt.....

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har rett på advokat gjennom forbundet ditt.

Anonymkode: 294eb...129

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her må du faktisk forvente det verste og ha med deg noe med mer tyngde enn mannen din. 

Anonymkode: b34c0...4e6

Høres ut som ho skal korsfestes i måten du ordlegger deg på synes jeg...

Er jo bare et møte med sjefen...

Hvis sjefen ikke forstår så synd for sjefen...

Arbeidstaker har rettigheter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 minutter siden):

Høres ut som ho skal korsfestes i måten du ordlegger deg på synes jeg...

Er jo bare et møte med sjefen...

Hvis sjefen ikke forstår så synd for sjefen...

Arbeidstaker har rettigheter....

Bedre føre var enn etter snar....

Anonymkode: b34c0...4e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...