Gå til innhold

Søster prioriterer penger helt feil og henter mat på frelsesarmeen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster er uføretrygdet og har da selvfølgelig ikke flust med penger. Men jeg synes hun prioriterer helt feil! Hun tar både botox og fillers flere ganger i året, kjøper seg dyre merkeklær og interiør til leiligheten hun leier.. Det ender alltid med at hun går fort tom for penger og går da nesten hele måneden uten mat og henter mat på frelsesarmeen… Hva synes dere her inne om dette? Ja jeg har ikke noe med hva hun velger å bruke pengene på men likevell. Er det noen andre som kjenner folk som er slik?

Anonymkode: f760e...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min søster er uføretrygdet og har da selvfølgelig ikke flust med penger. Men jeg synes hun prioriterer helt feil! Hun tar både botox og fillers flere ganger i året, kjøper seg dyre merkeklær og interiør til leiligheten hun leier.. Det ender alltid med at hun går fort tom for penger og går da nesten hele måneden uten mat og henter mat på frelsesarmeen… Hva synes dere her inne om dette? Ja jeg har ikke noe med hva hun velger å bruke pengene på men likevell. Er det noen andre som kjenner folk som er slik?

Anonymkode: f760e...8e4

Jeg synes det er en fullstendig feil prioritering, men hva kan vi gjøre med det da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at du ikke har noe med det, ja.

Anonymkode: c91b9...dc3

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du vi syns? Hvorfor spør du? Spiller det noen rolle hva jeg syns? 

Anonymkode: f95f8...e07

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen som er sånn, men det høres jo ikke noe greit ut at Frelsesarmeen i prinsippet sponser hennes fillers, botox og annen sløsing. Det vil alltid være en andel misbruk av lavterskeltilbud, så jeg er redd det bare må være sånn likevel. Det hadde vært trist om Frelsesarmeen ble et nytt NAV hvor man måtte vise frem bankkontoen sin og vente på vedtak for å få hjelp. Men provoserende er det jo.

Anonymkode: efaa6...696

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er neppe alene om slike prioriteringer. Provoserende, men det beste fore egen helse er å prøve å ikke bry seg. Og for all del; ikke låne penger til henne. Det er nok en del av de som står i de ulike matkøene som kunne ha klart seg selv hvis de hadde prioritert annerledes. Og for noen gjør det at de slipper å søke om sosialstønad. 

Anonymkode: bc49c...585

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er skikkelig lavmål og har null respekt for slike mennesker. 

Ville nok ikke klart å la være å meddele min søster hva jeg synes om det. 

Anonymkode: 31ad9...bfe

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en ideell verden så skulle hun jo ikke gjort det.

Men så er Frelsesarmeen for de som sliter da, og det gjør hun jo åpenbart. Hun greier ikke disponere pengene sine, og hun kjøper seg sikkert lykke. Det er vel en del helseplager med å være ufør, og det er jo ikke bare å alltid gjøre slik man skulle gjort i teorien. Det står mange i køen der som både røyker og bruker penger på rus/alkohol, men de har jo helt klart et behov for hjelp de også, selv om en som er frisk kunne fått det til med andre prioriteringer. Det er jo nettopp fordi de ikke er friske at de trenger hjelp, og Frelsesarmeen er både for de og for de som ville vært fattige uansett hvordan de prioriterte pengene sine.

Anonymkode: 9e4e4...4dc

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som sliter med økonomien sin som prioriterer feil søsteren din er ikke alene om det.

Tror du alle som røyker, snuser, tar tatoveringer, hairextensions, manikyr og botox har god råd. Neppe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo mene hva man vil, men man får jo ikke gjort noe med det. Jeg har en person i min nære krets som handler for tusenvis av kroner hun ikke har og som etterpå må låne penger for å klare hverdagsutgifter. Det er jo til å rive av seg håret av, men jeg får jo ikke gjort noe med det og det er jo strengt tatt ikke mitt problem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du gidder å bry deg. La hun drive med sitt og så driver du med ditt, null stress. 

Anonymkode: 2bef2...521

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempedårlig gjort av henne. Tenk på de som faktisk trenger maten. Men ikke så mye du får gjort med det desverre

Anonymkode: faae0...27d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt veldig dumt gjort. Men folk gjør mange dumme og irrasonelle ting, kanksje spesielt om man er langt nede - av ulike grunner.... Kanksje er de de håpløse priorieringene de eneste som gir glede i livet.

Anonymkode: 4611b...ed4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Min søster er uføretrygdet og har da selvfølgelig ikke flust med penger. Men jeg synes hun prioriterer helt feil! Hun tar både botox og fillers flere ganger i året, kjøper seg dyre merkeklær og interiør til leiligheten hun leier.. Det ender alltid med at hun går fort tom for penger og går da nesten hele måneden uten mat og henter mat på frelsesarmeen… Hva synes dere her inne om dette? Ja jeg har ikke noe med hva hun velger å bruke pengene på men likevell. Er det noen andre som kjenner folk som er slik?

Anonymkode: f760e...8e4

Bry deg om dine egne problemer. Går det utover deg? 

Anonymkode: 7c2e0...6d8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes det er kjempedårlig gjort av henne. Tenk på de som faktisk trenger maten. Men ikke så mye du får gjort med det desverre

Anonymkode: faae0...27d

Hvem er de edle som fortjener hjelp da? 
De med rusproblemer? De som har fucket opp økonomien og har gjeldsproblemer? De som har avlet seg for mange barn og er for dumme til å bruke prevensjon? De som har valgt å bosette seg i en for dyr by? De som ikke har tatt utdannelse? Ingen er så økonomisk vanskeligstilte i Norge at de må få gratis mat? uten å delvis ha skyld i det selv.

Anonymkode: 884dc...cd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slik hos min stesønn og samboer. Begge på aap med uførestønad inne. Unge i barnehagealder og en på vei. 

Bor i hus som foreldrene til samboeren kjøpte. Ved juletider fikk dem frelsesarmeen til å betale flere mnd ubetalt strøm. Pluss fikk gavekort hos ulike butikker. Har alt vore hos frelsesarmeen for mer hjelp.

Noen kan ikke porsonere pengene sine desverre. 

Anonymkode: 0248e...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bry deg om dine egne problemer. Går det utover deg? 

Anonymkode: 7c2e0...6d8

Det går neppe utover henne, men mye mulig utover den som sto bakerst i matkøen. Den som ikke fikk mat den dagen, fordi det var tomt. Frelsesarmeen har ikke ubegrensede mengder mat. 

Anonymkode: acd92...f45

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går neppe utover henne, men mye mulig utover den som sto bakerst i matkøen. Den som ikke fikk mat den dagen, fordi det var tomt. Frelsesarmeen har ikke ubegrensede mengder mat. 

Anonymkode: acd92...f45

Den som står bakerst i køen kan sikkert også kritiseres for et eller annet. Brukt pengene på rus, gjort feil ift jobb, ikke utdannet seg, spilt bort penger, tatt forbrukslån +++++. Alle har sitt. Uansett årsak til at man står der uten mat så fortjener man hjelp. Enig i at botox virker luksus i en slik situasjon, men det er sannsynligvis sykdom som gjør at hun ikke greier å ta riktige valg. Var ikke så lurt å spille bort penger, begynne med rus eller droppet ut av skolegang heller, men det er nå en gang slik at det ikke alltid er noe man velger hvordan sykdom og helse rammer. Ingenting godt kommer ut av å kategorisere i køa hvem som fortjener mest og minst.

Anonymkode: 9e4e4...4dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Den som står bakerst i køen kan sikkert også kritiseres for et eller annet. Brukt pengene på rus, gjort feil ift jobb, ikke utdannet seg, spilt bort penger, tatt forbrukslån +++++. Alle har sitt. Uansett årsak til at man står der uten mat så fortjener man hjelp. Enig i at botox virker luksus i en slik situasjon, men det er sannsynligvis sykdom som gjør at hun ikke greier å ta riktige valg. Var ikke så lurt å spille bort penger, begynne med rus eller droppet ut av skolegang heller, men det er nå en gang slik at det ikke alltid er noe man velger hvordan sykdom og helse rammer. Ingenting godt kommer ut av å kategorisere i køa hvem som fortjener mest og minst.

Anonymkode: 9e4e4...4dc

Dårlig sammenheng å si at alle uten utdanning ikke greier seg. Mange av de rikeste, også de rikeste her jeg bor, har nada utdanning. Kjenner og flere som har beg i firma, også nå i nyere dager, som har beg i firma og jobbet seg oppover. 
Jeg er enig i at alle har sitt, men jeg mener fortsatt det skulle blitt stilt litt krav til de som får mat. For meg er det ikke ok å hente mat på Frelsesarmeen, for så å gå innom butikken på vei hjem, for å kjøpe snus, røyk, godteri og brus for mange, hundre kroner. (Ingen skal ta fra de røyk, snus og slikt, men for mange så kan det reduseres, en god del) 

Det hadde kanskje gått an med en form for gavekort, så kan de velge hva de vil bruke penger på? Det er dårlig med Botox på Kiwi😇, men det bør ses på evnt andre løsninger på matutdeling, da enkelte utnytter det. 

Anonymkode: acd92...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

jeg har ikke noe med hva hun velger å bruke pengene på 

Anonymkode: f760e...8e4

Helt korrekt. Alt annet du skriver er uvesentlig. 

Anonymkode: a75a3...828

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...