Gå til innhold

Vondt i øyet, hva kan det være??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig veldig vondt øyet da jeg skulle fjerne mascaraen i går, som om jeg fikk en vippe i øyet, men finner ingenting. Går vondt når jeg rører borti nedre øyelokk, men er vondt og litt rødt i området rundt øyet også… Gjør veldig vondt, er det vanlig å få vondt dersom det er betennelse eller infeksjon?? Skal jeg bare vente og se om det går over?

Anonymkode: f2aab...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet opp syk også, vet ikke om det er forkjølelse, feber eller influensa eller hva deg er, men skjønner ikke hvorfor jeg plutselig ble syk rett etter jeg fikk så vondt i øyet…

Anonymkode: f2aab...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skylle det. Google hvordan 

Anonymkode: e88b4...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Prøv å skylle det. Google hvordan 

Anonymkode: e88b4...8db

Hjelper ikke😭

Anonymkode: f2aab...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hjelper ikke😭

Anonymkode: f2aab...fb2

Da må ta tiden til hjelp.

Anonymkode: 0bb03...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da må ta tiden til hjelp.

Anonymkode: 0bb03...3f1

Ok❤️ det gjør jo vondt, men så lenge jeg vet at det ikke er noe farlig, og at dwt går over av seg selv, kan jeg leve med det. Blir bare så stresset av at jeg ikke vet hva det er… Er ikke noe synlige tegn, ikke noe puss eller noen ting, bare veldig vondt, litt rødt 

Anonymkode: f2aab...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vanlig og få veldig vondt om dersom det er betennelse eller infeksjon. Kan du beskrive smerten? Føles det som « trykk» eller svie? Hvordan er synet ditt? 
jeg har litt dårlig erfaring med og ta tiden til hjelp, men hvis du ikke har trykk/ lysskyhet/ eller slørete syn kan du sikkert vente litt. 

Anonymkode: 5713e...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er vanlig og få veldig vondt om dersom det er betennelse eller infeksjon. Kan du beskrive smerten? Føles det som « trykk» eller svie? Hvordan er synet ditt? 
jeg har litt dårlig erfaring med og ta tiden til hjelp, men hvis du ikke har trykk/ lysskyhet/ eller slørete syn kan du sikkert vente litt. 

Anonymkode: 5713e...909

Hmmm vet ikke helt… Mer stikkende smerte når jeg blunker, i ytterkanten av øyet, mot øret, ikke mot nesa. Ikke svie… Synet er normalt. Bare veldig vondt og distraherende. Er litt rødt og vondt i området rundt ytterkanten av øyet, men mest vondt når jeg tar på nedre øyekant…

Anonymkode: f2aab...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hmmm vet ikke helt… Mer stikkende smerte når jeg blunker, i ytterkanten av øyet, mot øret, ikke mot nesa. Ikke svie… Synet er normalt. Bare veldig vondt og distraherende. Er litt rødt og vondt i området rundt ytterkanten av øyet, men mest vondt når jeg tar på nedre øyekant…

Anonymkode: f2aab...fb2

Har du sti på øyet? 
 

https://lommelegen.dagbladet.no/øye/artikkel/derfor-far-du-sti-pa-oyet/68996876

Anonymkode: 1b163...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...