Gå til innhold

Hva har hjulpet mest på neglesopp på tærne for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har hjulpet mest på neglesopp på tærne for deg?

Jeg er ikke helt sikker siden jeg ikke har vært med lege med problemet men neglen på storetåen min er misfarget gulig farge så jeg regner med at det er neglesopp. Neglen er også tykkere enn normalt og litt prøs i forhold til når jeg klipper neglen med negle saks vil jeg si. 

Jeg har jo googlet litt rundt men så vidt jeg har forstått så finnes det ikke så mye bra behandling som faktisk funker for neglesopp? Man kan enten kjøpe reseptfritt noe man smører på som kan ta opptil 1 år og merke bedring eller få resept på tabletter men de er nok veldig dyre og ikke på blåresept? Noen som vet hva de koster?

Hva har du prøvd mot neglesopp på føttene og hvordan har det fungert? Anbefales det egentlig behandling eller kan det kanskje bare forsvinne av seg selv etter hvert?

Anonymkode: 3d5a7...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en tablettkur hos legen som strakte seg over flere uker. Funket som bare det. Neglen må vokse ut, kuren fjerner ikke soppen i neglen som allerede er der, så tar jo litt tid. Reseptfrie greier hjalp ikke meg i det heletatt. 

Anonymkode: d8579...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å gjennomføre i Norge på vinterstid, men det klart mest effektive for meg har vært sand og saltvann. Hver gang jeg tar av meg sokker og sko og går barbeint på stranda, forsvinner alt innen noen dager. 

Permanent løsning vil jo være å flytte til sydlige strøk dersom man følger denne resepten 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...