Gå til innhold

Skjeggkre eller sølvkre?


høydepunkt1234

Anbefalte innlegg

Noen kre eksperter her? Noen som ser om dette er sølvkre eller skjeggkre?

IMG_7318.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er definitivt skjeggkre. Man kan se det fordi den er større enn sølvkre, har mørkere farge og lange følehorn. Hilsen en som har slitt med begge typer kre 😆

Anonymkode: 75981...ac5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeggkre 

Anonymkode: 49759...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 13.38):

Det er definitivt skjeggkre. Man kan se det fordi den er større enn sølvkre, har mørkere farge og lange følehorn. Hilsen en som har slitt med begge typer kre 😆

Anonymkode: 75981...ac5

Du som har slitt med begge deler: har du noen tips til å bli kvitt dem? Får helt noia, klarer ikke slappe av i mitt eget hjem lenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send den til analyse, for eksempel hos FHI, hvis du vil være sikker.

Anonymkode: 2b003...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

høydepunkt1234 skrev (8 minutter siden):

Du som har slitt med begge deler: har du noen tips til å bli kvitt dem? Får helt noia, klarer ikke slappe av i mitt eget hjem lenger :(

Vi har også begge deler i huset, men fikk bukt med det meste etter å ha sprayet under alle lister og andre steder de oppholder seg. Nå ser jeg en og annen av og til, men en periode var de overalt. Grøss! 
Trinol super permetrin het sprayen vi brukte. 

Anonymkode: 37926...727

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart skjeggkre

Anonymkode: 8a020...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Permetrin langs lister og i kriker og kroker.  Da dør de mens de er ute på vandring på natten. 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har også begge deler i huset, men fikk bukt med det meste etter å ha sprayet under alle lister og andre steder de oppholder seg. Nå ser jeg en og annen av og til, men en periode var de overalt. Grøss! 
Trinol super permetrin het sprayen vi brukte. 

Anonymkode: 37926...727

Takk for svar. Jeg har bare sett en og annen, kanskje 1-2 ganger i uka. Men det er nok til at jeg får panikk! Skal teste sprayen, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart brukt Advion cockroach gel. Hør med skadedyrfirma, har du forsikring så koster det ikke mange tusenlappene.

Anonymkode: 49759...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har også begge deler i huset, men fikk bukt med det meste etter å ha sprayet under alle lister og andre steder de oppholder seg. Nå ser jeg en og annen av og til, men en periode var de overalt. Grøss! 
Trinol super permetrin het sprayen vi brukte. 

Anonymkode: 37926...727

Nå tester vi et pulver som heter Kiselgur som visstnok skal funke mot begge deler. Når det gjelder sølvkre er det et symptom på for mye fukt. Man bør derfor gjøre det man kan for å redusere fuktigheten. Ellers er det viktig å støvsuge ofte og holde det rent. 

Anonymkode: 75981...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeggkre. Noe som betyr at sjansen for at dyrene indikerer fukt av alvorlig grad i boligen er redusert, men fremdeles i den grad til stede at du bør gjennomføre målinger, gjøre de vanlige undersøkelser og vurdere tiltak. 

Folk later til å tenke «å, jeg har små dyr, la meg ta livet av dem». Men små dyr overlever ikke i boliger uten tilstrekkelig tilgang på fukt. Og fukt, ts, er vesentlig mer urovekkende enn dyr. Og potensielt dyrt, ulikt dyr av denne typen.

Anonymkode: ae4ec...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Skjeggkre. Noe som betyr at sjansen for at dyrene indikerer fukt av alvorlig grad i boligen er redusert, men fremdeles i den grad til stede at du bør gjennomføre målinger, gjøre de vanlige undersøkelser og vurdere tiltak. 

Folk later til å tenke «å, jeg har små dyr, la meg ta livet av dem». Men små dyr overlever ikke i boliger uten tilstrekkelig tilgang på fukt. Og fukt, ts, er vesentlig mer urovekkende enn dyr. Og potensielt dyrt, ulikt dyr av denne typen.

Anonymkode: ae4ec...e2c

Skjeggkre er vel ikke spesielt interessert i fuktige omgivelser. De liker støv, papp og papir. Sølvkre kommer som regel pga. fuktige omgivelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...