Gå til innhold

Dere som har testet positivt med CB monitor, hvor mange dpo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor sensitiv er den? Hvor mange dpo kan man teste? Har fått veldig svak positiv på strimmel, kan jeg da sjekke med monitor eller er den mye mindre sensitiv? 

Anonymkode: 4e6c6...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Monitoren skal være sensitiv på 10mUI/mL hcg. Så skal være mer sensitiv enn vanlige tester som er sensitiv på 25mUI/mL hcg

Anonymkode: 8e7f8...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Monitoren skal være sensitiv på 10mUI/mL hcg. Så skal være mer sensitiv enn vanlige tester som er sensitiv på 25mUI/mL hcg

Anonymkode: 8e7f8...900

Har du funnet det noe sted? Jeg har googlet og finner ingenting om hvor sensitive de testene er. Sendte mail til nettbutikken jeg kjøpte den av, de visste heller ikke og skulle spørre produsent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (2 minutter siden):

Har du funnet det noe sted? Jeg har googlet og finner ingenting om hvor sensitive de testene er. Sendte mail til nettbutikken jeg kjøpte den av, de visste heller ikke og skulle spørre produsent. 

Den har en oppgitt sensitivitet på 25, men det er mange kvinner som har fått "gravid 1-2" samme dag som de hadde hcg på 10. Så den er sensitiv ned til hcg på 10 ca. Og så er det faktisk best å teste på ettermiddsgsurin enn morgenurin. Dette med morgenurin er bare tøv og vas. Jeg har myyyye sterkere streker kl 16 enn ved morgenurin.

Anonymkode: eea90...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den har en oppgitt sensitivitet på 25, men det er mange kvinner som har fått "gravid 1-2" samme dag som de hadde hcg på 10. Så den er sensitiv ned til hcg på 10 ca. Og så er det faktisk best å teste på ettermiddsgsurin enn morgenurin. Dette med morgenurin er bare tøv og vas. Jeg har myyyye sterkere streker kl 16 enn ved morgenurin.

Anonymkode: eea90...7f7

Men hvor står det at den er på 25? Jeg finner det ingen steder. 
Og alle anbefaler jo å bruke morgenurin, det står jo på de fleste test-pakker også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (14 minutter siden):

Har du funnet det noe sted? Jeg har googlet og finner ingenting om hvor sensitive de testene er. Sendte mail til nettbutikken jeg kjøpte den av, de visste heller ikke og skulle spørre produsent. 

Står i bruksanvisningen min. Men er noe varierende fra når de er produsert. Når jeg brukte monitoren i 2018, var sensitiviteten 50mUI/mL hcg.

Og som 7f7 skriver - dette med morgen urin er bare fjas og gammel praksis. Hcg stiger ikke likt hos alle. Noen har høyere konsentrat om kvelden enn om morningen. Min gyn og fertilitetslege sa man burde teste for LH og hcg etter kl 10 og før kl 20, og helst ikke ha tisset på 2-3timer før man tester - uavhengig av tidspunktet. 

Anonymkode: 8e7f8...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...