Gå til innhold

Bruker du én eller to manualer når du gjør bulgarsk utfall?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Og støtter du deg til noe?

Har sett folk gjøre det ulikt. Er det noen fordeler/ ulemper ved å gjøre det enten slik eller slik?

Anonymkode: 8c2fb...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To, en i hver hånd. 
 

går ikke an å støtte seg til noe da. 
 

står du med rett rygg trener du lår, lener du deg fremover trener du rumpa. 

Anonymkode: 326df...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke bulgarsk utfall.. trener heller step-ups i smithmaskin, syntes det funker bedre og kan løfte tyngre, men kanskje jeg skal legge inn litt bulgarsk utfall også for bedre stabilitet og balanse 😃👍 tror jeg blir å ha manual i begge hender, mtp balanse

Anonymkode: e1bd2...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2

Anonymkode: f20c4...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel med å bruke 1: Du styrker stabiliseringsmusklene dine pga. kroppen din må kompensere for asymmetrisk vektfordeling.

Fordel med å bruke 2: Du kan kan droppe ene manualen når du ikke klarer å ta flere repetisjoner med 2 stk. også kan du droppe den siste manualen når du ikke klarer flere repetisjoner med 1 stk. (dette heter droppsett, eller drop set på engelsk).

Når du blir skikkelig sterk må du nok bruke 2 stk. uansett pga. hvor vanskelig balansering blir med kun 1 stk. men du kan bruke 2 manualer med litt forskjellige vekter for å fortsatt få de fordelene jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

To manualer. Kun én blir for tungt, det har jeg ikke grepsstyrke til. En sjelden gang bruker jeg stang. 

Endret av drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...