Gå til innhold

Snart 40, allright vært singel og vanskelig å få venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke klage, men er vemodig. Alle på min alder er opptatt, og uansett, så er jeg veldig dårlig på å danne relasjoner. Føler at flere dører lukkes etter å ja nådd denne alderen

Anonymkode: 2d87f...990

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid, ikke allright haha

Anonymkode: 2d87f...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som føler det likt?

Anonymkode: 2d87f...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noen som føler det likt?

Anonymkode: 2d87f...990

De dørene lukkes i slutten av 20årene. Har ikke fått en eneste venn siden da, bare masse bekjentskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben min er min sosiale møteplass. Der har jeg gode venner. Trives du i jobben din?

Anonymkode: aea00...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (Akkurat nå):

De dørene lukkes i slutten av 20årene. Har ikke fått en eneste venn siden da, bare masse bekjentskaper.

Har du beholdt dine venner siden da?

Anonymkode: 2d87f...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomSawyer skrev (Akkurat nå):

De dørene lukkes i slutten av 20årene. Har ikke fått en eneste venn siden da, bare masse bekjentskaper.

Hæ? Selvfølgelig kan man utvikle gode og nære vennskap selv om man ikke lenger er ung voksen? Med mindre man har utviklet seg til å bli veldig sær, merkelig og rar 🤷‍♀️

Anonymkode: aea00...075

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobben min er min sosiale møteplass. Der har jeg gode venner. Trives du i jobben din?

Anonymkode: aea00...075

Med mine arbeidsoppgaver. Jeg er en ganske stille type og på jobben er de ganske snakkesallige , nærmest intense. Så blir litt vanskelig. Men sånn er det

Anonymkode: 2d87f...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med mine arbeidsoppgaver. Jeg er en ganske stille type og på jobben er de ganske snakkesallige , nærmest intense. Så blir litt vanskelig. Men sånn er det

Anonymkode: 2d87f...990

Men da er det jo i så fall du som velger vekk det sosiale. Det er jo ditt valg.

Anonymkode: aea00...075

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da er det jo i så fall du som velger vekk det sosiale. Det er jo ditt valg.

Anonymkode: aea00...075

Jeg har også noen veldig snakkesalige folk på jobben, men det handler jo om dine empatiske evner og ønske om å bry seg om andre. Still spørsmål, husk svarene deres og vis omsorg, så kommer folk helt automatisk til å like deg.

Anonymkode: aea00...075

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også noen veldig snakkesalige folk på jobben, men det handler jo om dine empatiske evner og ønske om å bry seg om andre. Still spørsmål, husk svarene deres og vis omsorg, så kommer folk helt automatisk til å like deg.

Ta et kurs om vennskap eller kommunikasjon hvis du ikke vet hvordan du gjør det. Det er veldig lærerikt og gøy.

Anonymkode: 15a21...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte og det er helt ok. 

Anonymkode: c07c3...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta et kurs om vennskap eller kommunikasjon hvis du ikke vet hvordan du gjør det. Det er veldig lærerikt og gøy.

Anonymkode: 15a21...24f

Noen gode tips er at så og si alle elsker å prate om seg selv. Så still spørsmål og husk svarene. Kom gjerne med oppfølgingsspørsmål noen uker senere. Se på det som et prosjekt for å utvikle de sosiale evnene dine.

Anonymkode: aea00...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen gode tips er at så og si alle elsker å prate om seg selv. Så still spørsmål og husk svarene. Kom gjerne med oppfølgingsspørsmål noen uker senere. Se på det som et prosjekt for å utvikle de sosiale evnene dine.

Anonymkode: aea00...075

... Og er de sosialt oppegående så stiller de spørsmål tilbake 😉

Anonymkode: aea00...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av mine venner kom etter 40.

Nå er jeg snart 60.

Anonymkode: 52dee...1df

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AAEN
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da er det jo i så fall du som velger vekk det sosiale. Det er jo ditt valg.

Anonymkode: aea00...075

Nei, er bare det at de nærmest skremmer meg litt. Snakker bare om seg selv og lar.meg ikke slippe til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hæ? Selvfølgelig kan man utvikle gode og nære vennskap selv om man ikke lenger er ung voksen? Med mindre man har utviklet seg til å bli veldig sær, merkelig og rar 🤷‍♀️

Anonymkode: aea00...075

Kanskje som kvinne..som mann bør man være veldig A4 skal det skje tror jeg, nå savner ikke jeg venner heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du beholdt dine venner siden da?

Anonymkode: 2d87f...990

Har sporadisk kontakt med et par av de ellers ikke. Flyttet langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann snart 40 her.

Dørene rundt gamle venner smalt igjen en etter en i 20-årene etterhvert som livet "tok oss". Tydeligvis at jobb, samboer, familie og gjerne barn er nok for folk, der venner ikke har en plass.

Døra for å finne kjæreste smalt igjen rundt 35-årsalderen. Har vært helt umulig å finne noen etter det. Folk har blitt så etablerte i sin tilværelse, det er null villighet til kompromiss, følelser sitter langt inne og man møter hverandre med skepsis foran entusiasme. Jeg merker dette også på meg selv. 

Hadde aldri trodd at jeg som er et sosialt og omtenksom menneske som alltid har hatt mange rundt meg, skulle ende opp som enslig og ensom etterhvert. 

Har bare veldig mange bekjentskap igjen. Det er alltids noen bekjente som stopper for å prate med meg uansett hvor jeg går, men her sitter jeg alene hver kveld, helg og ferier.

Og ut fra hva jeg leser på KG, så tror jeg dette gjelder mange.

Anonymkode: f4033...138

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (43 minutter siden):

De dørene lukkes i slutten av 20årene. Har ikke fått en eneste venn siden da, bare masse bekjentskaper.

Har møtt flere i senere tid som har blitt min venn jeg. Og jeg er over 40 år. Men jeg er åpen og veldig lett å snakke med. Så om det hjelper det vet jeg ikke. Men jeg er ikke ut etter å få noen venner og slik. Jeg har vært gift i over 20 år. Og har egentlig mer enn nok med meg selv. Mulig derfor jeg kommer i kontakt med folk å. For jeg søker ikke. 

Anonymkode: 3606a...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...