Gå til innhold

Noen renholderere her som har brukt robotstøvsuger på jobben for å spare tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vasker hos kunder på kvelden hvor kundene ikke er tilstede når jeg er på jobb. Og jeg vurderer å kjøpe meg en robotstøvsuger å ha både hjemme og å ha med på jobben for å spare tid. Nå vasker jeg i barnehager hvor det blir mye sand, bøss og rot på gulvet 

 

Så jeg lurer på om en robot støvsuger klarer og tåler. Jeg kunne blitt to timer tidligere ferdig på jobb med en slik. Kundene er ikke der når jeg jobber så ingen vil finne det ut at jeg jukser . Noen som har tenkt samme tanken og testet ut?

Anonymkode: a905c...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenker at kapasiteten ikke er bra nok? alt skitt og sand etc i en bhg vil nok bare ødelegge den?

Anonymkode: 541f5...415

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer uten problemer å støvsuge hele huset med vanlig støvsuger på kortere tid enn roboten bruker, så du ender nok heller opp med å vente på at den skal bli ferdig.

Jeg setter roboten på mens jeg gjør annet husarbeid (tørker støv, vasker vinduer, støvsuger møbler, vasker bad osv), og som regel er jeg ferdig lenge før roboten.

Anonymkode: 8807e...37e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke juks, så lenge det blir rent!

Vår er ganske god til å ta slikt. Men de er ikke kjempegode med dørstokker, hjørner og slikt.  Så de klarer bare 90% av gulvene. Men det hjelper jo bra på.

Anonymkode: 2f65a...cc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

tenker at kapasiteten ikke er bra nok? alt skitt og sand etc i en bhg vil nok bare ødelegge den?

Anonymkode: 541f5...415

Ja det jeg også tenker egentlig. Ts 

Anonymkode: a905c...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vasker hos kunder på kvelden hvor kundene ikke er tilstede når jeg er på jobb. Og jeg vurderer å kjøpe meg en robotstøvsuger å ha både hjemme og å ha med på jobben for å spare tid. Nå vasker jeg i barnehager hvor det blir mye sand, bøss og rot på gulvet 

 

Så jeg lurer på om en robot støvsuger klarer og tåler. Jeg kunne blitt to timer tidligere ferdig på jobb med en slik. Kundene er ikke der når jeg jobber så ingen vil finne det ut at jeg jukser . Noen som har tenkt samme tanken og testet ut?

Anonymkode: a905c...f3b

Så klart :) men hvorfor tror du at du vasker hos kundene fremfor at de bruker pengene på en robotstøvsuger? Som i våre dager både vasker, mopper og steriliserer? Kan det være at en slik industralisert robot koster mer enn hva levende rengjøringspersonale gjør? 

Anonymkode: 8d3f1...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg klarer uten problemer å støvsuge hele huset med vanlig støvsuger på kortere tid enn roboten bruker, så du ender nok heller opp med å vente på at den skal bli ferdig.

Jeg setter roboten på mens jeg gjør annet husarbeid (tørker støv, vasker vinduer, støvsuger møbler, vasker bad osv), og som regel er jeg ferdig lenge før roboten.

Anonymkode: 8807e...37e

Jo. Men jeg tenkte å sette robotstøvsuger på den andre avdelingen mens jeg vasker andre rom selv for eks. Hadde ikke tenkt å sitte å slappe av mens den jobber. Jeg må vaske toaletter osv. Og i fsrdeobrn der barna har yttertøy blir det masse sand så det blir nok ikke aktuelt for en robotstøvsuger :)

 

Jeg hadde kanskje spart tid på gulvvask i noen rom hvis jeg setter den på mens jeg vasker andre steder :)

 

 

Anonymkode: a905c...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så klart :) men hvorfor tror du at du vasker hos kundene fremfor at de bruker pengene på en robotstøvsuger? Som i våre dager både vasker, mopper og steriliserer? Kan det være at en slik industralisert robot koster mer enn hva levende rengjøringspersonale gjør? 

Anonymkode: 8d3f1...b02

Nei. En robot kan jo ikke tømme søppel og vaske toaletter og gå over dørstokker og vaske seg ned trapper for eksempel. Noen veldig fancy kan kansje gå over dørstokker.

Anonymkode: a905c...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei. En robot kan jo ikke tømme søppel og vaske toaletter og gå over dørstokker og vaske seg ned trapper for eksempel. Noen veldig fancy kan kansje gå over dørstokker.

Anonymkode: a905c...f3b

Øøøøh. Jooo.

Anonymkode: 8d3f1...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robotstøvsuger er genialt for å spare arbeid, men den sparer deg ikke tid når du ikke kan forlate den. Skal du bruke den i en barnehage må du sette deg ned en times tid og vente på at drn blir ferdig. For roboter bruker laaaang tid pr rom.

Anonymkode: 2f05f...940

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sparer deg ikke tid, den bruker mye lengre tid en du selv gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har robotstøvsugere på arbeidsplassen, større kontorbygg med et par hundre ansatte. De gjør jobben sin de, men det blir jo annerledes da de er programmert til å rusle rundt stort sett hele kvelden og ellers når bygget stort sett er tomt.

Det er artig når de kommer inn på hverandres område, de er ikke alltid så smarte av seg og surrer en del rundt. Og disse er dyre modeller, i hvert fall sist jeg sjekket prisen. Jeg tviler på at du sparer noe særlig tid på det, med mindre du tilbringer en del timer per sted du vasker. Utgiften blir fort høyere enn det er verdt, man har innkjøp, rens og vedlikehold, ladestasjoner og mer til. Som at de må kartlegge området de skal støvsuge, for at det skal bli ordentlig gjennomført, hvis ikke må du uansett gå over i ettertid tror jeg, eller la robotoen gå i mange timer så den dekker alt.

Roboten min har kart jeg kan se på mobilen, hvor jeg kan avgrense og passe på at den ikke kjører ned en trapp eller blir liggende på en høy dørlist/kant og lignende.

Alt i alt, jeg tror det er en for stor investering i form av arbeid og direkte kostnader, til at det skal være et effektivt hjelpemiddel.

Anonymkode: 4b1c7...68d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (3 timer siden):

Den sparer deg ikke tid, den bruker mye lengre tid en du selv gjør.

En robotstøvsuger sparer kroppen da, det må være litt av poenget. 

Anonymkode: 5db12...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Robotstøvsuger er genialt for å spare arbeid, men den sparer deg ikke tid når du ikke kan forlate den. Skal du bruke den i en barnehage må du sette deg ned en times tid og vente på at drn blir ferdig. For roboter bruker laaaang tid pr rom.

Anonymkode: 2f05f...940

Da tar roboten et rom mens renholder tar noen andre. Så kanskje de blir ferdig likt. 

Anonymkode: 5db12...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roboten er kjempetreg synes jeg. Selv å støvsuge badet tar tid og umulig å vaske der samtidig siden den virker å stalke meg

Anonymkode: 7d064...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 9.58):

Vi har robotstøvsugere på arbeidsplassen, større kontorbygg med et par hundre ansatte. De gjør jobben sin de, men det blir jo annerledes da de er programmert til å rusle rundt stort sett hele kvelden og ellers når bygget stort sett er tomt.

Det er artig når de kommer inn på hverandres område, de er ikke alltid så smarte av seg og surrer en del rundt. Og disse er dyre modeller, i hvert fall sist jeg sjekket prisen. Jeg tviler på at du sparer noe særlig tid på det, med mindre du tilbringer en del timer per sted du vasker. Utgiften blir fort høyere enn det er verdt, man har innkjøp, rens og vedlikehold, ladestasjoner og mer til. Som at de må kartlegge området de skal støvsuge, for at det skal bli ordentlig gjennomført, hvis ikke må du uansett gå over i ettertid tror jeg, eller la robotoen gå i mange timer så den dekker alt.

Roboten min har kart jeg kan se på mobilen, hvor jeg kan avgrense og passe på at den ikke kjører ned en trapp eller blir liggende på en høy dørlist/kant og lignende.

Alt i alt, jeg tror det er en for stor investering i form av arbeid og direkte kostnader, til at det skal være et effektivt hjelpemiddel.

Anonymkode: 4b1c7...68d

Ok, takk for godt svar :) Da lar jeg det være med tanken . Jeg tenkte kanskje den kunne ta ett rom på Ca 20 kvm på 15 min eller noe sånt men hvis den bruker flere timer så er det ingen vits. Men kan hende jeg kjøper en til å ha hjemme. Har lyse gulver og bor på bakkeplan. Har en katt som gjør at jeg må støvsuge hver eneste dag 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...