Gå til innhold

Noen som har drukket en hvitvins flaske alene på en kveld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slett ikke. Alkoholfri vin er ikke et bedre alternativ hvis vinens funksjon er å heve et måltid, og smaken faktisk er poenget med å drikke vin, uavhengig av om du har oppheng på rusproblematikk og ikke aksepterer dette som noe gyldig premiss. Da er vann et bedre alternativ, for det er helt smaksnøytral, mens alkoholfri vin ødelegger et måltid. 

Anonymkode: ed0d7...784

Nettopp - glimrende formulert! 

Anonymkode: 4e253...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har skjedd🙃

Anonymkode: c4ee6...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (14 timer siden):

Hehe, alle er disponert for avhengighet, i en eller annen form. Å tro noe annet er i beste fall naivt. Vi har alle et belønningssenter i hjernen.

Hvor ofte drikker du alkohol? Det handler ikke om mengde, eller lengde - det handler om hvordan kroppen din reagerer når du sier nei til noe den har lyst på. 
Noen er avhengige av sukker, andre er avhengige av spill, noen er avhengige av kaffe..andre er avhengige av alkohol. 

Men nå er det alkoholavhengighet vi snakker om her, og enkelte er mer disponert for alkoholavhengighet enn andre. Forskerne vet ikke hvorfor, men de vet at det er slik. 

Jeg husker ikke sist jeg drakk alkohol, jeg hadde en Munkholm på søndag fordi jeg fikk lyst på en øl og det var enten det eller pils, teller det? Jeg drikker såpass lite og djelden at jeg ikke har behov for å telle. 

Sånn i en liten bisetning, jeg hadde en liten periode i ungdommen hvor jeg innimellom røyket hasj. Det var heller ikke noe jeg ble avhengig av. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du drikker ikke kaffe hver dag heller? Koffein handler også om avhengighet...som mye annet...husk at koffein også er et rusmiddel, sentralstimulerende.

Anonymkode: e342c...556

Jeg drikker kaffe, men jeg må ikke ha det hver dag, og kaffe avhengighet er virkelig ikke et samfunnsproblem slik som alkoholavhengighet kan være. Jeg drakk forresten dagens første kaffekopp nettopp nå, og jeg har vært oppe siden 6 😉 Jeg tillater meg å minne om at tråden handler om alkohol, ikke kaffe, eller sukker eller spill, og tenker at jeg er heldig som ikke er avhengig av noen av de nevnte. :blomst2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...