Gå til innhold

Noen som har drukket en hvitvins flaske alene på en kveld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det hender, det er kosekveldene mine! Kjøper en flaske god vin som passer til gourmetmåltidet jeg skal lage til meg selv, tenner mange stearinlys, kler meg i myke, behagelige klær og ser er god serie. Herlig for introverte meg med slike fredags- eller lørdagskvelder innimellom. Finnes ikke dårlig samvittighet for det, tvert imot nyter jeg hvert minutt. 

Anonymkode: d1696...10a

Så enig, dette bruker jeg å gjøre i ny og ne også når samboeren min jobber sent på kveld eller jobber natt og jeg har huset for meg selv :D 

Anonymkode: ab602...8fb

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og alderen er relevant fordi?

Anonymkode: a8151...2a2

Den tanken slo faktisk meg også. Hvorfor er alderen relevant? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.14):

Folk er så nazi på alkohol nå til dags. Er populært å ha hvit mnd eller reise på tur alene uten å nyte et glass. Hvorfor? Ts

Anonymkode: 6f734...e96

Fordi det er sunt å la være?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.15):

Jeg har aldri skjønt meg på folk som sitter alene og drikker. Kanskje fordi jeg blir sosial av alkohol. Jeg tenker at det er litt sånn alkoholproblem tendenser, hva er poenget med å drikke alene liksom. Men mulig at det er jeg som er rar.

Anonymkode: 46a5e...f6f

Og jeg forstår ikke folk som drikker brus. Det smaker søtt og er vondt. Mange drikker alkohol fordi de liker det. Ikke for å bli beruset.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.14):

Folk er så nazi på alkohol nå til dags. Er populært å ha hvit mnd eller reise på tur alene uten å nyte et glass. Hvorfor? Ts

Anonymkode: 6f734...e96

Tror ikke det handler om at folk er det du kaller for nazi, men at folk lager så mye støy rundt seg selv og sitt eget alkoholinntak. Akkurat som om det skulle ha gitt en status til den som klarer å helle i seg mest alkohol.

Om du drikker et glass eller en flaske, ja så gjør du det. Hvorfor skal TS bry seg om hva andre måtte mene om det ikke er for å "skryte" av seg selv ?

Endret av Pappy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange velfungerende alkoholikere i dette landet..

Spørsmålet er hvordan psyken din reagerer når du ikke gir deg selv lov å drikke alkohol på noen mnd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gjort det en gang for mange år siden. Da var jeg alene uten ungene. Hadde tenkt tilby dele flaska med ei venninne men hun kunne ikke komme. Så jeg var alene og så tv, kjedet meg. Jeg følte at det var for mye og kjente på ubehag over å ha drukket en hel flaske alene. Så det har jeg aldri gjort siden den gang. Kan ta ei øl eller et glass vin alene på flyplassen f. Eks. Hvis jeg er alene hjemme/mannen er bortreist drikker jeg heller alkoholfri øl eller te. Føler også jeg må være kjørbar hvis noe skulle skje med ungene, for eksempel de må på legevakta. Ellers drikker jeg sjeldent mer enn ei halv flaske vin eller to halvlitere med øl. Er jeg på jobbfest eller noe sånt kan jeg drikke mer, men drikker jeg ei flaske vin blir jeg full og dårlig dagen etter. Men folk har sikkert ulik toleranse for alkohol, og mange blir kanskje ikke dårlig av ei flaske vin. 

Anonymkode: 87c67...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (15 minutter siden):

Og jeg forstår ikke folk som drikker brus. Det smaker søtt og er vondt. Mange drikker alkohol fordi de liker det. Ikke for å bli beruset.

Nå er det engang slik at man blir påvirket av alkohol..enten man tror det selv eller ikke. Om man ikke vil bli beruset bør man gå for alkoholfritt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung/ tenåring

Anonymkode: 72b8a...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (14 minutter siden):

Nå er det engang slik at man blir påvirket av alkohol..enten man tror det selv eller ikke. Om man ikke vil bli beruset bør man gå for alkoholfritt. 

Selvsagt blir man påvirket av alkohol. At man blir litt beruset er helt uproblematisk. Poenget er at vin er godt og passer til mat. I motsetning til brus.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.15):

Jeg har aldri skjønt meg på folk som sitter alene og drikker. Kanskje fordi jeg blir sosial av alkohol. Jeg tenker at det er litt sånn alkoholproblem tendenser, hva er poenget med å drikke alene liksom. Men mulig at det er jeg som er rar.

Anonymkode: 46a5e...f6f

Det er da ikke verre å drikke vin til maten en lørdag kveld alene når mannen er bortreist enn å dele en flaske eller to når han er hjemme. 

Anonymkode: 18d8f...00e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel kanskje ikke gjort det alene på kveldstid. En flaske i løpet av en sommerdag alene, ja.. Men generelt sett ser jeg ikke poenget med å drikke alkohol alene, hverken for smaken, rusen eller prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (11 minutter siden):

Selvsagt blir man påvirket av alkohol. At man blir litt beruset er helt uproblematisk. Poenget er at vin er godt og passer til mat. I motsetning til brus.

Hvorfor ikke gå for en alkoholfri variant om det er smaken man er på jakt etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ofte drukket en flaske vin alene, har ofte vært jaktenke store deler av høsten, så da har jeg kost meg hjemme alene med god mat og vin. 

Anonymkode: 6a79f...5bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært helt ødelagt dagen etter hvis jeg hadde drukket en flaske vin, men jeg kan ta meg et par glass alene. Skjønner ikke hvorfor vi som bor alene ikke skulle kunne kose seg med vin.

Anonymkode: f2579...a13

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke gå for en alkoholfri variant om det er smaken man er på jakt etter?

Hvorfor gå for en alkoholfri variant om det er smaken man er på jakt etter, mente du vel?

Anonymkode: ed0d7...784

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vera skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke gå for en alkoholfri variant om det er smaken man er på jakt etter?

Fordi det ikke finnes. Man får visstnok noen som grenser opp mot godt, men ingen i nærheten av de virkelig gode,

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender det, eller et glass whiskey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (10 timer siden):

Mange velfungerende alkoholikere i dette landet..

Spørsmålet er hvordan psyken din reagerer når du ikke gir deg selv lov å drikke alkohol på noen mnd. 

Snakker du av egen erfaring, siden du vet dette så godt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.03):

Gjorde det nettopp nå, men er ikke full. Føler meg bare idiot😶😶

Anonymkode: 6f734...e96

Klart jeg har det - og det helt uten at jeg følte meg dum eller har noen som helst problemer med alkohol :) Av og til er bare de vinglassene sykt gode, og vipps så er flasken drukket opp :) 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...