AnonymMisbruker Skrevet 4. mai #81 Del Skrevet 4. mai On 5/1/2024 at 1:03 AM, AnonymBruker said: Gjorde det nettopp nå, men er ikke full. Føler meg bare idiot😶😶 Anonymkode: 6f734...e96 Én? Haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 4. mai #82 Del Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.03): Gjorde det nettopp nå, men er ikke full. Føler meg bare idiot😶😶 Anonymkode: 6f734...e96 Ikke vin, men er på tolvte Smirnoff. "Dunkar plåt" som man sier i Kalix. Stemning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 4. mai #83 Del Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.32): Tydeligvis mange som har alkoholproblemer for tiden. Men det så vi jo da de prøvde å stenge polet under koronaen, folk ble jo helt sinnsyke. Det er tydelig at dette er en folkesykdom. Og enhver rusavhengig forsvarer jo avhengigheten med nettopp aggressivitet, så det styrker igrunn bare den teorien. Anonymkode: 46a5e...f6f Mm. Alkoholmisbruk er et symptom. Forskjell på bruk og misbruk. Å ta seg en vin på en lørdagskveld er godt innafor. Problemet kommer når det er for å "drukne sorger". Jeg vil ikke single ut alkohol som folkesykdom, men om vi utvider og sier at hedonisme er en folkesykdom, så er jeg enig med det. Det er liksom pizza og pølse til middag hver dag. "Ingen" spiser fisk eller ordentlig hjemmelaget mat lenger. Og så videre, og så videre. Det er som man bare har tatt den øverste modulen av Maslows behovspyramide og ødelagt den. Nietsczhe var forut for sin tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 4. mai #84 Del Skrevet 4. mai Brunello skrev (10 timer siden): Selvsagt blir man påvirket av alkohol. At man blir litt beruset er helt uproblematisk. Poenget er at vin er godt og passer til mat. I motsetning til brus. Vann passer også til mat. 🤷🏻♀️ Også finnes det mye alkoholfri vin om det virkelig bare er smaken man vil ha. Men må si jeg har vondt for å tro at det virkelig bare er smaken når folk sier de drikker alkohol for smakens skyld. Når jeg drikker vin (aldri når jeg er alene), så er det både for smaken og følelsen. Blir bare teit å påstå noe annet, så mye annet som finnes som er godt, som ikke inneholder alkohol. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 4. mai #85 Del Skrevet 4. mai HemmeligSpion skrev (36 minutter siden): Mm. Alkoholmisbruk er et symptom. Forskjell på bruk og misbruk. Å ta seg en vin på en lørdagskveld er godt innafor. Problemet kommer når det er for å "drukne sorger". Jeg vil ikke single ut alkohol som folkesykdom, men om vi utvider og sier at hedonisme er en folkesykdom, så er jeg enig med det. Det er liksom pizza og pølse til middag hver dag. "Ingen" spiser fisk eller ordentlig hjemmelaget mat lenger. Og så videre, og så videre. Det er som man bare har tatt den øverste modulen av Maslows behovspyramide og ødelagt den. Nietsczhe var forut for sin tid. Det er mange andre varianter av alkoholproblemer enn å drukne sorger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4. mai #86 Del Skrevet 4. mai MariaIsabel skrev (22 minutter siden): Vann passer også til mat. 🤷🏻♀️ Også finnes det mye alkoholfri vin om det virkelig bare er smaken man vil ha. Men må si jeg har vondt for å tro at det virkelig bare er smaken når folk sier de drikker alkohol for smakens skyld. Når jeg drikker vin (aldri når jeg er alene), så er det både for smaken og følelsen. Blir bare teit å påstå noe annet, så mye annet som finnes som er godt, som ikke inneholder alkohol. Deg om det. Jeg synes det ikke finnes alternativer som matcher alkohol. Jeg drikker ofte vann sinnemestring drikk til middag, mengder er ikke like godt som vin. Men mye bedre enn brus. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #87 Del Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.15): Jeg har aldri skjønt meg på folk som sitter alene og drikker. Kanskje fordi jeg blir sosial av alkohol. Jeg tenker at det er litt sånn alkoholproblem tendenser, hva er poenget med å drikke alene liksom. Men mulig at det er jeg som er rar. Anonymkode: 46a5e...f6f Skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette. Jeg er absolutt ikke avholds, men å drikke alene har aldri falt meg inn og jeg syns det er merkelig at folk gjør det. Jeg også blir sosial, pratesyk, energisk og rastløs av alkohol og det er fryktelig kjedelig å være alene da. Anonymkode: 0e605...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #88 Del Skrevet 4. mai Å drikke en hvitvinflaske på en kveld, er da ikke hinsides? Jeg kan glatt drikke en flaske med vin en fredagskveld hvor jeg er alene og rigger meg til med mat, vin, en god bok eller serie på tv! Er over 50 år, og har alltid gjort dette ved jevne mellomrom. Er ingen alkis av den grunn….. Hvorfor er enkelte så opphengt i at man kun skal drikke når man er flere?!? Rar tankegang, egentlig, at det er greit å drikke 3 glass vin når man er med andre, men ikke når man er alene…. Anonymkode: 0724c...ecf 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #89 Del Skrevet 4. mai Ja, men det frister ikke til gjentagelse. Blir både fort full av vin og dårlig etterpå. Foretrekker noe sterkere, da har jeg mer kontroll. Anonymkode: a5dd8...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #90 Del Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette. Jeg er absolutt ikke avholds, men å drikke alene har aldri falt meg inn og jeg syns det er merkelig at folk gjør det. Jeg også blir sosial, pratesyk, energisk og rastløs av alkohol og det er fryktelig kjedelig å være alene da. Anonymkode: 0e605...ae9 Jeg er omvendt av deg og den du siterer. Drikker svært lite i sosialt lag. Da liker jeg ikke følelsen som rusen gir og jeg blir bare utrolig sliten når jeg kommer hjem, selv om jeg synes festen/middagen etc var gøy. Men det koster meg energi. Men når jeg sitter alene, finner frem en god bok eller tegnebrettet mens jeg hører god musikk, da kan jeg fint drikke en hel flaske vin, selv om jeg bare ville ha ett glass i starten. Rusen gir meg et rolig velbehag som jeg kan nyte mens jeg leser/tegner. Men, jeg er introvert og får energi av alenetid. Ref noen andre innlegg her inne: synd at å drikke alene forbindes med alkoholisme, mens i sosialt lag ikke. Tror det handler mer om preferanser og personlighet. Anonymkode: b8063...f3d 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai #91 Del Skrevet 4. mai Jeg drikker rett som det er en flaske rødvin alene en helgekveld. Liker i grunnen best å drikke vin alene, å være i tankene og følelsene mine uten sosiale "forstyrrelser"/forventninger. Vært sånn siden jeg var ung, drikker mindre nå enn før fordi jeg lettere blir trøtt/kvalm. Anonymkode: 618cf...f55 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #92 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.32): Ikke noe unormalt for voksne som ikke er avholds, å drikke en hel flaske vin. Anonymkode: 7600a...e93 Å drikke en hel flaske alene ER unormalt. Det er alkoholisme. Anonymkode: 1b6c6...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #93 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er omvendt av deg og den du siterer. Drikker svært lite i sosialt lag. Da liker jeg ikke følelsen som rusen gir og jeg blir bare utrolig sliten når jeg kommer hjem, selv om jeg synes festen/middagen etc var gøy. Men det koster meg energi. Men når jeg sitter alene, finner frem en god bok eller tegnebrettet mens jeg hører god musikk, da kan jeg fint drikke en hel flaske vin, selv om jeg bare ville ha ett glass i starten. Rusen gir meg et rolig velbehag som jeg kan nyte mens jeg leser/tegner. Men, jeg er introvert og får energi av alenetid. Ref noen andre innlegg her inne: synd at å drikke alene forbindes med alkoholisme, mens i sosialt lag ikke. Tror det handler mer om preferanser og personlighet. Anonymkode: b8063...f3d Så enig. Det har litt mer døsigeffekt på meg da. Dessuten liker jeg å mimre, lese, se på serie med ett par glass med vin. Gir en indre deilig ro. Når det er sagt så husker jeg at jeg selv tenkte det før, hva er vits i å drikke alene? Så bortkastet liksom. Men nå som jeg er i midten av 30årene nyter jeg alkoholen på en helt annen måte. Anonymkode: 6f734...e96 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #94 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Å drikke en hel flaske alene ER unormalt. Det er alkoholisme. Anonymkode: 1b6c6...7d3 Hahaha, nope. Anonymkode: 7a562...c45 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #95 Del Skrevet 5. mai Jeg kan ikke huske å ha tømt en hel flaske, men at det ikke er langt unna har skjedd🤪 Men hvis jeg drikker alene eller sammen med mannen min, så pleier jeg å holde meg til max en halv flaske. Kjøper aldri kartong fordi jeg vet med meg selv at jeg kunne komme til å ta vin litt for ofte. Anonymkode: 70283...2bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #96 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så enig. Det har litt mer døsigeffekt på meg da. Dessuten liker jeg å mimre, lese, se på serie med ett par glass med vin. Gir en indre deilig ro. Når det er sagt så husker jeg at jeg selv tenkte det før, hva er vits i å drikke alene? Så bortkastet liksom. Men nå som jeg er i midten av 30årene nyter jeg alkoholen på en helt annen måte. Anonymkode: 6f734...e96 Helt enig i dette, slik er jeg også☺️ Anonymkode: 70283...2bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #97 Del Skrevet 5. mai Jeg liker fordommer mange har mot øl. Drikker jeg en sixpack øl en kveld ymter mange frempå om enner alkis. Men om en fin frue setter seg ned og drikker en hel flaske vin en kveld så er det kultur. Anonymkode: 01449...8bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 5. mai #98 Del Skrevet 5. mai Som flere kan jeg kjenne meg igjen med det å ha en koslig alene kveld med en bok og en flaske vin. Enten det er en mørkt vinterkveld hvor jeg synes rødvin passer best eller en lys sommerdag på terassen. Jeg er også en slik rolig kreativ sjel, elsker fordype meg i en bok eller noe kreativt. Ute på byen derimot er det ingen alkohol eller 1-2 øl for kos og stemning. Alltid hatt en slik personlighet kan helt fint skravle og danse med folk uten alkohol null stress. Mens vin er mer kos og være i sin egen fine boble. Jeg er vell en slik som man svært sjelden trur drikker noe som helst for du ser meg sjelden ute på byen drita liksom den perioden gjorde jeg fra meg i 20 åra. Er nok noe med både personlighet og alder er 36 nå. Drikker jeg alkohol nå er det for å nyte. Så liker jeg nok også å ha kontroll i sosiale settinger da er det greit å ha alkoholen på et minimum. Sist jeg drakk vin og leste bok var i januar trur jeg 🤔fikk vin til jul får nesten alltid det. Så det var sist jeg drakk alkohol også ☺️ Så å ha en sånn dag med alene tid kos et par ganger i året må da absolutt være innenfor ☺️👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #99 Del Skrevet 13. mai Vera skrev (På 4.5.2024 den 12.50): Hvorfor ikke gå for en alkoholfri variant om det er smaken man er på jakt etter? Fordi at alle som vet noe som helst om vin og smak vet at alkoholfri vin smaker helt annerledes enn ordentlig vin (i motsetning til øl, der finnes det alkoholfri varianter som smaker tilnærmet likt vanlig øl, så det drikker jeg gjerne). Ikke minst er det grusomt søtt, en rask sjekk viser at de fleste alkoholfrie hvitvinene på polet inneholder mellom 40-50 gram sukker pr. liter (mens en god vin som regel har under 3 g sukker pr. liter) - med andre ord smaker det ikke godt, passer ikke til mat, og ikke er det særlig sunt, det heller. Anonymkode: 4e253...841 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #100 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 1.15): Jeg har aldri skjønt meg på folk som sitter alene og drikker. Kanskje fordi jeg blir sosial av alkohol. Jeg tenker at det er litt sånn alkoholproblem tendenser, hva er poenget med å drikke alene liksom. Men mulig at det er jeg som er rar. Anonymkode: 46a5e...f6f Nervejustering....føle seg bedre....er jo derfor man tyr til alkohol. Eneste grunnen til å drikke alkohol er jo effekten man får av det....men mange sier såklart smaken Jeg har vært vinentusiast selv, men så hvor galt dette var. Alkoholen skal jo alltid være med, et glass her og der. Møte andre uten er nesten umulig i dag. Anonymkode: e342c...556 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå