Gå til innhold

Noen som har drukket en hvitvins flaske alene på en kveld?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke jeg TS som er aggressiv. Les Anonym kode. Noen blir hissige, andre ikke. 

Nerdete er sagt skal det noe til for å kalles alkoholiker. Alkoholisme er trangen på å kjenne alkoholen ofte eller i perioder. 

Anonymkode: 6f734...e96

Skulle stå " når det er sagt" 😂

Anonymkode: 6f734...e96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Null dårlig samvittighet. Det skjer ikke ofte. Livskvalitet og sunnhet er en stadig balanse. 

Anonymkode: d00c1...68c

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke hvitvin, men har drukket mer enn det på en kveld..

Anonymkode: 56775...e91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke vin selv, men de få gangene i året jeg møter venninner tar jeg med meg noen øl og de tar med ei flaske vin. Som de stort sett drikker tom i løpet av kvelden.  Har fått inntrykk av at det er vanlig.

Anonymkode: 235ae...853

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flaske på en kveld er passe det. Rødvin tåler jeg ikke så mye av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tydeligvis mange som har alkoholproblemer for tiden. Men det så vi jo da de prøvde å stenge polet under koronaen, folk ble jo helt sinnsyke. Det er tydelig at dette er en folkesykdom.

Og enhver rusavhengig forsvarer jo avhengigheten med nettopp aggressivitet, så det styrker igrunn bare den teorien.

Anonymkode: 46a5e...f6f

Akoholproblemer fordi vi ikke likte stengt pol?

Nei, vet du hva.

Noe av gleden jeg og mannen hadde under korona var god mat og vin nå og da, som koselige avbrekk i en ellers monoton hverdag. Brukte lang tid på å lage noe godt, og satt og pratet utover kvelden. Det hadde ikke blitt helt det samme med vann i glasset. 

Anonymkode: 9d6e4...ca4

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg veier lite og ville blitt veldig full og dårlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men ikke sånn bælme en flaske på en par timer og bli full. På terrassen, en fin sommerkveld jeg for en gangs skyld er alene, kanskje litt skravling på telefon med en venninne og tre, i selskap med en god bok eller podcast, da kan jeg finne på å i løpet av en lang kveld drikke opp en hvitvin alene. Ser ikke noe galt i det så lenge det ikke skjer for ofte. 

Anonymkode: 1b591...f39

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det fordelt over lørdag- og søndag kveld i blant før. Jeg er liten og tynn, og hadde blitt full av hele flaska på én kveld. 

Nå for tiden har jeg små barn, og er ofte alene hjemme med dem om natten, og den ene har en somatisk diagnose som gjør at en bør være opplagt og klar for sikkerhets skyld, så jeg drikker ikke alkohol. Men jeg syns på ingen måte det er noe galt i det, så lenge det ikke er for ofte, en blir dårlig av det eller en ikke klarer å la være. Vin smaker aller best sammen med en bok eller tegnesaker i eget selskap en fredag kveld, syns jeg :) 

Anonymkode: e0c91...30e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, en flaske vin er ikke all verden, god kald hvitvin, kjeks og en god ost, skravle i telefonen eller se en god film.. luksuskveld og helt innafor. Deilig å slippe å være sosial selv om man har lyst på vin. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har aldri skjønt meg på folk som sitter alene og drikker. Kanskje fordi jeg blir sosial av alkohol. Jeg tenker at det er litt sånn alkoholproblem tendenser, hva er poenget med å drikke alene liksom. Men mulig at det er jeg som er rar.

Her tenker jeg at du i din selvopphøyelse hadde forventet et svar i retning av at "neida, du er ikke rar i det hele tatt, det er du som tenker rett", men jo,du er rar!

Her svarer du som man kan forvente at en full person ville svart. Du har nok merket den vinflaska, ja. Drikker alene, og lyver til deg selv at du ikke er full. Da tenker jeg alkoholproblem helt klart.

Tydeligvis mange som har alkoholproblemer for tiden. Men det så vi jo da de prøvde å stenge polet under koronaen, folk ble jo helt sinnsyke. Det er tydelig at dette er en folkesykdom.

Og enhver rusavhengig forsvarer jo avhengigheten med nettopp aggressivitet, så det styrker igrunn bare den teorien.

Verste jeg har hørt. Ikke rart folk virker til å være i halvsvime, når de alltid befinner seg et sted mellom fyll og bakfulle.

Og det som er enda verre enn å være rar er å være fordømmende. Det er du sannelig også der du sitter på din høye hest og dømmer andre. Føles det godt? Er det din rus?

Til ts: Ja, det har hendt at jeg har drukket en hel flaske vin i løpet av en kveld når jeg har vært alene. Det har også hendt at jeg har nøyd meg med bare et glass og noen ganger noe midt i mellom. Aldri hvitvin, men rødvin og en sjelden gang en god rosevin. 

Jeg har aldri dårlig samvittighet etterpå. Det er min vin, kjøpt for mine penger og konsumert i min stue. Ingen har tatt skade av at jeg har tatt de få eller mange glassene, så hva er problemet så lenge det er noe som skjer kanskje 4 ganger i året og ikke hver dag?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt meg på folk som sitter alene og drikker. Kanskje fordi jeg blir sosial av alkohol. Jeg tenker at det er litt sånn alkoholproblem tendenser, hva er poenget med å drikke alene liksom. Men mulig at det er jeg som er rar.

Folk er forskjellige. Jeg kan fint finne på å ta noen noen enheter når jeg gamer. Iblant spiller jeg med folk som også drikker, men i blant er det godt å ha kvalitetstid med seg selv. Man må ikke være med andre for å kose seg.

At du må drikke på deg sosiale egenskaper kan også tolkes som alkoholutfordringer DERSOM man ønsker å tolke all bruk av alkohol som farlig.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er du så uhøflig? Det fins mer konstruktive måter å diskutere på.

Anonymkode: e755a...d3c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd at jeg har drukket en flaske alene. Nå er jeg en stor mann så jeg har flere kg å fordele alkoholen på.

For «kos» med en film, en bok eller lignende alene så er opp til 3 glass (1/2 flaske) nok for meg. Det smaker (forhåpentligvis) godt og gir en god følelse. Noe mer enn det gir meg ikke noe særlig, og det er antagelig bare slitasje på leveren uten å få noe igjen for det.

Anonymkode: a46a2...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker stort sett alltid en flaske vin alene lørdag kveld. Dette ifølge med god mat. Noen ganger tar jeg et par glass whisky etterpå også. Gir god stemning i heimen. Sitter litt på nettet, ser litt tv og spiller klassisk musikk etter middagen. Dette skjer 3 av 4 lørdager. Andre lørder kan jeg være ute på byen eller ha hvit lørdag.

Anonymkode: 17ce9...2a1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klassisk kvinne 30+ å søke trøst i vinflaska 🧱🧱

Anonymkode: 63d21...ccf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er sunt å kunne kose seg alene og nyte roen og sitt eget selskap.

Ser ingen grunn til at man ikke skal unne seg vin da. 

Anonymkode: e38fd...525

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja her er du nok rar og full av typisk norske dårlige drikkevane fordommer.. helt normalt og vanlig for resten av verden og nyte et glass eller flere alene 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Klassisk kvinne 30+ å søke trøst i vinflaska 🧱🧱

Anonymkode: 63d21...ccf

Slike innlegg er så teite. 🙄

Anonymkode: 3e33c...cd4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...