AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #41 Skrevet 3. mai 2024 Bromance skrev (9 timer siden): Det er velkjent at menn rekrutterer menn, Det er velkjent at det er mest menn i min bransje og at det er mest mannlige ledere. Det er dog ingenting som tilsier at det finnes like mange gode kvinnelige leder-emner i min bransje som mannlige, siden poolen er langt mindre. Anonymkode: ba6d0...d2c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #42 Skrevet 3. mai 2024 Andro skrev (18 timer siden): Er man ikke feminist er man vel strengt talt ingen ting. Ingenting å bry seg om eller ta på alvor. Så mellom 60% og 89% av befolkningen er «ingenting»? Godt å høre hvor empatisk ditt slag er. Vi får prøve å holde sånne som deg ute av posisjoner hvor du får gjort skade. https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/11250/2767651/Masteroppgave.pdf https://www.ipsos.com/nb-no/kvinnedagen-2023 Anonymkode: ba6d0...d2c 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #43 Skrevet 3. mai 2024 Nå må det huskes at mange av disse endringene som har gjort kvinnene fri er svært nye. Noe av det siste er samtykkeloven. Du trenger ikke gå lenger tilbake enn 80-90 tallet for å finne mye male toxic scener i filmer, som sjokkerer dagens unge damer. Syns egentlig det virker som det var verre på 80-90 tallet enn før. Jeg er selv på en måte gammeldags. Kan godt tenke at mannen gjør manne oppgaver og kvinnen kvinne oppgaver og at menn og kvinner har ulike interesser er bare naturlig. Jeg tror rn kvinne kunne selvsagt ha et godt liv før i tiden, men det var helt avhengig av at hun hadde en god mann. Hadde man dårlig mann ble man fanget i en ganske fæl opplegg man kunne komme ut av kun hvis man var rik. Ja feminisme er bra totalt sett, men man trenger jo ikke gjøre menn ut av kvinner heller. Kvinner er jo på god vei til å vise hvor smarte og sterke vi er. Men klart det er jo menn som faktisk må tillate feminismen og utviklingen ettersom de er fysisk sterkere. Anonymkode: d31c4...287 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #44 Skrevet 3. mai 2024 47 minutter siden, AnonymBruker said: Nå må det huskes at mange av disse endringene som har gjort kvinnene fri er svært nye. Noe av det siste er samtykkeloven. Du trenger ikke gå lenger tilbake enn 80-90 tallet for å finne mye male toxic scener i filmer, som sjokkerer dagens unge damer. Syns egentlig det virker som det var verre på 80-90 tallet enn før. Jeg er selv på en måte gammeldags. Kan godt tenke at mannen gjør manne oppgaver og kvinnen kvinne oppgaver og at menn og kvinner har ulike interesser er bare naturlig. Jeg tror rn kvinne kunne selvsagt ha et godt liv før i tiden, men det var helt avhengig av at hun hadde en god mann. Hadde man dårlig mann ble man fanget i en ganske fæl opplegg man kunne komme ut av kun hvis man var rik. Ja feminisme er bra totalt sett, men man trenger jo ikke gjøre menn ut av kvinner heller. Kvinner er jo på god vei til å vise hvor smarte og sterke vi er. Men klart det er jo menn som faktisk må tillate feminismen og utviklingen ettersom de er fysisk sterkere. Anonymkode: d31c4...287 Glemte noe viktig. Det krevde ille bare en bra mann men også en bra far. Anonymkode: d31c4...287 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #45 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 18.48): For alle. Et mer likestilt samfunn er bedre for alle selvfølgelig. Nevn en ting som ikke er positivt med likestilling. Anonymkode: e607b...b0c Feminisme gjør mange (heterofile) kvinner og menn mindre lykkelige ved å vanskeliggjøre det naturlige forsørger-forsørget-forholdet mellom mann og kvinne. Kvinner prefererer menn som er like gode eller bedre enn seg selv. Selv når kvinner tjener godt og økonomisk sett ikke trenger å bry seg om at mannen tjener så godt, for å ta et eksempel, prefererer kvinner fortsatt menn som tjener like godt eller helst enda bedre enn seg selv. På sin side prefererer menn kvinner som de kan forsørge. Feminisme/likestilling ødelegger dette naturlige forholdet enten ved å løfte kvinner opp eller dra menn ned - uansett er den prefererte partneren vanskeligere å finne nå enn før. Feminisme fører til sterke kvinner som menn ikke vil ha, og svake menn som kvinner ikke vil ha. Ikke for alle, men for mange nok. Anonymkode: e2a41...a24
Gjest Bromance Skrevet 3. mai 2024 #46 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Feminisme gjør mange (heterofile) kvinner og menn mindre lykkelige ved å vanskeliggjøre det naturlige forsørger-forsørget-forholdet mellom mann og kvinne. Kvinner prefererer menn som er like gode eller bedre enn seg selv. Selv når kvinner tjener godt og økonomisk sett ikke trenger å bry seg om at mannen tjener så godt, for å ta et eksempel, prefererer kvinner fortsatt menn som tjener like godt eller helst enda bedre enn seg selv. På sin side prefererer menn kvinner som de kan forsørge. Feminisme/likestilling ødelegger dette naturlige forholdet enten ved å løfte kvinner opp eller dra menn ned - uansett er den prefererte partneren vanskeligere å finne nå enn før. Feminisme fører til sterke kvinner som menn ikke vil ha, og svake menn som kvinner ikke vil ha. Ikke for alle, men for mange nok. Anonymkode: e2a41...a24 Det finnes ikke noe naturlig forsørger - forsørget forhold mellom menn og kvinner. Dette er religiøst og kulturelt betinget for å trykke kvinner ned. Feminisme ødelegger ikke noe, tvert om så bidrar det til at folk (kvinner) kan leve frie, selvstendige liv. Skikkelige menn foretrekker sterke, selvstendige kvinner. En kvinne som virkelig vil ha ham, i stedet for å bare være med ham fordi hun ikke har råd til noe annet.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #47 Skrevet 3. mai 2024 Bromance skrev (10 minutter siden): Det finnes ikke noe naturlig forsørger - forsørget forhold mellom menn og kvinner. Dette er religiøst og kulturelt betinget for å trykke kvinner ned. Feminisme ødelegger ikke noe, tvert om så bidrar det til at folk (kvinner) kan leve frie, selvstendige liv. Skikkelige menn foretrekker sterke, selvstendige kvinner. En kvinne som virkelig vil ha ham, i stedet for å bare være med ham fordi hun ikke har råd til noe annet. Norske kvinner født på 90- og 2000-tallet foretrekker menn som tjener mer, pga. undertrykkende religion og kultur? Nei, det tror jeg ikke på. Men selvfølgelig er det mannens egen feil om han foretrekker noe annet enn det som feministene har foretrukket for ham Anonymkode: e2a41...a24 1
Gjest Bromance Skrevet 3. mai 2024 #48 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Norske kvinner født på 90- og 2000-tallet foretrekker menn som tjener mer, pga. undertrykkende religion og kultur? Nei, det tror jeg ikke på. Men selvfølgelig er det mannens egen feil om han foretrekker noe annet enn det som feministene har foretrukket for ham Anonymkode: e2a41...a24 Mange menn som også er feminister. Men klart det må jo være enklere å skylde på feminisme (altså at kvinner skal ha like rettigheter og muligheter som en mann) enn å innrømme at det er egne mangler som mann som gjør at ingen kvinne er interessert i han...
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #49 Skrevet 3. mai 2024 Bromance skrev (4 minutter siden): Mange menn som også er feminister. Men klart det må jo være enklere å skylde på feminisme (altså at kvinner skal ha like rettigheter og muligheter som en mann) enn å innrømme at det er egne mangler som mann som gjør at ingen kvinne er interessert i han... Alle kule menn er feminister. Anonymkode: e7a7e...f17 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #50 Skrevet 3. mai 2024 Bromance skrev (9 minutter siden): (altså at kvinner skal ha like rettigheter og muligheter som en mann) Så du ønsker ikke equity? Hva enn det heter på norsk Anonymkode: e2a41...a24
Gjest Bromance Skrevet 3. mai 2024 #51 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så du ønsker ikke equity? Hva enn det heter på norsk Anonymkode: e2a41...a24 Jeg ønsker at alle skal ha mulighet til å leve økonomisk selvstendige liv. Altså ikke være økonomisk avhengig av en partner. Jeg ønsker at folk skal vurderes etter hva de har mellom ørene, ikke mellom beina. Jeg ønsker et likestilt samfunn hvor kvinner og menn selv skal ha frihet til å ta sine selvstendige valg uten at man forventer noe annet av dem fordi de har et spesielt kjønn. Var der greit nok oppsummert for deg?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #52 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Norske kvinner født på 90- og 2000-tallet foretrekker menn som tjener mer, pga. undertrykkende religion og kultur? Nei, det tror jeg ikke på. Men selvfølgelig er det mannens egen feil om han foretrekker noe annet enn det som feministene har foretrukket for ham Anonymkode: e2a41...a24 Det stemmer fortsatt til en viss grad at kvinner velger menn som tjener mer enn dem, men dette er i hovedsak yngre kvinner som ønsker å stifte familie og derfor ser etter en stabil og trygg partner og far til sine barn. Jeg klarer ikke å finne noe som helst dokumentasjon på det du hevder at norske kvinner på generell basis ønsker eller trenger å bli forsørget økonomisk. Anonymkode: f4f20...17c 4
Gjest Bromance Skrevet 4. mai 2024 #53 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det stemmer fortsatt til en viss grad at kvinner velger menn som tjener mer enn dem, men dette er i hovedsak yngre kvinner som ønsker å stifte familie og derfor ser etter en stabil og trygg partner og far til sine barn. Jeg klarer ikke å finne noe som helst dokumentasjon på det du hevder at norske kvinner på generell basis ønsker eller trenger å bli forsørget økonomisk. Anonymkode: f4f20...17c Man må også ta med i beregningen at ofte så er det noe aldersforskjell i forholdet, og som regel så er mannen noen år eldre, og er kanskje etablert allerede med jobb og kanskje bolig også. Selv så fant jeg min mann da jeg var student, han seks år eldre enn meg og hadde allerede vært i jobb noen år. Men når utdanning er ferdig og kvinnen også kommer ut i jobb så jevner dette seg ut, og noen ganger så går kvinnen forbi i inntekt også.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #54 Skrevet 4. mai 2024 Bromance skrev (12 timer siden): Mange menn som også er feminister. Mellom 11% og 40% av oss definerer seg som feminister. Flertallet av dem er kvinner. Anonymkode: ba6d0...d2c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #55 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg klarer ikke å finne noe som helst dokumentasjon på det du hevder at norske kvinner på generell basis ønsker eller trenger å bli forsørget økonomisk. Anonymkode: f4f20...17c Det finnes god dokumentasjon på tvers av kulturer for at kvinner generelt foretrekker en partner som har «god sosio-økonomisk status». Anonymkode: ba6d0...d2c
Gjest Bromance Skrevet 4. mai 2024 #56 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mellom 11% og 40% av oss definerer seg som feminister. Flertallet av dem er kvinner. Anonymkode: ba6d0...d2c Man kan fint være feminist uten å definere seg som det. Ønsker man like rettigheter og like muligheter for begge kjønn så er man feminist selv om man ikke tenker over at man er det.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #57 Skrevet 4. mai 2024 Bromance skrev (5 timer siden): Man kan fint være feminist uten å definere seg som det. Ønsker man like rettigheter og like muligheter for begge kjønn så er man feminist selv om man ikke tenker over at man er det. Det er organisasjonsfrihet i landet. Jeg kan ha et sett av ønsker for landet uten at du kan tvangsinnskrive meg i en trosretning. Det må du bare akseptere. Anonymkode: ba6d0...d2c 1
Gjest Bromance Skrevet 4. mai 2024 #58 Skrevet 4. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 16.00): Det er organisasjonsfrihet i landet. Jeg kan ha et sett av ønsker for landet uten at du kan tvangsinnskrive meg i en trosretning. Det må du bare akseptere. Anonymkode: ba6d0...d2c Du har på ingen måte gitt inntrykk i tråden av at du er for like rettigheter og muligheter for kvinner og menn, så å "tvangsinnskrive" deg noe sted har jeg ingen planer om. (og heller ikke hvis du faktisk var en feminist". ) Menn og kvinner som er for like rettigheter og muligheter for begge kjønn er feminister, man må ikke være "organisert" noe sted for å være dette. Endret 7. mai 2024 av Elaine Marley
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #59 Skrevet 4. mai 2024 Bromance skrev (18 timer siden): Jeg ønsker at alle skal ha mulighet til å leve økonomisk selvstendige liv. Altså ikke være økonomisk avhengig av en partner. Jeg ønsker at folk skal vurderes etter hva de har mellom ørene, ikke mellom beina. Jeg ønsker et likestilt samfunn hvor kvinner og menn selv skal ha frihet til å ta sine selvstendige valg uten at man forventer noe annet av dem fordi de har et spesielt kjønn. Var der greit nok oppsummert for deg? Så du ønsker ikke at man setter inn tiltak for å jevne ut forskjeller i samfunnet, som kjønnspoeng i utdanning og kjønnskvoter i styrer? Hva mener du om lønnsgapet? Anonymkode: e2a41...a24
Gjest Bromance Skrevet 4. mai 2024 #60 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du ønsker ikke at man setter inn tiltak for å jevne ut forskjeller i samfunnet, som kjønnspoeng i utdanning og kjønnskvoter i styrer? Hva mener du om lønnsgapet? Anonymkode: e2a41...a24 Hvis man ikke hadde diskriminert kvinner systematisk i styrer så hadde det ikke vært nødvendig å sette inn tiltak der. Jeg er for at den best kvalifiserte skal få jobben / posisjonen, ikke den man er best venn med / har samme kjønn som en selv. (Så i utgangspunktet er jeg vel motstander av kvotering, men siden jeg er for like muligheter, så må man dessverre ty til kvotering for at det skal skje). Jeg er motstander av kjønnspoeng i utdanning. Lønnsgapet må tettes. Lik rett til menn til fødselspermisjon, ikke bare en fedrekvote slik som det er i dag, kan bidra til dette. Ettersom man ser at i småbarnsperioden så går kvinners inntekt (og jobbing) ned og menns opp. (altså at menn jobber mer overtid i småbarnsperioden). Disse spørsmålene dine har ikke noen sammenheng med det jeg skreiv, forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå