Gå til innhold

Kakerlakker - hvor i all verden kommer de fra?


mitch92

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten helt panikk. Så en kakerlakk på kjøkkenet i dag! Har saumfart hele leiligheten, støvsuget og vasket ekstra. Sett en til. Men de gjemmer seg ikke bak kjøleskap, stekeovn, sofa eller noe. Sett en på kjøkken og en på bad (sistnevnte nymfe). Har hørt at hvis man ser en så har man 100. Fordi de liker ikke lys. Men hvor kommer de fra??! Ikke vært ute og reist på mange år. De bor ikke ute for det er jo for kaldt her til lands.  Har det rent i leiligheten (noe rot men absolutt ikke skittent, vasker hver dag).  Bor i blokk. Kommer de fra naboer? Hvordan går jeg fram nå? Imorgen er jo 1.mai så alt er vel stengt? Regner med jeg bør varsle slik at samtlige leiligheter blir gjennomgått? Hjelper jo ikke om vi gjør bekjempelse i min leilighet og ingen andres...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekka du bak kjøleskap? De liker visst varmen.. 

 

Du kontakter skadedyrkontroll, de gir deg råd om hva du skal gjøre videre 

Anonymkode: 14b99...487

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne små kakkerlakker vi har i Norge hører jo hjemme i skogen og vil ikke trives inne hos deg. Det er nok bare den ene som har flydd inn ved et uhell. Tenker du bare kan slappe helt av.

Anonymkode: c9635...a05

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sjekka du bak kjøleskap? De liker visst varmen.. 

 

Du kontakter skadedyrkontroll, de gir deg råd om hva du skal gjøre videre 

Anonymkode: 14b99...487

Jeg har sjekka bak kjøleskap ja, så ikke der. Er de åpent når det er 1. Mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånne små kakkerlakker vi har i Norge hører jo hjemme i skogen og vil ikke trives inne hos deg. Det er nok bare den ene som har flydd inn ved et uhell. Tenker du bare kan slappe helt av.

Anonymkode: c9635...a05

Men har jo sett to og en i nymfestadiet 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mitch92 skrev (Akkurat nå):

Jeg har sjekka bak kjøleskap ja, så ikke der. Er de åpent når det er 1. Mai?

Selvfølgelig stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mitch92 said:

Jeg har sjekka bak kjøleskap ja, så ikke der. Er de åpent når det er 1. Mai?

Tvilsomt..

Men det skjer ingen katastrofe ved å vente noen dager. Bo hos venner hvis dette fresker deg ut. 

Norske Markkakelakker kommer som regel bare én, så ville vært skeptisk js

Anonymkode: 14b99...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tvilsomt..

Men det skjer ingen katastrofe ved å vente noen dager. Bo hos venner hvis dette fresker deg ut. 

Norske Markkakelakker kommer som regel bare én, så ville vært skeptisk js

Anonymkode: 14b99...487

Må vel sørge for å ikke dra med meg noe videre! Hvordan gå fram i pakningen da for og ikke ta med seg noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler du i innvandrerbutikker kan du ha fått det med derfra. 
nylig flyttet inn? Da kan de gamle eierene ha hatt det. 
Kommet inn fra naboleiligheten? 
Mange muligheter…

Anonymkode: c21b9...5d4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Handler du i innvandrerbutikker kan du ha fått det med derfra. 
nylig flyttet inn? Da kan de gamle eierene ha hatt det. 
Kommet inn fra naboleiligheten? 
Mange muligheter…

Anonymkode: c21b9...5d4

Et år siden innflytting så tvilsomt at det var de som bodde her før vil jeg tro. Men mange utenlandske i området. Og nå mener jeg ikke noe vondt med det, bare tenker mange er på reise til varmere strøk. Men rart ingen andre har varslet om de har kakerlakker? For samtlige leiligheter må jo saumfares hvis en leilighet har kakerlakker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke så mye saumfaring som en åteboks. Slik finner man ut av det

Anonymkode: 14b99...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EXIA skrev (Akkurat nå):

Hvilken by er dette?

Oslo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke var skjeggkre eller en bille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (1 minutt siden):

Sikker på at det ikke var skjeggkre eller en bille?

Jepp... Fordi jeg fikk øye på denne nymfen. Skjeggkre har ikke nymfer på den måten. Og har dessverre sett nok skrekkvideoer på nett at jeg vet hvordan kakerlakker ser ut...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er du sikker på at det er tysk kakerlakk og ikke norsk markkakerlakk? Fikk noen av sistnevnte i gamle leiligheten vår, som da har flydd inn. De overlevde ikke særlig lenge inne. Vi bodde nært skogen og hadde vel 4-5 stykker som vi fant. Skadedyrfirma sa det var null krise

Anonymkode: ea915...9bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitch92 skrev (22 minutter siden):

Oslo 

Ikke Løren håper jeg 😅

Anonymkode: 9f8fd...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men er du sikker på at det er tysk kakerlakk og ikke norsk markkakerlakk? Fikk noen av sistnevnte i gamle leiligheten vår, som da har flydd inn. De overlevde ikke særlig lenge inne. Vi bodde nært skogen og hadde vel 4-5 stykker som vi fant. Skadedyrfirma sa det var null krise

Anonymkode: ea915...9bc

 Vi bor nært skogen også. Så kan jo håpe på det.... Men også nymfe da? Hm. Betyr ikke nymfe at de har formert seg på en måte, og da har vært en stund innendørs ? Kanskje ikke. Men har uansett lagt ut limfeller med åte så får se hva som kommer på det... Hadde fult panikkmodus og handlet inn på Europris kl 19 når jeg så disse to kakerlakkene . Gikk over alle skap, bak kjøleskapet, bak fryser, bak sofa. Alt ting! Fant ingen flere da men de kan gjemme seg i kriker og kroker så betyr jo ikke at vi ikke har flere. Men krysser fingre for at det ikke er tysk kakerlakker. De er jo et helvete å bli kvitt vissnok. Huffameg. Har tatt ut søppel sikkert 6 ganger i kveld (går ut med søpla umiddelbart etter noe er kastet oppi) og støvsugd 3 ganger.  Tror kanskje jeg reaterer litt i overkant men har helt angst 😅

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke Løren håper jeg 😅

Anonymkode: 9f8fd...d37

Nope så du er foreløpig trygg. Tror jeg flytter til Nordpolen eller noe 😅😂 ingen mennesker ingen kakerlakker haha. Og kaldt. De trives ikke med det 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...