Gå til innhold

Oppstart sprøyter IVF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

fikk beskjed om at jeg skulle starte på Gonal F på 2.syklusdag. Og at man skulle se bort fra spotting. Jeg har nå i ettermiddag begynt å blø litt, men ligner ikke ordentlig menstruasjon heller. Men det er mer en spotting om dere skjønner og har også fått menssmerter.
Er så redd for å starte på feil dag slik at jeg ødelegger alt. Så er usikker på om jeg da skal sette i morgen eller vente til torsdag? Såfall hva er konsekvens hvis jeg starter en dag for tidlig? Erfaringer? Og hva tror dere? 

Anonymkode: a3bb9...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei!

 

fikk beskjed om at jeg skulle starte på Gonal F på 2.syklusdag. Og at man skulle se bort fra spotting. Jeg har nå i ettermiddag begynt å blø litt, men ligner ikke ordentlig menstruasjon heller. Men det er mer en spotting om dere skjønner og har også fått menssmerter.
Er så redd for å starte på feil dag slik at jeg ødelegger alt. Så er usikker på om jeg da skal sette i morgen eller vente til torsdag? Såfall hva er konsekvens hvis jeg starter en dag for tidlig? Erfaringer? Og hva tror dere? 

Anonymkode: a3bb9...87e

Vent og se ann i morgen. Første dag med ferskt blod regnes som første syklusdag. Dersom du får "normal" mens blødning før kl 20 i morgen kveld kan du regne i morgen som syklusdag1, får du senere på kvelden enn kl 20 regner du Torsdag som syklusdag1.  Det var iallefall dette jeg fikk beskjed om av min ivf lege. 

Ha is i magen. Vent på at du faktisk har skikkelig mens blødning. 

 

 

Anonymkode: c0867...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vent og se ann i morgen. Første dag med ferskt blod regnes som første syklusdag. Dersom du får "normal" mens blødning før kl 20 i morgen kveld kan du regne i morgen som syklusdag1, får du senere på kvelden enn kl 20 regner du Torsdag som syklusdag1.  Det var iallefall dette jeg fikk beskjed om av min ivf lege. 

Ha is i magen. Vent på at du faktisk har skikkelig mens blødning. 

 

 

Anonymkode: c0867...013

Da venter jeg og ser, men som sagt redd for å sette på feil dag. Satser på at det er syklusdag 1 i morgen da og at jeg ikke tar helt feil her nå.

pleier som regel å starte menstruasjon på morgenen, men dette startet nå plutselig i ettermiddag.

Anonymkode: a3bb9...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da venter jeg og ser, men som sagt redd for å sette på feil dag. Satser på at det er syklusdag 1 i morgen da og at jeg ikke tar helt feil her nå.

pleier som regel å starte menstruasjon på morgenen, men dette startet nå plutselig i ettermiddag.

Anonymkode: a3bb9...87e

Ja gjør det. Ha litt is i magen. Ingenting blir ødelagt om du begynner en dag for sent. Men viktig å vente til man faktisk har startet mensen. 

Anonymkode: c0867...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja gjør det. Ha litt is i magen. Ingenting blir ødelagt om du begynner en dag for sent. Men viktig å vente til man faktisk har startet mensen. 

Anonymkode: c0867...013

Åja okei, så hvis det skulle vise seg å ende opp på syklusdag 3 så er det ikke ødelagt?

Anonymkode: a3bb9...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke til å ødelegge alt. :) på min første ivf runde fikk jeg beskjed om å sette sprøyte på 1 mensdag. På andre ivf runden fikk jeg beskjed om å sette sprøyte på 2 mensdag. Spurte legen min om hvorfor de varierte på det men hun gav ikke noe konkret svar utenom at "det er mest vanlig å sette på dag 2". Jeg fikk nesten inntrykk av at det var like mye logistikkhensyn inne i bildet som fysiologiske hensyn. Merkelig men jaja.

Jeg holder en finger på at torsdag blir din sprøytedag. 

Spotting i dag teller ikke. Antageligvis vil du blø friskt blod i morgen. Da blir torsdag din 2 syklusdag. 

Det er viktig å være sikker på at du har mensen, og ikke spotter pga. en annen årsak. Så vent til du er sikker på at dette garantert er tante rød som er på besøk. :)

Erfaringsmessig hadde jeg en litt bedre runde da jeg started på 2 mensdag kontra første mensdag. Færre follikler var til stede, men flere egg ble fertilisert og jeg fikk en blastocyst mer. Men helt ærlig tror jeg det bare var tilfeldig.

Anonymkode: b7965...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter rådene du allerede har fått. Jeg har vært gjennom 8 runder med dette :)

Anonymkode: efe9c...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Åja okei, så hvis det skulle vise seg å ende opp på syklusdag 3 så er det ikke ødelagt?

Anonymkode: a3bb9...87e

Nei absolutt ikke ❤️

Anonymkode: c0867...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...