Gå til innhold

Glukosebelastning når jeg ikke har fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp flyttet og har derfor fastlege 3 timer unna. Står på venteliste hos lege dit jeg har flyttet, men det har jeg allerede gjort i et år og har ikke rykket fram i køen, så det er nok en stund til jeg får komme dit.

Problemet er at jeg skal ta glukosebelastning, og jeg og min fastlege hadde satt opp en time for dette, hvorpå jeg har tatt fri fra jobb den dagen for dette. Får nå melding av legen om at vi må avtale en annen tid, noe som passer svært dårlig, da jeg ikke kan ta fri når jeg vil og det allerede er innleid vikar for meg denne dagen. 
 

Hvordan i alle dager løse dette? Hvorfor må ta testen på død og liv tas hos fastlegen?

Anonymkode: 8c1a0...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glukosebelasting kan tas på sykehuset du har oppfølging bare snakke med de som tar ulralyd sjekken der. 
Du kan høre med jormor og hun kan sende henvisning til noe som er nærmere  

Anonymkode: b6ca6...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det på laben på nærmeste sykehus. Fikk med papirer fra jordmor og bare møtte opp en morgen det passet meg. 😊

Anonymkode: 009b1...8f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tok det på laben på nærmeste sykehus. Fikk med papirer fra jordmor og bare møtte opp en morgen det passet meg. 😊

Anonymkode: 009b1...8f0

 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Glukosebelasting kan tas på sykehuset du har oppfølging bare snakke med de som tar ulralyd sjekken der. 
Du kan høre med jormor og hun kan sende henvisning til noe som er nærmere  

Anonymkode: b6ca6...491

Nærmeste sykehus er også 3 timer unna, så hjelper ikke så veldig 😅

Anonymkode: 8c1a0...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta kontakt med et av de lokale legekontorene og spørre pent om de kan gjennomføre testen for deg? Eventuelt så bør det være mulig å ta hos jordmor, eller det laboratoriet hvor belastningen sendes for analysering? 

Endret av Queen19
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (2 minutter siden):

Du kan jo ta kontakt med en av de lokale legekontorene og spørre pent om de kan gjennomføre testen for deg? Eventuelt så bør det være mulig å ta hos jordmor, eller det laboratoriet hvor belastningen sendes for analysering? 

Takk for tips, det skal jeg gjøre! Kunne visst ikke tas hos jordmor her

Anonymkode: 8c1a0...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, AnonymBruker said:

Har nettopp flyttet og har derfor fastlege 3 timer unna. Står på venteliste hos lege dit jeg har flyttet, men det har jeg allerede gjort i et år og har ikke rykket fram i køen, så det er nok en stund til jeg får komme dit.

Problemet er at jeg skal ta glukosebelastning, og jeg og min fastlege hadde satt opp en time for dette, hvorpå jeg har tatt fri fra jobb den dagen for dette. Får nå melding av legen om at vi må avtale en annen tid, noe som passer svært dårlig, da jeg ikke kan ta fri når jeg vil og det allerede er innleid vikar for meg denne dagen. 
 

Hvordan i alle dager løse dette? Hvorfor må ta testen på død og liv tas hos fastlegen?

Anonymkode: 8c1a0...642

Du har krav på fri med lønn for å dra på svangerskapskontroll, så dette blir arbeidsgivers problem, ikke ditt.

Anonymkode: d87c5...7d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor skriver ut alle henvisinger til blodprøver. Hør med den kommunale jordmoren/helsestasjonen? Her har vi blodprøvetaking på helsehuset, og det er dit fastlegen sender meg også. 

Anonymkode: f8c12...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble henvist av jordmor til et Fürst-kontor hvor bl.a. gravide tar glukosebelastnkngstest. Jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen.

Anonymkode: 7ad28...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...