Gå til innhold

Velge mellom kjæresten og bestekompisen (poll)


AnonymBruker

?  

177 stemmer

  1. 1. Hva hadde du gjort?

    • Dratt i bursdagsfest
      155
    • Blitt hjemme
      22


Anbefalte innlegg

Hei!

Mann her. Har kommet i et lite dilemma. Jeg har en kjæreste som sliter veldig med traumer fra tidligere forhold. Hun var sammen med en som utførte psykisk vold og som var utro mange ganger og ikke var til å stole på, spesielt med alkohol inn i bildet. Hun sliter derfor veldig med angst hvis jeg skal drikke uten henne (hun kan gråte i flere timer og sliter både med å spise og sove). Vi har snakket mye om det og jeg tilbydde meg at jeg skulle avstå fra fest frem til hun følte seg mer komfortabel, så lenge hun jobbet med seg selv og startet i terapi. Hun venter nå på time til psykolog.

Saken er at nå er jeg invitert i bursdagsfest til bestekompisen min som fyller 30 år i helgen. Det er jo en stor dag, og han kommer til å bli veldig skuffet hvis jeg ikke kommer. Dama mi er på besøk til bestemoren sin i Litauen så hun har ikke mulighet til å bli med på festen. Hva hadde dere valgt her?

Anonymkode: 15331...6f8

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt skal su i bursdag. Herregud! Hun driver jo med psykisk utpressing.

Anonymkode: e5350...d95

  • Liker 23
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekter kjæresten din og bli hjemme. Da viser du er seriøs ovenfor forholdet deres og ikke gir henne mer usikkerhet.

Team bli hjemme:popcorn:

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt skal su i bursdag. Herregud! Hun driver jo med psykisk utpressing.

Anonymkode: e5350...d95

Hvorfor prater du ikke med henne om en løsning da? Du kan vel drikke litt og gå på fest hos han og dra hjem igjen ?Ha kontakt med henne og i løpet av kvelden. Alt er mulig bare en kommuniserer sammen

Anonymkode: eecef...dc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor prater du ikke med henne om en løsning da? Du kan vel drikke litt og gå på fest hos han og dra hjem igjen ?Ha kontakt med henne og i løpet av kvelden. Alt er mulig bare en kommuniserer sammen

Anonymkode: eecef...dc2

Han bor 1,5 time unna så så dra innom og si hei, vær der litt og så stikke er en dårlig løsning. Synes også det blir veldig dumt å bare dukke opp men ikke gidde å vær der så lenge på en så stor dag. Så blir enten å dra, drikke og overnatte eller finne en unnskyldning for å ikke kunne dra.

ts

Anonymkode: 15331...6f8

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei!

Mann her. Har kommet i et lite dilemma. Jeg har en kjæreste som sliter veldig med traumer fra tidligere forhold. Hun var sammen med en som utførte psykisk vold og som var utro mange ganger og ikke var til å stole på, spesielt med alkohol inn i bildet. Hun sliter derfor veldig med angst hvis jeg skal drikke uten henne (hun kan gråte i flere timer og sliter både med å spise og sove). Vi har snakket mye om det og jeg tilbydde meg at jeg skulle avstå fra fest frem til hun følte seg mer komfortabel, så lenge hun jobbet med seg selv og startet i terapi. Hun venter nå på time til psykolog.

Saken er at nå er jeg invitert i bursdagsfest til bestekompisen min som fyller 30 år i helgen. Det er jo en stor dag, og han kommer til å bli veldig skuffet hvis jeg ikke kommer. Dama mi er på besøk til bestemoren sin i Litauen så hun har ikke mulighet til å bli med på festen. Hva hadde dere valgt her?

Anonymkode: 15331...6f8

Jeg har selv store traumer og har diagnosen kompleks PTSD og selvsagt setter jeg pris på at partneren min støtter meg, men jeg hadde aldri nektet min partner og også for leve sitt liv.

Anonymkode: 85643...e38

  • Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du har tilbudt å avstå fra fest, mener jeg at du bør gjøre det i dette tilfellet også. Hvis ikke viser du jo at løftet ditt ikke betydde noe.

Anonymkode: f0f2d...d42

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke dette er sosial kontroll så er det ingen som blir utsatt for sosial kontroll

Anonymkode: 29e50...8fa

  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag. Hun får ta tak i sine greier. Å gråte seg til viljen sin er bare manipulering. 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en person med så store problemer ikke burde være i et forhold. Hun er jo ikke frisk

Anonymkode: aff7b...b74

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir feil at du skal isolere deg fra dine venner og sosialt liv pga henne🤷🏻‍♀️

At  hun har traumer er noe hun må jobbe med og selvsagt flott at du vil støtte henne. Men det skal ikke gå på bekostning av et normalt liv med venner og sosialt. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal dra uten å drikke. Det virker som hun ikke stoler på deg når du drikker, så fest med full kontroll kan være en myk start. 

Anonymkode: 6a783...20e

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Siden du har tilbudt å avstå fra fest, mener jeg at du bør gjøre det i dette tilfellet også. Hvis ikke viser du jo at løftet ditt ikke betydde noe.

Anonymkode: f0f2d...d42

Ja, men neste gang skal hun dama be ts om å gjøre / ikke gjøre en annen ting, si nei til en annen bursdag...

TS, du er ikke faren hennes. Du er ikke psykologen hennes. 

Anonymkode: f38c2...b0c

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes du skal dra uten å drikke. Det virker som hun ikke stoler på deg når du drikker, så fest med full kontroll kan være en myk start. 

Anonymkode: 6a783...20e

Hvor står det i innlegget at hun ikke stoler på han når han drikker?

Eller er dette bare en idè du fikk`? 

Anonymkode: 29e50...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg har ringt henne. Sagt at dette er e. Viktig dag for kompisen din og viktig for deg å være med på. At siden hun er så langt borte er det innafor med et kompromiss i at du kan det nå.

Jeg er litt skeptisk til storyen til dama di her. Vet ikke helt hvorfor, men uansett så vær på vakt for at du ikke blir styrt og kontrollert her. Har vært sammen med notorisk utro fyr, som også har gått til fysisk angrep på meg. Men jeg har aldri nektet noen å dra på bursdag til venner av den grunn. Heller motsatt for å finne ut hvem den nye kjærsten egentlig er. Og om han er en å beholde eller forlate. Da jeg ikke gidder å kaste bort tid på bullshit

Anonymkode: ccd32...b58

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt på fest. Dette er kun hennes problem å jobbe med. Trenger du å fortelle henne det da?  det kan du fortelle etterpå. Det hun ikke vet har hun ikke vondt av. 

Anonymkode: 3450c...4e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor står det i innlegget at hun ikke stoler på han når han drikker?

Eller er dette bare en idè du fikk`? 

Anonymkode: 29e50...8fa

"Hun var sammen med en som utførte psykisk vold og som var utro mange ganger og ikke var til å stole på, spesielt med alkohol inn i bildet. Hun sliter derfor veldig med angst hvis jeg skal drikke uten henne"

Anonymkode: 6a783...20e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor står det i innlegget at hun ikke stoler på han når han drikker?

Eller er dette bare en idè du fikk`? 

Anonymkode: 29e50...8fa

TS skrev jo i hovedinnlegget at hun får angst hvis han drikker uten henne.

Så jeg synes forslaget om å dra på fest uten å drikke er en fin løsning.

Anonymkode: 09741...dfb

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Hun var sammen med en som utførte psykisk vold og som var utro mange ganger og ikke var til å stole på, spesielt med alkohol inn i bildet. Hun sliter derfor veldig med angst hvis jeg skal drikke uten henne"

Anonymkode: 6a783...20e

Eksen var ikke til å stole på.. 

Anonymkode: c7528...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det fra ei som er i behandling for paranoid personlighetsforstyrrelse: dette kommer til å ta tid. Selvom hun nå får time hos psykolog, så vil det ta lang tid før problemer som dette forsvinner, og hun blir trygg i seg selv og deres forhold. Det blir urettferdig ovenfor deg, dersom du må sette livet ditt på vent i lenger tid. 

Jeg tenker at du bør dra i bursdag, men kanskje du kan inngå et lite kompromiss om at du ikke kommer til å drikke deg full, og at du vil sende henne en melding når kvelden starter og når festen er over, før du legger deg? 

Anonymkode: c1c73...b50

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...