Gå til innhold

Når eks får ny kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ☺️ Er det bare på KG det er historier om crazy stemødre?  Barnefar og jeg gikk fra hverandre for et par år siden, fredelig brudd. Vi samarbeider godt rundt barna, dekning av kostnader, samvær og feirer jul/bursdager sammen, og av og til middag sammen med barna. Alt i alt fungerer det fint, og det er kun i forbindelse med barna vi har kontakt. Barnefar har fått seg kjæreste. Det er ganske ferskt, så verken jeg eller ungene har møtt henne ennå. Etter å ha hørt masse skrekkhistorier om stemødre, så er jeg redd for at en ny kjæreste/fremtidig stemor skal ødelegge samarbeidet. Er det bare på KG der stemødre blander seg i samvær og kontakt? Jeg har ingen interesse i barnefar, helt ferdig med han, men vil gjerne at samarbeidet skal være bra for barnas del. Jeg unner han virkelig å finne kjærligheten igjen og jeg vil gjøre mitt for å være hyggelig mot den nye kjæresten

Anonymkode: d3bff...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare på KG slikt skjer, men det er heller ikke standarden. Og KG er 100% ikke representativt for det virkelige liv der ute - på noen måte eller område, så ta KG med en klype salt. 

Ta det som det kommer. Personlig opplevd begge deler. En ny kjæreste som tok helt av, skulle styre og kontrollere.. Og nåværende fars kjæreste er helt super! Evig takknemlig for at den dama er i barnas liv. 

Anonymkode: c3225...745

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er ikke bare på KG slikt skjer, men det er heller ikke standarden. Og KG er 100% ikke representativt for det virkelige liv der ute - på noen måte eller område, så ta KG med en klype salt. 

Ta det som det kommer. Personlig opplevd begge deler. En ny kjæreste som tok helt av, skulle styre og kontrollere.. Og nåværende fars kjæreste er helt super! Evig takknemlig for at den dama er i barnas liv. 

Anonymkode: c3225...745

Håper jeg er like heldig som den nåværende til din eks 🙏

Anonymkode: d3bff...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt vondt fra ungene, virker genuint snill og god hun som er gift med eksen. Kjenner henne ikke men har allikevel ett godt inntrykk av henne

Anonymkode: 8ca64...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper jeg er like heldig som den nåværende til din eks 🙏

Anonymkode: d3bff...a36

Det blir litt hva man gjør det til, og hva innstilling man går inn med. Det krever jobb for alle parter å ha et godt, trygt og stabilt forhold og samarbeid. 

Man kommer langt med sunn fornuft og det å se barnets beste oppi situasjonene og ikke sine egne potensielle egoistisk meninger og følelser. 

Det er fremdeles du og far som er foreldre. Hvordan ny partner passer inn kan ta tid å finne ut. Vær åpen. Ta det som det kommer. Med rett partner er den nye partnere en positiv ting for barnet. Enda en (potensielt) trygg, god voksen som er der for barnet deres på godt og vondt. 

Og skulle det ikke bli full bingo for din del, er det viktig å huske på at det er fars valg hvem han vil dele livet sitt med, og man som mor kun kan prøve å gjøre det beste ut av situasjonen for barnets beste  

Anonymkode: c3225...745

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stemor, her startet det med at jeg hilste høflig og pent til barnemor, tok ingen plass eller styring. Men hun lagde bråk og kalte meg det ene stygge ting etter det andre. Dem spiste ikke middag eller lignende sammen for hun er ekstrem vanskelig og ufin mot far selv om ungene er tilstedet. Derfor så vil ikke far utsette ungene for sånt. 
Så på bakgrunn av dette så er deres samarbeid dårlig, hun går rundt på bygda og lyver at alt det er pga far har fått ny dame. Men sannheten at samarbeidet var dårlig allerede før jeg kom inn i bildet og eskalerte da hun bare ble bitter at han fant seg en ny.

Det er ikke noe mer konflikt for jeg og min samboer har vært flinke til å ignorere og ikke svare opp bråk som hun kommer med.

Håper at det gir seg en dag og at hun ser på meg som en ressurs person, men frem til da så må jeg bare være god mot barna, fortsatt hilse på henne tross for at hun snur ryggen til. Å heve seg over det og oppføre seg høflig og pent, ikke snakke stygt om henne verken til barna eller på bygda er det som vil lønne seg i det lange løp.

Så får man krysser fingrene på at hun en dag blir en samarbeidspartner og ikke motpart 

Anonymkode: a3447...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 19.49):

Hei ☺️ Er det bare på KG det er historier om crazy stemødre?  Barnefar og jeg gikk fra hverandre for et par år siden, fredelig brudd. Vi samarbeider godt rundt barna, dekning av kostnader, samvær og feirer jul/bursdager sammen, og av og til middag sammen med barna. Alt i alt fungerer det fint, og det er kun i forbindelse med barna vi har kontakt. Barnefar har fått seg kjæreste. Det er ganske ferskt, så verken jeg eller ungene har møtt henne ennå. Etter å ha hørt masse skrekkhistorier om stemødre, så er jeg redd for at en ny kjæreste/fremtidig stemor skal ødelegge samarbeidet. Er det bare på KG der stemødre blander seg i samvær og kontakt? Jeg har ingen interesse i barnefar, helt ferdig med han, men vil gjerne at samarbeidet skal være bra for barnas del. Jeg unner han virkelig å finne kjærligheten igjen og jeg vil gjøre mitt for å være hyggelig mot den nye kjæresten

Anonymkode: d3bff...a36

Jeg har vært stemor i nærmere 20 år. Jeg er normal. Det tror jeg de fleste er. Siden stebarna mine har bodd hos oss i ulike grader opp igjennom årene (alt fra 100% til helgesamvær) har jeg selvsagt tatt aktiv del i all oppfølging som har med de å gjøre. Jeg tror det har vært en fordel for både barna og deres biologiske mor. Jeg har også forventet at jeg blir tatt med på råd når det handler om avgjørelser som påvirker meg og mine barn direkte. Det har aldri vært noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Jeg har en helt fantastisk stemor til mitt barn. Har vært gjensidig respekt hele veien. Og som min ex sa, «du visste vel at jeg kom til å finne en skikkelig dame/ med de rette verdiene som stemor for vårt barn? Noe annet hadde vært uaktuelt «  Er faktisk blitt veldig glad i henne. 

Anonymkode: 8f0f7...71d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her føler jeg at stemor engasjerer seg litt vel mye. Hva som skjer hjemme hos far bryr jeg meg ikke så my om, men hun prøver å ta over og styre i mine uker. Meldt på barna ting i mine uker, prøver å bestemme at barna må være på Sfo i mine uker osv. Hun er også med på alle foreldremøter osv, tatt på seg treneransvar og div verv. De har vært sammen i 3 år, samboere i 2 år ca. Blir sur hvis jeg kjøper ting barna trenger, for hun har tatt på seg hele ansvaret for kjøp av klær og utstyr. Tipper eksen min syns det er behagelig å ha en samboer som styrer skuta, så slipper han å gjøre noe.

Anonymkode: 61a82...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stemor og har stemor til mine barn. Funker bra begge deler. Med unntak av at et av mine barn ikke liker stemor så godt. Men jeg ig stemor samarbeider greit og har en god tone.

Med mine stebarn lar jeg alt være opp til foreldrene. Og mor legger seg ikke borti hva vi og barna gjør her. Og omvendt.  

Anonymkode: 39942...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 19.49):

Hei ☺️ Er det bare på KG det er historier om crazy stemødre?  Barnefar og jeg gikk fra hverandre for et par år siden, fredelig brudd. Vi samarbeider godt rundt barna, dekning av kostnader, samvær og feirer jul/bursdager sammen, og av og til middag sammen med barna. Alt i alt fungerer det fint, og det er kun i forbindelse med barna vi har kontakt. Barnefar har fått seg kjæreste. Det er ganske ferskt, så verken jeg eller ungene har møtt henne ennå. Etter å ha hørt masse skrekkhistorier om stemødre, så er jeg redd for at en ny kjæreste/fremtidig stemor skal ødelegge samarbeidet. Er det bare på KG der stemødre blander seg i samvær og kontakt? Jeg har ingen interesse i barnefar, helt ferdig med han, men vil gjerne at samarbeidet skal være bra for barnas del. Jeg unner han virkelig å finne kjærligheten igjen og jeg vil gjøre mitt for å være hyggelig mot den nye kjæresten

Anonymkode: d3bff...a36

Det er vel heller omvendt.

Stemor som holder seg i bakgrunnen og biologisk mor som legger stemor for hat og er vanskelig

Anonymkode: 51641...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt som utgangspunkt at far har funnet seg en bra dame. Så anbefaler jeg å være åpen for at det vil komme endringer. ‘Godt samarbeid’ er ikke nødvendigvis at alt skal være akkurat som nå :) Det nye forholdet må finne sin form og plass og det samme gjelder den nye dama. Det blir litt prøving og feiling, og suksess er når man klarer å finne løsninger som alle har det bra med , og stemningen fortsatt er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...