AnonymBruker Skrevet 1. mai #41 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men dette betalte vel familien for? Og du kunne kjøpt deg ut? Eller tok du på deg offerrollen i den grad at du tok regningen også? Da er det utelukkende din skyld. Anonymkode: bdfb6...6b1 Regningen ble trukket fra avdødes konto Ts Anonymkode: 45302...6f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #42 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alt kan man betale seg fra selvfølgelig, men da blir det dyrt. Bare regningen til begravelsesbyrået kostet 50 140,- Catering 17 000,- Har man ønske om en viss kirkegård/grav må det søkes om, og de fleste ønsker å ligge sammen med familien. Man kan velge å ta med prest til urnenedsettelsen, som selvfølgelig skal si noen ord, presten eller pårørende kan lese en tekst og vi synger en salme. Det blir mer og mer vanlig ifølge begravelsesbyrået og hele opplevelsen blir mer høytidelig. Du kan ikke tenke på dine erfaringer og tro at alle opplever det slik som du gjorde det. Hva vet vel du om hvor mye papirarbeid det er i vår sak? Eller hvor mye som skal sorteres og ryddes i dødsboet? Ts Anonymkode: 45302...6f7 Er du arving etter denne mannen? Hvis du ikke er det, så spiller det vel ingen rolle for deg hva det koster, alt trekkes av dødsboet. Anonymkode: 687ae...7e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #43 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Regningen ble trukket fra avdødes konto Ts Anonymkode: 45302...6f7 Da kunne du jo bare kjøpt deg ut,som du skriver. Du hadde jo uansett ikke arverett. Du har jo inntatt offerrollen på et helt annet nivå her..... Anonymkode: bdfb6...6b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 1. mai #44 Del Skrevet 1. mai Hvorfor gjør du alt dette? Du er ikke arving og har ikke rett på noe. Meld deg ut. Dette er jobb for søsteren og nevøen, som er arvinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #45 Del Skrevet 1. mai Jeg hadde aldri klart å la være å tømme meg fullstendig her. Hadde skrevet alt du skrev til oss her, og bedt henne skaffe seg litt selvinnsikt! Anonymkode: 825dd...5f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #46 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du arving etter denne mannen? Hvis du ikke er det, så spiller det vel ingen rolle for deg hva det koster, alt trekkes av dødsboet. Anonymkode: 687ae...7e4 Arvingene bestemmer hva som skal trekkes fra boet hvis ikke avdøde ønsket det. ts Anonymkode: 45302...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #47 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alt tar ikke fem minutter altså. Anonymkode: 62ac5...86a Du trenger ikke rettferdiggjøre deg ts, hvis det tok mye tid, krefter, planlegging og var slitsomt for deg så var det det. Det spiller ingen rolle hva andre mener om hvor krevende oppgaven er. Det er og stor forskjell på hvor mye arbeid det er med dødsbo Tenker måten du argumenter på er ganske typisk mennesker om ikke kan sette grenser, og at du trenger å jobbe med akkurat det. Anonymkode: 5c4cc...1fb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #48 Del Skrevet 1. mai Macaron skrev (4 timer siden): Hvorfor gjør du alt dette? Du er ikke arving og har ikke rett på noe. Meld deg ut. Dette er jobb for søsteren og nevøen, som er arvinger. De ba meg hjelpe til og jeg sa ja. Vi fordelte oppgaver og så fadet de bare ut og de fulgte ikke opp det de skulle gjøre, og når jeg påpekte det mente de at jeg kunne gjøre resten, siden jeg var godt i gang. Ts Anonymkode: 45302...6f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #49 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke rettferdiggjøre deg ts, hvis det tok mye tid, krefter, planlegging og var slitsomt for deg så var det det. Det spiller ingen rolle hva andre mener om hvor krevende oppgaven er. Det er og stor forskjell på hvor mye arbeid det er med dødsbo Tenker måten du argumenter på er ganske typisk mennesker om ikke kan sette grenser, og at du trenger å jobbe med akkurat det. Anonymkode: 5c4cc...1fb Ja jeg er for snill og er en "people pleaser" har jeg funnet ut. De gangene jeg har satt ned foten ovenfor folk, har de blitt sure på meg og det er nok grunnen til at jeg er konfliktsky. Akkurat i denne situasjonen tror jeg at de lente seg på meg, fordi jeg ganske nylig hadde vært gjennom dødsfallet til min mann for under to år siden. Skulle aldri hjulpet de da jeg har nok med meg selv. De hjalp meg nesten ikke da min mann døde heller. Min svigerinne bakte en kake og det var det. Ts Anonymkode: 45302...6f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 1. mai #50 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da kunne du jo bare kjøpt deg ut,som du skriver. Du hadde jo uansett ikke arverett. Du har jo inntatt offerrollen på et helt annet nivå her..... Anonymkode: bdfb6...6b1 Hun ble spurt om å hjelpe til, men ble stående med hele jobben alene. Selvsagt føler man seg tatt for gitt i en slik situasjon! Ts, hvis det fremdeles er mer å gjøre så kall inn din svigerinne og eventuelt andre som har vært involvert til et møte, gå gjennom hva du har gjort og hva som gjenstår før du overlater hele greiene til henne. Ikke noe mer å diskutere, si klart ifra at du har gjort nok og trenger å fokusere på det selv. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #51 Del Skrevet 1. mai Her inntar du virkelig en offerrolle, TS. I tillegg snakker du nedsettende om svigerinnen din og hennes bror, noe som ikke setter deg i et særlig godt lys. Du har absolutt ingen rolle i din avdøde manns brors bisettelse, ergo er det åpenbart at dette er en posisjon du selv har satt deg i. Ta litt ansvar for deg selv og legg fra deg martyr-rollen. Anonymkode: 0637c...40a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 1. mai #52 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De ba meg hjelpe til og jeg sa ja. Vi fordelte oppgaver og så fadet de bare ut og de fulgte ikke opp det de skulle gjøre, og når jeg påpekte det mente de at jeg kunne gjøre resten, siden jeg var godt i gang. Ts Anonymkode: 45302...6f7 Og hva sa du da? Ja? Folk mener mye rart, det betyr ikke at du skal si ja til alt de foreslår fordi om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 1. mai #53 Del Skrevet 1. mai Ta kontakt med svigerinnen og fortell henne at du er utslitt i tillegg til barn og jobb. Si at du ikke kommer til å gjøre mer. Aldri i verden om jeg hadde organisert begravelse til avdød svigerbror når han har søsken som lever. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 1. mai #54 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 18.42): Vi har hatt dødsfall i familien, og vi skulle være sammen om å planlegge bisettelsen hos begravelsesbyrået, snakke med presten og planlegge minnestund. Så skulle vi samarbeide om å søke om gravplass, finne gravstein og det som skulle stå på den. I tillegg skulle vi rydde dødsboet og fordele eiendeler til arvinger, og ordne papirer til offentlige etater og til slutt skatteetaten. Jeg, min svigerinne og hennes voksne sønn skulle samarbeide. Vi delegerte oppgavene men jeg endte opp med å gjøre omtrent alt selv, da min svigerinne glemte å betale regninger, glemte å svare på brev fra offentlige kontorer, glemte ditt og glemte datt, og hennes sønn var alltid opptatt og hun unnskyldte han, så da purret kontorer på meg. Til slutt måtte jeg mase på henne om ting som skulle gjøres, og da meldte hun seg ut og sa at hun var med på kjøtt og flesk, og at jeg gjorde alt så bra selv. Nå er jeg utslitt mentalt og fysisk etter å ha holdt på i månedsvis alene, og blir provosert over at min svigerinne og de andre i familien ikke forstår alt arbeidet jeg har lagt ned. Vi skal i et bryllup i familien neste helg, og jeg har ikke orket eller hatt tid til å tenke på presang enda eller hva jeg skal ha på meg, men kommer til å kjøpe noe hos en gullsmed og skrive et enkelt kort. Er sliten og har heller lyst å ligge hjemme på sofaen. Min svigerinne har laget presang til brudeparet som er veldig flott og kreativt, og den kommer til å ta all oppmerksomhet fra gavene fra de andre gjestene. I tillegg ringte hun meg og spurte hvilke kaker jeg skal bake, og jeg hadde ikke tenkt på det engang, og har ikke kapasitet. Hun fortalte hun skulle bake tre ulike kaker og desserter, som var pyntet sånn og sånn bla bla bla. Hun har jo ikke hatt en døyt å bry seg om de siste månedene, og har sittet på baken og slappet av i sin 50 % jobb i veskebutikk (mannen tjener bra så hun trenger ikke jobbe mer), mens jeg har full jobb og barn som jeg er alene med etter at min mann døde for to år siden. Kjenner jeg blir så provosert.☹️ Anonymkode: 45302...6f7 Gjør det superenkelt! Kjøp kun 1 ordinær sjokoladekake på samson, den er veldig god. Kjøp et gavekort via "ditt gavekort" o.l. Dra i bryllupet men bli kun med i kirken også drar du for å slappe av før du deltar på det mest nødvendige av bryllupsmiddagen litt senere. Man MÅ ikke delta på alt. Spør folk o.l så si at du er møkksliten etter mnd med å måtte styre med dødsbo mm + full jobb og ungene dine de siste mnd. Du trenger bare ro og fred en liten evighet for å komme deg igjen 💓 Håper du får til å sette grenser for seg selv. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #55 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Her inntar du virkelig en offerrolle, TS. I tillegg snakker du nedsettende om svigerinnen din og hennes bror, noe som ikke setter deg i et særlig godt lys. Du har absolutt ingen rolle i din avdøde manns brors bisettelse, ergo er det åpenbart at dette er en posisjon du selv har satt deg i. Ta litt ansvar for deg selv og legg fra deg martyr-rollen. Anonymkode: 0637c...40a Jeg skriver bare hva som har skjedd. De spurte meg om å hjelpe de og så forduftet de og mente jeg kunne gjøre resten siden jeg var godt i gang. Ts Anonymkode: 45302...6f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #56 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Søsteren dro på helgetur til København dagen etter at broren døde. Hun ønsket ikke å tape pengene sa hun, og da jeg sa at hun fikk alt refundert ved å sende inn legeerklæring, sa hun at hun orket ikke å styre med det og at hun hadde godt av å komme seg bort sammen med to veninner. De forventet nesten at jeg skulle hjelpe til siden jeg hadde vært gjennom det for kort tid siden, men skulle ønske jeg slapp, for jeg er fremdeles i sorg over min mann. De tar meg for gitt og ønsker jeg skal ordne opp, og så kritiserer de etterpå hvis de ikke er fornøyde. Ts Anonymkode: 45302...6f7 Ok. Det er en forventning de har lov til å ha. Det er også en forventning du ikke trenger vie en tanke. Det at noen «forventer» noe av deg, ts, er deg irrelevant (eller, mer presist, at du føler at de forventer noe av deg). Det er ikke din svigerinnes ansvar å grensesette for deg. Det er ditt ansvar. Du kunne helt fint ha valgt å sagt «uffda. Så leit du ikke får tak i familie.» til prest, begravelsesbyrå etc. Det var ditt valg å trå inn som hjelper. Det valget skulle du ikke ha tatt dersom det gjør deg sliten, får deg til å føle deg utnyttet etc. Men nå vet du det til neste gang - neste gang slipper du alt. Og om eller hvem som tar det imot? Det er ikke din sak. La det flyte. Anonymkode: 69475...d91 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #57 Del Skrevet 1. mai 24 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg er for snill og er en "people pleaser" har jeg funnet ut. De gangene jeg har satt ned foten ovenfor folk, har de blitt sure på meg og det er nok grunnen til at jeg er konfliktsky. Anonymkode: 45302...6f7 Kjenner meg så godt igjen i dette, noen folk blir rett og slett illsinte hvis noen som ikke har det for vane plutselig begynner å sette grenser for seg selv. KG-damene er som vanlig veldig opptatt av "offerrollen", ikke hør på det. I dette tilfellet er du faktisk et offer, for folk som utnytter deg. Men det de har rett i er at du også må begynne å sette grenser, selv om det betyr at folk blir sure i starten. Anonymkode: 5f4ca...68c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #58 Del Skrevet 1. mai Ja, du setter ingen grenser for deg selv og det er ditt eget ansvar. Jeg synes og det er rart at du overhodet ikke er ærlig med henne når hun ringer. Du bare jatter med og sier ingenting. Du sier ikke at du er sliten, at du ikke orker bake kake så mye som du har stått på. Så sitter du etterpå og er sur for at ingen forstår hvordan du har det - når du aldri sier hvordan du har det. Ingen er tankelesere. Anonymkode: 3befc...7fb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #59 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja jeg er for snill og er en "people pleaser" har jeg funnet ut. De gangene jeg har satt ned foten ovenfor folk, har de blitt sure på meg og det er nok grunnen til at jeg er konfliktsky. Akkurat i denne situasjonen tror jeg at de lente seg på meg, fordi jeg ganske nylig hadde vært gjennom dødsfallet til min mann for under to år siden. Skulle aldri hjulpet de da jeg har nok med meg selv. De hjalp meg nesten ikke da min mann døde heller. Min svigerinne bakte en kake og det var det. Ts Anonymkode: 45302...6f7 Du er ikke for snill men for dum. Anonymkode: 567f7...31e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #60 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, du setter ingen grenser for deg selv og det er ditt eget ansvar. Jeg synes og det er rart at du overhodet ikke er ærlig med henne når hun ringer. Du bare jatter med og sier ingenting. Du sier ikke at du er sliten, at du ikke orker bake kake så mye som du har stått på. Så sitter du etterpå og er sur for at ingen forstår hvordan du har det - når du aldri sier hvordan du har det. Ingen er tankelesere. Anonymkode: 3befc...7fb Jeg har jo ikke beskrevet ordrett hva som ble sagt i våre samtaler på tlf, men jeg har sagt at jeg er kaputt mentalt og fysisk, men jeg får ikke noe respons for hun skjønner det ikke. Hun tror vel at hun har gjort like mye som meg. Ts Anonymkode: 45302...6f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå