Gå til innhold

Familiemedlemmer som ikke forstår hvor mye arbeid jeg har lagt ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har hatt dødsfall i familien, og vi skulle være sammen om å planlegge bisettelsen hos begravelsesbyrået, snakke med presten og planlegge minnestund.

Så skulle vi samarbeide om å søke om gravplass, finne gravstein og det som skulle stå på den.

I tillegg skulle vi rydde dødsboet og fordele eiendeler til arvinger, og ordne papirer til offentlige etater og til slutt skatteetaten.

Jeg, min svigerinne og hennes voksne sønn skulle samarbeide.

Vi delegerte oppgavene men jeg endte opp med å gjøre omtrent alt selv, da min svigerinne glemte å betale regninger, glemte å svare på brev fra offentlige kontorer, glemte ditt og glemte datt, og hennes sønn var alltid opptatt og hun unnskyldte han, så da purret kontorer på meg.

Til slutt måtte jeg mase på henne om ting som skulle gjøres, og da meldte hun seg ut og sa at hun var med på kjøtt og flesk, og at jeg gjorde alt så bra selv.

Nå er jeg utslitt mentalt og fysisk etter å ha holdt på i månedsvis alene, og blir provosert over at min svigerinne og de andre i familien ikke forstår alt arbeidet jeg har lagt ned.

Vi skal i et bryllup i familien neste helg, og jeg har ikke orket eller hatt tid til å tenke på presang enda eller hva jeg skal ha på meg, men kommer til å kjøpe noe hos en gullsmed og skrive et enkelt kort.

Er sliten og har heller lyst å ligge hjemme på sofaen.

Min svigerinne har laget presang til brudeparet som er veldig flott og kreativt, og den kommer til å ta all oppmerksomhet fra gavene fra de andre gjestene.

I tillegg ringte hun meg og spurte hvilke kaker jeg skal bake, og jeg hadde ikke tenkt på det engang, og har ikke kapasitet.

Hun fortalte hun skulle bake tre ulike kaker og desserter, som var pyntet sånn og sånn bla bla bla.

Hun har jo ikke hatt en døyt å bry seg om de siste månedene, og har sittet på baken og slappet av i sin 50 % jobb i veskebutikk (mannen tjener bra så hun trenger ikke jobbe mer), mens jeg har full jobb og barn som jeg er alene med etter at min mann døde for to år siden.

Kjenner jeg blir så provosert.☹️

 

Anonymkode: 45302...6f7

  • Liker 1
  • Hjerte 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår deg godt ♥️. Be de fucke off ♥️

  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Hun er en skikkelig ego kjærring. Høres ikke ut som en god veninne ihvertfall. Hvorfor ringer hun deg?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er død? Det vil ha en del å si her mener jeg. Så voldsomt mye er det ikke å gjøre med begravelse, det trengs kun ett møte med begravelsesbyrået så fikser de resten. Når det gjelder dødsbo er det en del å rydde om man skal gjøre det selv, men det går fint av fjerne det man vil beholde og få inn folk til å tømme ut resten. Jeg syns du gjør deg selv til martyr. 

Anonymkode: 48ffe...8fd

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig trolletråd. 

Anonymkode: 835aa...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvem er død? Det vil ha en del å si her mener jeg. Så voldsomt mye er det ikke å gjøre med begravelse, det trengs kun ett møte med begravelsesbyrået så fikser de resten. Når det gjelder dødsbo er det en del å rydde om man skal gjøre det selv, men det går fint av fjerne det man vil beholde og få inn folk til å tømme ut resten. Jeg syns du gjør deg selv til martyr. 

Anonymkode: 48ffe...8fd

Begravelse/bisettelse:

-Møte hos begravelsesbyrået

-Møte med presten

-Planlegging av minnestund, invitere folk, bestille mat og drikke

Så er det Tingretten/testamente/søke om skifteattest/fordele eiendeler/tømming av dødsboet/papir til offentlige kontorer/skatteetaten osv

-Kontakta gravferdsmyndighetene og søke om gravplass

-Avtale urnenedsettelse / bestille prest til urne nedsettelsen

-Valg av gravstein

Jo, det er mye å ordne når man er alene om det, og alle tilfeller er ikke like.

Ts

 

Anonymkode: 45302...6f7

  • Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ordnet alt da mamma døde. Det var ikke så mye å gjøre. Det som tok mest tid var å pakke ned og vaske ut leiligheten. 

Anonymkode: 04cf4...6d1

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (1 time siden):

Oi. Hun er en skikkelig ego kjærring. Høres ikke ut som en god veninne ihvertfall. Hvorfor ringer hun deg?

Hun ringer meg fordi hun liker meg og ønsker kontakt, selv om hennes bror/min avdøde mann ikke lever lenger.

Hun liker å fortelle hva hun gjør på, at hun har vært på jentetur til Paris, at hun har vært på tur eller fått massasje😏

Ts

Anonymkode: 45302...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvem er død? Det vil ha en del å si her mener jeg. Så voldsomt mye er det ikke å gjøre med begravelse, det trengs kun ett møte med begravelsesbyrået så fikser de resten. Når det gjelder dødsbo er det en del å rydde om man skal gjøre det selv, men det går fint av fjerne det man vil beholde og få inn folk til å tømme ut resten. Jeg syns du gjør deg selv til martyr. 

Anonymkode: 48ffe...8fd

Min svoger døde, altså min avdøde manns bror og min svigerinnes bror.

Jeg synes det er slapt av henne og hennes sønn å ikke gidde å være mer involvert i sin brors bortgang.

De hadde ikke så mye kontakt, kun de obligatoriske bursdagsmiddagene og julaften annenhver jul da han ikke hadde ungene.

Jeg har tatt meg av hans barn og inkludert de i prosessen.

Ts

Anonymkode: 45302...6f7

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ordnet alt da mamma døde. Det var ikke så mye å gjøre. Det som tok mest tid var å pakke ned og vaske ut leiligheten. 

Anonymkode: 04cf4...6d1

Ja det er mye arbeid hvis avdøde hadde masse ting som må sorteres.

Jeg har også gjort dette 99 % alene.

Ts

Anonymkode: 45302...6f7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å melde seg ut selv. 

Anonymkode: 567f7...31e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Min svoger døde, altså min avdøde manns bror og min svigerinnes bror.

Jeg synes det er slapt av henne og hennes sønn å ikke gidde å være mer involvert i sin brors bortgang.

De hadde ikke så mye kontakt, kun de obligatoriske bursdagsmiddagene og julaften annenhver jul da han ikke hadde ungene.

Jeg har tatt meg av hans barn og inkludert de i prosessen.

Ts

Anonymkode: 45302...6f7

Dette er altså den andre broren hun har mistet iløpet av bare to år? Det høres ganske smertefullt ut. Selv om de kanskje ikke hadde nær kontakt som voksne så vil et slik tap likevel gjøre vondt. Og det høres ut som at hun er den eneste igjen av familien hennes, og det er også veldig smertefullt. Så tenker at hun kanskje ikke har klart å gjøre mer, kombinert med at hun så hvor godt du fikset det praktiske da mann din døde, så har hun kanskje tenkt at det var best at du gjorde jobben nå også.

Du har gjort en god jobb og vært til stor hjelp for dine nevøer/nieser. Vær fornøyd med egen innsats og prøv å legge bort de negative tankene om svigerinnen din. Nå er du kanskje den eneste familien hun har bortsett fra barna sine? 

Anonymkode: 43b42...464

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke en ekstra stjerne i boka hvis man dør som martyr. 

Det er ikke slik at svogeren din ikke hadde blitt begravet hvis du ikke hadde stilt opp. 

Den familien har altså mistet to brødre på to år, begge to unge folk? Det er uvanlig.. 

Anonymkode: aa4a3...fe1

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dette er altså den andre broren hun har mistet iløpet av bare to år? Det høres ganske smertefullt ut. Selv om de kanskje ikke hadde nær kontakt som voksne så vil et slik tap likevel gjøre vondt. Og det høres ut som at hun er den eneste igjen av familien hennes, og det er også veldig smertefullt. Så tenker at hun kanskje ikke har klart å gjøre mer, kombinert med at hun så hvor godt du fikset det praktiske da mann din døde, så har hun kanskje tenkt at det var best at du gjorde jobben nå også.

Du har gjort en god jobb og vært til stor hjelp for dine nevøer/nieser. Vær fornøyd med egen innsats og prøv å legge bort de negative tankene om svigerinnen din. Nå er du kanskje den eneste familien hun har bortsett fra barna sine? 

Anonymkode: 43b42...464

Jeg gjorde alt når min mann døde også, og møtte veggen/ble utbrent etterpå.

Det er en bror til, men han skulle på jordomseiling og hadde nesten ikke tid å komme i bisettelsen. Han har ikke løftet en finger

Ts

Anonymkode: 45302...6f7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Man får ikke en ekstra stjerne i boka hvis man dør som martyr. 

Det er ikke slik at svogeren din ikke hadde blitt begravet hvis du ikke hadde stilt opp. 

Den familien har altså mistet to brødre på to år, begge to unge folk? Det er uvanlig.. 

Anonymkode: aa4a3...fe1

Kreft og hjertestopp 

Ts

Anonymkode: 45302...6f7

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i bryllup og gave. Kjøp en pose potetchips og legg deg på sofaen med joggebukse og nakne tær mens du ser på film. 

  • Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke din bror som er død. Den avdøde har søster og bror som er nærmere. La de ordne opp. Om de glemmer en regning, så la dem løse det selv. Du gjorde alt da din mann/deres bror døde, som du sier. La dem ta det nå.

Det kan godt hende de sørger, men da er det godt å ha noe praktisk arbeid å gjøre.

Anonymkode: 11768...4b0

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er ikke din bror som er død. Den avdøde har søster og bror som er nærmere. La de ordne opp. Om de glemmer en regning, så la dem løse det selv. Du gjorde alt da din mann/deres bror døde, som du sier. La dem ta det nå.

Det kan godt hende de sørger, men da er det godt å ha noe praktisk arbeid å gjøre.

Anonymkode: 11768...4b0

Søsteren dro på helgetur til København dagen etter at broren døde.

Hun ønsket ikke å tape pengene sa hun, og da jeg sa at hun fikk alt refundert ved å sende inn legeerklæring, sa hun at hun orket ikke å styre med det og at hun hadde godt av å komme seg bort sammen med to veninner.

De forventet nesten at jeg skulle hjelpe til siden jeg hadde vært gjennom det for kort tid siden, men skulle ønske jeg slapp, for jeg er fremdeles i  sorg over min mann.

De tar meg for gitt og ønsker jeg skal ordne opp, og så kritiserer de etterpå hvis de ikke er fornøyde.

Ts

Anonymkode: 45302...6f7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg tror noe stemmer. Men om det gjør det, så har du selv virkelig valgt å ta på deg offerrollen. 

Anonymkode: bdfb6...6b1

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Søsteren dro på helgetur til København dagen etter at broren døde.

Hun ønsket ikke å tape pengene sa hun, og da jeg sa at hun fikk alt refundert ved å sende inn legeerklæring, sa hun at hun orket ikke å styre med det og at hun hadde godt av å komme seg bort sammen med to veninner.

De forventet nesten at jeg skulle hjelpe til siden jeg hadde vært gjennom det for kort tid siden, men skulle ønske jeg slapp, for jeg er fremdeles i  sorg over min mann.

De tar meg for gitt og ønsker jeg skal ordne opp, og så kritiserer de etterpå hvis de ikke er fornøyde.

Ts

Anonymkode: 45302...6f7

Men du har da for pokker ikke noe å gjøre med din avdøde manns avdøde bror? 

Hvorfor i alle dager lar du deg herse med på denne måten? 

Anonymkode: 11968...70d

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...