Gå til innhold

Hva er fine dåpsgaver å gi syntes du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er fine dåpsgaver å gi syntes du?

Det er da fra onkel og til en gutt, om det skulle ha noe å si for valg av gave ☺️

Anonymkode: 41105...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva er fine dåpsgaver å gi syntes du?

Det er da fra onkel og til en gutt, om det skulle ha noe å si for valg av gave ☺️

Anonymkode: 41105...5e0

Sparing i fond. 😅 skulle ønske noen hadde gitt det til min gutt istedenfor alt det ubrukelige greiene de ofte får av ulike dåpsgaver. Har veldig mange barneservise feks. Hva skal de med det når de blir litt større 🤷🏻‍♀️

Men du kan selvfølgelig høre med foreldrene òg om det er noe de ønsker til nevøen din. 

Anonymkode: 077ad...5b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gavene ungene her fikk som har blitt mest brukt: spikke kniv, eventyr bok, bestikk, turkopp med navn. Og bunad sølje

Så fikk de en dåps /fødsrl tavle malt på tre med fødsel dato, klokkeslett, vekt, lengde og dåpsdato.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga lekekiste sist med navn og det bøe satt veldig stor pris på

Anonymkode: f3c34...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har vært i bruk hos oss: barnekniv (med navn på), fint sitteundlag, tursekk, mattermos, turkopp med navn på. Barnesølje (til jente riktignok). 

Vi fikk også noen av de store hvite sang- og eventyrbøker, og det er såvidt brukt. Vi leser masse, men de falt ikke i smak. Diverse sølvting og smykker har heller ikke blitt brukt. 

Anonymkode: b03d3...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder! F.eks. Lisa Aisato-trykk eller annet som passer på et barnerom. 

Anonymkode: f99d8...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke album ihvertfall. Guttungen her fikk 5 stykker 🙄

Anonymkode: f05c7...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (11 timer siden):

De gavene ungene her fikk som har blitt mest brukt: spikke kniv, eventyr bok, bestikk, turkopp med navn. Og bunad sølje

 

Enig! Mine fikk uendelig mange dingser i "sølv". Holder til dåpsattest feks 🤪 Veldig nyttig 😆 Turting, og søljene har de brukt masse, og vet at de fikk til dåpen av den og den.

Mine har også satt veldig pris på det ene barneserviset de har hatt da, men de fikk ikke noen til dåpen. Tre av de har hatt barne-mummi, de bytter med noen års mellomrom, så de har ulike, og de har grei størrelse,  så de er alle i bruk fremdeles :)

https://www.kitchentime.no/merkevarer/arabia/mummi-barneservise/?variantId=28619-02&country=NO&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrcKxBhBMEiwAIVF8rE8WFk3CNZ7OErkKUdGS4LdKugDK-CXW4kSmLPG2-OLLyJgV9NuRoBoCHToQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt barnemedlemskap i turistforeningen til mine tantebarn. Da betaler du en drøy tusenlapp for medlemskap inntil de er 12 år. 

Når jeg har gitt til venninners barn har jeg gitt rørospledd til barn. Det er litt rimeligere. Og blir også veldig godt tatt i mot, og mye brukt. 

Anonymkode: f7e04...f9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte gitt bunadssølje, uansett kjønn. Sånn barnesølje. Dette synes jeg er fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to eventyrbøker

En av Asbjørnsen og Moe

Hc Andersen

Synes det er gøy å gi noe som ikke alle andre gir. Selv om det var en stund til at ho hadde glede av de da😆

Jeg bare så de og tenkte "WOW" , dem måtte jeg bare ha 💕🪷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spikkekniv er en veldig fin gave 😊 Det vil de alltid ha bruk for.

Ellers fikk vi andre fine ting som også har blitt brukt. Brio togbane, 17. mai-sløyfe (sølv), gyngehest m.m.

Anonymkode: 60e63...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper Røros-pledd og eventyrbøker. Pleddet har de jo hele livet. Den eldste vi har gitt til sendte meg en melding her om dagen at pleddet blir med på hybelen når han skal starte studier til høsten :)

Anonymkode: ef60d...e0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OBOSmedlemskap😊

Anonymkode: 1b89a...fc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk noen helt ubrukelige ting til dåpen, som spikkekniv og en trekopp laget av en rot. Og enorme mengder smykker. Det er først nå i skolealder at jeg stoler nok på barnet til at hun får bruke smykkene som hun vil, for de kommer ikke bort like fort. 

Jeg synes det er nyttig med barnebestikk, barnehagesekk, gode bøker, sølje til bunad, sitteunderlag som passer i barnesekken, termos/drikkeflaske med navn, høystol, leker som er artige store deler av barndommen (feks briotogbane, duplo, skikkelige tegnesaker). 

Anonymkode: e78c0...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke album ihvertfall. Guttungen her fikk 5 stykker 🙄

Anonymkode: f05c7...429

Hvorfor himler du over det?

Anonymkode: f3c34...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tursekk fra bergans, med termos, speiderkniv og sitteunderlag var en av gavene begge barna våre fikk ( gutt og jente). Har blitt brukt utallige ganger.

Anonymkode: 08ec4...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger, slipsnål, sølvramme, sølvknapper til dressjakke, brevåpner i sølv, fotoramme i sølv, sølvoppbevaring til dåpsattest, lommekniv. 

Anonymkode: 76d04...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebibel 

Anonymkode: cfc25...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fond

penger

medlemskap i OBOS

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...