Gå til innhold

fremdeles dårlig etter gjennomført kur for urinveisinfeksjon. Hvor lenge varer dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk antibiotika for urinveisinfeksjon for cirka en måneds tid siden, og kuren varte vel i fem dager. Føler ikke lenger noe særlig ubehag nederst i magen i alle fall. Men jeg må fremdeles på do ganske ofte for å tisse. 

I tillegg kan det føles som om jeg må tisse, men så kommer det aldri noe som helst ut når jeg har satt meg på do. Jeg var faktisk hos fastlegen en gang til (for litt over en uke siden på grunn avv dette) men jeg hadde i alle fall ikke urinveisinfeksjon lenger. Så jeg har ikke peiling på hvorfor jeg føler meg sånn lenger. Er dette vanlig at man kan føle seg på denne måten lenge etter at man ikke her urinveisinfeksjon lenger??    

Anonymkode: 74b5b...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du med en urinprøve når du fikk beskjed om at du ikke lengre hadde en infeksjon?

Når du fikk antibiotika, dyrket de en urinprøve for å se at de ga deg riktig medisin? Finnes flere typer alt etter hva slags bakterier som er problemet. 

Anonymkode: adc9c...e85

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever ny urinprøve. Det er ikke sikkert den første fungerte godt nok. Du burde være helt frisk nå.

Anonymkode: cfef3...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde du med en urinprøve når du fikk beskjed om at du ikke lengre hadde en infeksjon?

Når du fikk antibiotika, dyrket de en urinprøve for å se at de ga deg riktig medisin? Finnes flere typer alt etter hva slags bakterier som er problemet. 

Anonymkode: adc9c...e85

Ja, man er selvfølgelig nødt til å ta med urin-prøve hver gang man skal til lege-kontoret for urinveisinfeksjon. Men å dyrke sånne prøver kan ta en stund, så man får jo antibiotika med en gang. Men de sa at det var unødvendig å sende prøver til dyrking med en gang. De aller fleste blir kanskje friske etter den aller første kuren man får. 

Hvis jeg fremdeles har urinveisinfeksjon etter at den første kuren var ferdig, så hadde de nok sendt en urin-prøve til dyrking. Men den andre gangen jeg var der, så påviste de visst ingen urinveisinfeksjon lenger. Dermed fikk jeg heller ikke mer antibiotika, og de sende neppe prøve til dyrking heller - ettersom de tydeligvis ikke klarte å finne noe som helst feil lenger. 

Anonymkode: 74b5b...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, man er selvfølgelig nødt til å ta med urin-prøve hver gang man skal til lege-kontoret for urinveisinfeksjon. Men å dyrke sånne prøver kan ta en stund, så man får jo antibiotika med en gang. Men de sa at det var unødvendig å sende prøver til dyrking med en gang. De aller fleste blir kanskje friske etter den aller første kuren man får. 

Hvis jeg fremdeles har urinveisinfeksjon etter at den første kuren var ferdig, så hadde de nok sendt en urin-prøve til dyrking. Men den andre gangen jeg var der, så påviste de visst ingen urinveisinfeksjon lenger. Dermed fikk jeg heller ikke mer antibiotika, og de sende neppe prøve til dyrking heller - ettersom de tydeligvis ikke klarte å finne noe som helst feil lenger. 

Anonymkode: 74b5b...c48

Men det er jo ikke alt som vises på stix, det er nettopp derfor de må sende til dyrking.
Jeg fikk faktisk nyrebekkenbetennelse fordi fastlegen ikke fikk utslag på stix. Likevel hadde jeg urinveisinfeksjon. Krev dyrking.

Anonymkode: cdafc...400

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...