Gå til innhold

Pensko til kravstore føtter, hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sliter skikkelig med å finne pensko. Jeg skal i bryllup i sommer.

Men jeg kan ikke ha åpne sko/sandaler, høye hæler eller ballerinasko pga diverse plager i føtter og kropp. Og å finne pensko som ikke er noen av delene, som helst koster under 1000kr... Jeg begynner å bli veldig desperat!

Jeg kan ha 2-4 cm hæl om det ikke er stilett og sålen ellers er god. Men da blir det fort seende skikkelig damete/frumpy ut, og jeg er 25... Har ikke lyst til å se ut som om jeg har lånt sko av tante Gerd.
Hadde sett på noen Mary Janes fra Koi på Zalando, men de er selvfølgelig utsolgt nå.

Kjolen min er rustfarget, så kan ha sko i sort, brunt, sølv, gull, mørke blå og grønntoner. Jeg liker ikke hvite sko 😅

Anonymkode: d4d36...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kanskje gått for loafers? Fant noen fine i gull, men greier ikke å linke til dem.. Prøv å Google Dune London Gianetta 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe noe dyrere - velge fra øverste hylle, noe som tilfredsstiller alle dine krav, og så ha dette ene paret pensko i «resten av ditt liv»? Svarte sko passer til det aller meste. Hadde valgt en  ganske vanlig pumps-modell med litt tykkere hæl. Og hadde aldri kjøpt på nett men du må prøve og se skoene.

Anonymkode: e157b...f26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SaltLakris skrev (3 timer siden):

Jeg ville kanskje gått for loafers? Fant noen fine i gull, men greier ikke å linke til dem.. Prøv å Google Dune London Gianetta 🙂

Det er hvertfall tante Gerd sko.. 

Anonymkode: 386be...d5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke kjøpe noe dyrere - velge fra øverste hylle, noe som tilfredsstiller alle dine krav, og så ha dette ene paret pensko i «resten av ditt liv»? Svarte sko passer til det aller meste. Hadde valgt en  ganske vanlig pumps-modell med litt tykkere hæl. Og hadde aldri kjøpt på nett men du må prøve og se skoene.

Anonymkode: e157b...f26

Fordi jeg er student, og har ikke råd til å bruke mer enn 1000kr på sko jeg bruker maks to ganger i året. Og selv da tar det litt av matbudsjettet mitt.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke ha sandaler og åpne sko, har psorisis på føttene som ser skikkelig stygt ut 😅

Anonymkode: d4d36...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Brukte disse da jeg jobbet som flyvertinne, utrolig god såle. De har også med høyere hel, men det blir kanskje for høye? Ulike farger, rett under 1000-lappen.

https://sapatos.com/products/2384307

Anonymkode: ca17c...729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! Brukte disse da jeg jobbet som flyvertinne, utrolig god såle. De har også med høyere hel, men det blir kanskje for høye? Ulike farger, rett under 1000-lappen.

https://sapatos.com/products/2384307

Anonymkode: ca17c...729

Disse er da i høyeste grad høyhælte. Er man pålagt høye hæler som flyvertinne?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (5 timer siden):

Disse er da i høyeste grad høyhælte. Er man pålagt høye hæler som flyvertinne?

Uniformsreglementet krevde sko med hel mellom 2-7 cm (hvis jeg husker rett😉) ofte brukte vi høyere heler når vi gikk til/fra flyet, ved innsjekk og ønsket velkommen inn på flyet, og byttet til flatere sko under arbeid i kabinen. Uniform, sko, sminke, hår, negler osv er (var?) strengt regulert.

Anonymkode: ca17c...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med slingbacks? DENNE har kittenheels og skriker iallfall ikke Tante Gerd.

Om ikke denne passer kravene dine, søk på slingbacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...