Gå til innhold

Ny kollega som er litt intens - hvordan gå frem uten å såre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en ny kollega som er på samme alder som meg (slutten av 20 årene). Hun er veldig hyggelig og vi prater lett sammen på jobb.

"Problemet" er at hun er litt intens. Hun har lagt meg til på snapchat og alt som er av sosiale medier, og sender melding mange ganger daglig. Kan også sende meg meldinger mens begge er på jobb, men ikke fysisk sammen. Meldingene er hyggelige altså, hvordan det går og at det er hyggelig å snakke med meg osv. Hun spør også mye om å møtes på fritiden, men det har aldri passet pga små barn og andre planer på fritiden. 

Hun kommer også ofte inn der jeg er og "sjekker" om meg, spør hvordan det går, hva jeg skal etterpå, hva jeg skal i morgen osv..

Vi har kun jobbet sammen i 2 uker, men jeg føler det begynner å bli litt mye. Jeg har ikke så mye kontakt med min egen mor en gang😅 

Jeg svarer alltid hyggelig, og som sagt så glir samtalene lett. Men jeg tror ikke dette er en person jeg ønsker å tilbringe så mye tid sammen med på fritiden, kanskje litt fordi jeg føler hun er litt masete.

Hva skal jeg gjøre? Bør jeg takke ja til invitasjon? Er redd det da bare baler på seg mer. Jeg har knapt tid til å treffe de "gamle" venninnene mine da hverdagen består av jobb, barn osv, i tilegg til en mann som er offshore. Så de gangene jeg faktisk har tid å være sosial, ønsker jeg helst å holde med de jeg kjenner fra før.

Men jeg er redd for å såre henne, hun virker veldig snill, og ikke noe vondt å si bortsett fra dette.

Hva hadde dere gjort?😊

Anonymkode: 44b92...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke responder på meldingene og snappene, så vil hun nok ta hintet etter hvert. 

Anonymkode: a8c46...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje gi en like og ikke svare? Hun er sikkert bare veldig sosial og har lyst å bli kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir litt feil og ikke svare i det hele tatt jeg da men.  Men hvis du lar det gå litt tid mellom du åpner og svarer på snapp (for å vise at du er opptatt) så kan hun kanskje ta hintet. Angående besøk på fritid ville jeg sagt at jeg pga barna dessverre har veldig lite fritid men at du liker og å prate med henne og treffe henne på jobb men at det er det du har tid til. Ikke noe mer

Anonymkode: 6e81f...0f2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...