Gå til innhold

Tørr ikke gå på treningssenter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig mye med og komme meg på treningssenter. Og viss jeg er der så klarer ikke jeg å zone ut og fokusere på det jeg holder på med. Jeg er fryktelig ukomfortabel! Jeg ønsker helst å gå med tights stor hettegenser, caps og solbriller😂 vil bare lage mitt eget rom for å si det sånn. 
jeg vil bare kunne gå der og ikke stresse og kun slappe av og gjøre det jeg er der for å gjøre. 
jeg vet at man kanskje burde trå forsiktig og eksponere seg litt etter litt for det man frykter. Men saken er at dette blir jo ikke bedre. Er det mye folk så blir hele meg uvel. Dette tar mye energi til at jeg bare har kuttet ut treningsenter og trening generelt..

jeg har for tiden ikke økonomi til å få PT. Og jeg har forsøkt å fortelle kjæresten om han kan hjelpe meg litt men han har jo sine opplegg som han følger

har noen tanker eller tips?

Anonymkode: dc3b0...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå tidlig eller sen på kvelden når det er lite folk. Bruk ørepropper å hør på podcast som er noe rolig. 
Jeg sliter med sosial angst å er allerede overstimulert fra jobb når jeg møter opp på trening.

Endret av Blåmonster
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går med caps og headset god lyd på musikk (viktig for meg) 

Så lever jeg i min egen verden, finner fort ut at det er mennesker i alle former som går der og alle bryr seg om seg selv

Anonymkode: 89196...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittlige personen på trening har mangelfull teknikk og og er i dårlig form, de er opptatt av seg selv å mange tenker det samme som deg. 80% vill aldri utvikle seg ut av nybegynner fasen.

Anonymkode: 2aac1...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 15.24):

Jeg sliter veldig mye med og komme meg på treningssenter. Og viss jeg er der så klarer ikke jeg å zone ut og fokusere på det jeg holder på med. Jeg er fryktelig ukomfortabel! Jeg ønsker helst å gå med tights stor hettegenser, caps og solbriller😂 vil bare lage mitt eget rom for å si det sånn. 
jeg vil bare kunne gå der og ikke stresse og kun slappe av og gjøre det jeg er der for å gjøre. 
jeg vet at man kanskje burde trå forsiktig og eksponere seg litt etter litt for det man frykter. Men saken er at dette blir jo ikke bedre. Er det mye folk så blir hele meg uvel. Dette tar mye energi til at jeg bare har kuttet ut treningsenter og trening generelt..

jeg har for tiden ikke økonomi til å få PT. Og jeg har forsøkt å fortelle kjæresten om han kan hjelpe meg litt men han har jo sine opplegg som han følger

har noen tanker eller tips?

Anonymkode: dc3b0...4ac

Start med å bytt kjæreste. 

Hva slags kjæreste er det du har, som ikke kan stille opp for deg.

Anonymkode: 84372...371

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom treningssenter i ulike perioder. Gruppetimer funka greit. Det som derimot var slitsomt var alle mannfolkene som stirra og kritiserte ved de ulike apparatene, og de deltok ikke på gruppetimene. Jeg ga opp treningssenter og velger heller styrketrening hjemme og gåturer utendørs. Da slipper jeg å bli trakassert av nedlatende mannfolk. 

Anonymkode: a70df...47e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lukter promp på treningssentere

Anonymkode: 33676...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2024 at 3:24 PM, AnonymBruker said:

Jeg sliter veldig mye med og komme meg på treningssenter. Og viss jeg er der så klarer ikke jeg å zone ut og fokusere på det jeg holder på med. Jeg er fryktelig ukomfortabel! Jeg ønsker helst å gå med tights stor hettegenser, caps og solbriller😂 vil bare lage mitt eget rom for å si det sånn. 
jeg vil bare kunne gå der og ikke stresse og kun slappe av og gjøre det jeg er der for å gjøre. 

Du kan gjøre alt dette!

vær der tidlig på morgen eller sent på kvelden, da er det ingen der så og si. Alternativt er formiddagen, da er det stort sett bare eldre (60++) som er der. 

Om det er SATS i nærheten har de i app og nettside mulighet til å se "hvor fullt" senteret er og hva de forventer basert på gjennomsnittet de opplever på de dagene. 

Reis på senteret, gå på mølla og reis hjem igjen. Gjør det flere ganger i starten bare for å bli trygg og for å finne ut av når på døgnet det passer seg at du reiser på senteret 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på Spenst, Feel24 eller de sentrene der, men velger heller å kjøpe adgang til trening på lokaler som eies av for eksempel fysioterapeuter. Det er mer vanlige folk der, de som trener der er ikke opptatt av å gå med minst mulig klær eller trangest mulig tights. Når jeg trener etter jobb, sånn i 14-15 tiden så er jeg ofte alene der, av og til en eller to personer til. Jeg ble så lei av Spenst fordi de som trente der løfter to-tre ganger også sitter de i minst fem minutter og glaner på telefonen eller rundt seg etter hvert løft. De tar mer plass enn de trener for å si det sånn.

Anonymkode: dc274...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort av kjæresten din å ikke hjelpe deg de første par, tre gangene! 

Anonymkode: 2a1b7...053

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...