Gå til innhold

Samvær og kjæreste, hvordan løse dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to store barn og har fått meg kjæreste. Barna bor nå 50/50 annenhver uke, som fungerer godt mtp både kjæreste og barn. Det har vært snakk om å gå over til to uker samvær istedenfor annenhver uke, noe som blir utfordrende å løse da kjæresten også har barn og fast samvær som ikke kan byttes til to uker. Vi har bestemt oss for å ta oss god tid før barna blir intodusert, så tid sammen som familie er ikke et alternativ på nåværende tidspunkt. Hvordan kan dette løses best mulig? Er det innafor å beholde dagens ordning inntil videre til tross for at barnet selv ønsker lenger intervaller eller er man en dårlig forelder om man velger dette? Kjenner at jeg vil gjøre det beste for barna samtidig som jeg vil ta vare på mitt eget voksenliv, men det er ikke enkelt når det ikke lar seg forene på en god måte.

Anonymkode: 6b514...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville prioritert barna. Du kan dra på date eller besøke kjæresten den uken han har barnefri og du har barna og etter hvert som han blir kjent med barna kan han komme på besøk hos dere (men jeg ville ventet med overnatting). Skjønner at du vil bruke mest mulig tid med kjæresten, men barna dine kommer først. Det er ikke deres skyld at du og den andre forelderen er skilt og det er heller ikke deres skyld at du har en kjæreste som også har barn på samvær. Det er ikke de som skal ofre seg (igjen).

Anonymkode: 9532c...a0a

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har to store barn og har fått meg kjæreste. Barna bor nå 50/50 annenhver uke, som fungerer godt mtp både kjæreste og barn. Det har vært snakk om å gå over til to uker samvær istedenfor annenhver uke, noe som blir utfordrende å løse da kjæresten også har barn og fast samvær som ikke kan byttes til to uker. Vi har bestemt oss for å ta oss god tid før barna blir intodusert, så tid sammen som familie er ikke et alternativ på nåværende tidspunkt. Hvordan kan dette løses best mulig? Er det innafor å beholde dagens ordning inntil videre til tross for at barnet selv ønsker lenger intervaller eller er man en dårlig forelder om man velger dette? Kjenner at jeg vil gjøre det beste for barna samtidig som jeg vil ta vare på mitt eget voksenliv, men det er ikke enkelt når det ikke lar seg forene på en god måte.

Anonymkode: 6b514...92d

Spørs alder.

16 &17 år f.eks?

Ville priotert det jeg ønsket. 

13&14 år ikke. 

Anonymkode: ba5e8...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er barna selv som har ytret ønske om lengre perioder så tenker jeg du må etterleve deres ønsker.  Å bo to steder er kjempeslitsomt og de har  aldri valgt et liv med to hjem; det er det dere voksne som har gjort. Barna er primært borte fra hjemmet ditt fordi de også har en far de skal være med, ikke fordi du skal ha et voksenliv… det er bare en «bonus» med å dele barna med en du ikke bor med. 
 

 

Anonymkode: 64ae1...142

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har to store barn og har fått meg kjæreste. Barna bor nå 50/50 annenhver uke, som fungerer godt mtp både kjæreste og barn. Det har vært snakk om å gå over til to uker samvær istedenfor annenhver uke, noe som blir utfordrende å løse da kjæresten også har barn og fast samvær som ikke kan byttes til to uker. Vi har bestemt oss for å ta oss god tid før barna blir intodusert, så tid sammen som familie er ikke et alternativ på nåværende tidspunkt. Hvordan kan dette løses best mulig? Er det innafor å beholde dagens ordning inntil videre til tross for at barnet selv ønsker lenger intervaller eller er man en dårlig forelder om man velger dette? Kjenner at jeg vil gjøre det beste for barna samtidig som jeg vil ta vare på mitt eget voksenliv, men det er ikke enkelt når det ikke lar seg forene på en god måte.

Anonymkode: 6b514...92d

Alder på barna er ganske vesentlig her? 

Anonymkode: 68ef2...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er samboere, men skal fortsatt ta dere god tid før barna blir introdusert? Det hørtes litt merkelig ut. 

Utover dette synes jeg alder barn (alle), årsak til ønske om to uker, årsak til at det ikke går for dere som kjærester, er veldig relevat her. 

Anonymkode: 4916d...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere er samboere, men skal fortsatt ta dere god tid før barna blir introdusert? Det hørtes litt merkelig ut. 

Utover dette synes jeg alder barn (alle), årsak til ønske om to uker, årsak til at det ikke går for dere som kjærester, er veldig relevat her. 

Anonymkode: 4916d...3c5

Det står ingen steder at de er samboere? 
 

Enig i at alder på barna er vesentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun en uke uten barna Ila 4 uker. Det er ikke enkelt å date, men da får man møtes hjemme hos meg eventuelt etter barna sover og ha fokus på at det er for en periode eventuelt er mine tanker rundt dette.

Anonymkode: e87b1...4d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (2 minutter siden):

Det står ingen steder at de er samboere? 
 

Enig i at alder på barna er vesentlig. 

Da ser jeg ikke helt problemet. Trodde hele problemstillingen oppstod fordi de da hadde barna samtidig i samme hus. 

Om begge har annenhver uke, hver sin uke, får de da akkurat like mye tid sammen totalt om det byttes til 2 for TS, mens kjæresten fortsatt har 1. 

Anonymkode: 4916d...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere er samboere, men skal fortsatt ta dere god tid før barna blir introdusert? Det hørtes litt merkelig ut. 

Utover dette synes jeg alder barn (alle), årsak til ønske om to uker, årsak til at det ikke går for dere som kjærester, er veldig relevat her. 

Anonymkode: 4916d...3c5

Samvær og samboer er ikke det samme.

Anonymkode: cc31e...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder på barna?

uansett så er barn viktigst, drit i kjæreste

Anonymkode: 9a534...2c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har kun en uke uten barna Ila 4 uker. Det er ikke enkelt å date, men da får man møtes hjemme hos meg eventuelt etter barna sover og ha fokus på at det er for en periode eventuelt er mine tanker rundt dette.

Anonymkode: e87b1...4d9

Barna er så store at de legger seg samtidig som meg. Altså ingen mulighet for å møtes de ukene jeg har barna. i Praksis betyr det at vi kan møtes hver fjerde uke.

Anonymkode: 6b514...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørs alder.

16 &17 år f.eks?

Ville priotert det jeg ønsket. 

13&14 år ikke. 

Anonymkode: ba5e8...e43

15 og 17 år.

Anonymkode: 6b514...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da ser jeg ikke helt problemet. Trodde hele problemstillingen oppstod fordi de da hadde barna samtidig i samme hus. 

Om begge har annenhver uke, hver sin uke, får de da akkurat like mye tid sammen totalt om det byttes til 2 for TS, mens kjæresten fortsatt har 1. 

Anonymkode: 4916d...3c5

På hvilken måte går det regnestykket opp når vi da ender opp med å ikke ha barna samtidig lenger? I praksis betyr det at man kan møtes hver fjerde uke istedenfor annenhver uke. Stor forskjell 🙂 

Anonymkode: 6b514...92d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

15 og 17 år.

Anonymkode: 6b514...92d

Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan møtes egentlig?

Anonymkode: dfa84...790

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville beholdt nåværende ordning så kan barna bli kjent med kjæreste etterhvert. De voksne må også ha det bra, for at  barna skal ha det bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 og 17 år da går det an å si at man har fått kjæreste, og besøke han når barna er hos deg og han har barnefri. Trenger ikke introdusere de for hverandre.

Anonymkode: 5f244...b6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt barna få velge, men informert om at jeg hadde fått kjæreste. De er vel store nok til å få vite det, og de møter nye mennesker hver dag. Når de er så store kan du også besøke kjæresten noen kvelder eller gå en tur i løpet av uka. Dere trenger jo ikke akkurat å være limt sammen. 

Anonymkode: 84ae5...bcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna er jo startet å date selv. De vil jo også lære at man faktisk må kysse mange frosker før prinsen dukker opp. Hvorfor kan de ikke lære det av deg? Og at du også faktisk må bruke tid å bli kjent med kjæresten før dere blir særiøse og flytter sammen. Jeg tror du gjør dem en stor bjørnetjeneste med å vente når de er så gamle. Spesielt om du skal nekte dem å være 2 uker her og 2 uker der. 

Anonymkode: 87e2d...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

15 og 17 år.

Anonymkode: 6b514...92d

De er gamle nok til å bestemme samvær selv og kan tom slutte å bo hos en av dere om de vil det! Introduser han, så kan du besøke ham på ettermiddag og kveld når han ikke har barna selvom dine er hjemme hos deg.

Anonymkode: 61462...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...