Gå til innhold

Manuellterapeut som mener at legen skal henvise til mr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har smerter i beina, hoften og nakken.

Det er slitasje og overbelastning sier manuellterapeuten jeg går til, og han vet ikke hvordan han skal behandle meg enda og er usikker.

Jeg ba han derfor henvise meg til mr, men han mente fastlegen min skulle gjøre det.

Fastlegen vet ikke mer om muskel og skjelettplager enn fotvorter, dessuten tar det lenger tid når jeg må vente på legetime og henvisning fra han enn når manuellterapeuten gjør det.

Er ikke dette en merkelig prioritering av manuellterapeuten?

Anonymkode: f65df...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke sikkert han kan henvise?

Jeg ville bedt om et kort skriv/epikrise som forklarer terapautens vurdering og behandling som allerede er gjort + anbefalingen om MR.

Ta med det til fastlegen og be om henvisning der. Min fastlege har som regel maks 1 uke ventetid på time. Du kan også ringe og be om hastetime om du har så mye smerter at det feks hindrer deg fra å jobbe.

Anonymkode: 1c5ee...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig manuellterapeuten ønsker at du følges opp av fastlege i tilfellet det er andre somatiske ting som gir smertene dine. Da vil det være lurt at fastlegen involveres og at vedkommende henviser deg til MR om de tenker det er hensiktsmessig.

Anonymkode: 5c428...3a5

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos min fysioterapeut og hun ønsket nye røntgenbilder for å få en ny oversikt siden det er noe år siden sist jeg hadde tatt røntgen og MR.
Jeg måtte inn til time hos fastlegen siden han ville ha en oversikt over mine plager . 
Han sendte da henvisning både til røntgen og MR . 
Enkelt og greit 

Anonymkode: 127b8...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert han kan henvise?

Jeg ville bedt om et kort skriv/epikrise som forklarer terapautens vurdering og behandling som allerede er gjort + anbefalingen om MR.

Ta med det til fastlegen og be om henvisning der. Min fastlege har som regel maks 1 uke ventetid på time. Du kan også ringe og be om hastetime om du har så mye smerter at det feks hindrer deg fra å jobbe.

Anonymkode: 1c5ee...57f

Manuellterapeuter kan henvise til røntgen, mr og ct og sykmelde.

Ts

Anonymkode: f65df...8df

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var hos min fysioterapeut og hun ønsket nye røntgenbilder for å få en ny oversikt siden det er noe år siden sist jeg hadde tatt røntgen og MR.
Jeg måtte inn til time hos fastlegen siden han ville ha en oversikt over mine plager . 
Han sendte da henvisning både til røntgen og MR . 
Enkelt og greit 

Anonymkode: 127b8...97a

En vanlig fysioterapeut kan ikke henvise til røntgen, ct eller mr eller sykmelde, men det kan manuellterapeuter.

Var du hos fysioterapeut?

Ts

Anonymkode: f65df...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville stusset på at manuellterapeuten ikke vil henvise selv.

Om det er noe lege bør følge opp videre vil jo legen få tilgang på bildebeskrivelser o.l.

 

Anonymkode: f4e8d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...