Gå til innhold

Vi flytter til Oslo og jeg trenger tips angående mitt rom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor og det ser ikke ut som om jeg får råd til å leie en leilighet med to soverom. Derfor må guttungen få det ene rommet, så får jeg ligge i stuen. 

Men er det noen som har inspirasjonsbilder av både soverom og stue i ett? Vi vil jo gjerne ha besøk, så jeg vil ikke akkurat ha en seng midt foran tv'en. Bør jeg velge en liten sofa og seng i et hjørne eller en sovesofa? 

Hva søker jeg på for å finne inspirasjonsbilder? Vi vil jo ha det litt fint og moderne. :) 

Hvordan har andre alenemødre gjort det? 

Anonymkode: 74dc9...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, tror ikke jeg ville orket å ta ut en sovesofa hver kveld.

Er det høyt under taket kunne kanskje en sånn loftsseng vært noe, redd pent opp med sengeteppe på dagtid og så kan man ha arbeidsplass under, eller sofa.

Ville ellers sett på løsninger med daybed eller en litt stor seng som ikke ser ut som en typisk seng som kan fungere som en stor dyp sofa på dagtid. Enten at du må legge på laken på sofaen hver kveld eller helst en seng som du kan legge sengeteppe oppå bare og så masse sofaputer. Noe som er lett å rydde på/av hver dag.

Vet ikke om de finnes i Norge men i USA har jeg sett sånne senger som er inni et skap som man vipper ned.. Det kan jo sjekkes ut om man kan få tak i det :)

Anonymkode: f5648...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plussartikkel så får ikke lest den selv men på bildet her så er det en fyr i Norge som har sånn skapseng jeg tenkte på: https://www.aftenposten.no/bolig/i/P9gkoe/haakon-bor-paa-31-kvadratmeter-om-kvelden-blir-stua-til-soverom

Kan hende det er veldig dyrt da men er jo verdt å undersøke.

Anonymkode: f5648...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hm, tror ikke jeg ville orket å ta ut en sovesofa hver kveld.

Er det høyt under taket kunne kanskje en sånn loftsseng vært noe, redd pent opp med sengeteppe på dagtid og så kan man ha arbeidsplass under, eller sofa.

Ville ellers sett på løsninger med daybed eller en litt stor seng som ikke ser ut som en typisk seng som kan fungere som en stor dyp sofa på dagtid. Enten at du må legge på laken på sofaen hver kveld eller helst en seng som du kan legge sengeteppe oppå bare og så masse sofaputer. Noe som er lett å rydde på/av hver dag.

Vet ikke om de finnes i Norge men i USA har jeg sett sånne senger som er inni et skap som man vipper ned.. Det kan jo sjekkes ut om man kan få tak i det :)

Anonymkode: f5648...d9d

Et firma som heter møblene.no forhandler/forhandlet disse i norge :) Vi vurderte en sånn til hytta og de virket himla kjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ikea flere sånne løsninger?

Anonymkode: 6dd1b...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (2 minutter siden):

Et firma som heter møblene.no forhandler/forhandlet disse i norge :) Vi vurderte en sånn til hytta og de virket himla kjekke!

Googlet litt og et firma som heter veggseng.net har tatt over for møblene.no :) Det ville jeg sjekket ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte pleier vel studenter osv, å lage enten en lettvegg eller en vegg av foreks. bokhyller foran sengen slik at man ikke kan se den før man går rundt :) en liten sengekrok, (da ofte slik at man ikke kan gå på sidene av sengen men må krype inn fra bunnen). Så har man tv/sofa på andre siden.

Anonymkode: 9426c...ee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere fine løsninger du kan vurdere. Jeg synes mange alkover er fine. En gang så jeg også en oppbygd platting med kontormøbler på, og med en seng på hjul du kunne trekke ut/skyve inn under. 

Her er også noen ideer: https://no.pinterest.com/pin/950118852627705455/

Anonymkode: ed24a...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...