Gå til innhold

Klarer ikke helt å stole på mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulerer dette men føler noe  skurrer. Ble kjent med en mann for 3 år siden og etter å ha kjent hverandre i 3 år valgte vi å gifte oss(vi er begge religiøse). Etter ekteskap har han endret seg. Han holder ofte mobilen skjult, han har en instagramkonto som jeg ikke får følge(sendte forespørsel men enda ikke godtatt), og han har ikke endret på Facebook status at han er gift. Jeg mistenker også at moren vet alt om forholdet vårt. Hun kan spørre han daglig «hva har hun lagt til deg for middag» eller andre lignende spørsmål, og dette sier han til meg. I tillegg mistenker jeg at alt jeg forteller om min familie så vet hans familie. Det var hendt flere ganger at moren over snakker og viser at hun vet mer enn det hun sier. Jeg har lenge snakket om sommerplaner med han og hva vi bør gjøre i sommer, men han stopper samtalen ved å virke likegyldig og bare si mhm, ja, osv. og jeg mistenker at han enten booker ferie for sin mor og søstre eller om han faktisk skal bli med(jeg fant passene deres i kontor rommet). Enda en rar hendelse er at etter at jeg var bortreist pga jobb i noen dager kom jeg hjem og ser at vi har mindre tallerkner. Sist jeg var hos familien ser jeg at mine tallerkner ligger i opphavsmenn hos dem, og når moren ser dette lukker hun oppvasken raskt. 
 

Hvordan burde jeg konfrontere dem? Alt jeg har er liksom mistanker og magefølelse. 

Anonymkode: 7cbc1...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er gift med en mann som ikke prioriterer deg, snakker med deg og gir deg følelsen av trygghet - det er et problem som så absolutt må snakkes om, menkonfrontasjon er sjelden veien å gå - åpen dialog er bedre. 

Start med å spørre "er du "all in" i dette ekteskapet?" Føler du vi har mer å gå på som par? Hva kan jeg gjøre for at dialogen oss mellom skal bli mer åpen og trygg for oss begge slik du ser det? 

Deretter kan du jo fortelle at du kjenner på utrygghet, isolering og en manglende inkludering i forholdet. 

Anonymkode: a202d...fa0

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen hans har du jo ingenting med uansett, så den er grei. Her har vi lås på våre (fingeravtrykk).

Det med instagram er litt rart. Han har altså en lukket konto?

Rart at serviset deres havner i oppvaskmaskinen til moren hans, så det skjønner jeg ikke.

At man prater med familien om livet sitt/forholdet sitt er vel helt normalt. Om dagligdagse ting, ferieplaner osv. Det prater vel du  med dine foreldre om også?

Men det er vel bare å snakke med mannen din om disse tingene. Vi på KG kan ikke vite hva han tenker 🙂. Og hvis du er av den litt overmistenksomme typen,så bør du kanskje jobbe litt med det.

Eneste råd er egentlig at du og mannen må jobbe med kommunikasjonen. Si fra hva dere liker og ikke liker osv.

Anonymkode: baaf2...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulerer dette men føler noe  skurrer. Ble kjent med en mann for 3 år siden og etter å ha kjent hverandre i 3 år valgte vi å gifte oss(vi er begge religiøse). Etter ekteskap har han endret seg. Han holder ofte mobilen skjult, han har en instagramkonto som jeg ikke får følge(sendte forespørsel men enda ikke godtatt), og han har ikke endret på Facebook status at han er gift. Jeg mistenker også at moren vet alt om forholdet vårt. Hun kan spørre han daglig «hva har hun lagt til deg for middag» eller andre lignende spørsmål, og dette sier han til meg. I tillegg mistenker jeg at alt jeg forteller om min familie så vet hans familie. Det var hendt flere ganger at moren over snakker og viser at hun vet mer enn det hun sier. Jeg har lenge snakket om sommerplaner med han og hva vi bør gjøre i sommer, men han stopper samtalen ved å virke likegyldig og bare si mhm, ja, osv. og jeg mistenker at han enten booker ferie for sin mor og søstre eller om han faktisk skal bli med(jeg fant passene deres i kontor rommet). Enda en rar hendelse er at etter at jeg var bortreist pga jobb i noen dager kom jeg hjem og ser at vi har mindre tallerkner. Sist jeg var hos familien ser jeg at mine tallerkner ligger i opphavsmenn hos dem, og når moren ser dette lukker hun oppvasken raskt. 
 

Hvordan burde jeg konfrontere dem? Alt jeg har er liksom mistanker og magefølelse. 

Anonymkode: 7cbc1...006

Her har du giftet deg med svigermor og søstre. Du bør følge magefølelse og jeg hadde meg

 

Anonymkode: d861e...280

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skisserer er ikke store alarmer for meg isolert sett men skjønner godt at her er forholdet kaldt og preget av dårlig kommunikasjon. Begynn med deg selv og Finn ut konkret hva du savner hos han og formidle det til ham. Så er det bare å se om ting endrer seg. Sikkert lurt for dere å finne ting som er bare deres.. å ikke ha svigerfamilie i hælene hele tiden .. det virker som du ikke er komfortabel med det- og det bør han respektere. Når man gifter seg danner man sin egen familie med egne normer, grenser og regler. Når det er sagt så er ikke ekteskap enkelt, da man er to personer som skal fungere som en base. 

Anonymkode: 5f4cd...55d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før ekteskap framsto han som en som var veldig selvsikker, som tok avgjørelser uten noen andre som hvisket han i øret. Nå føler jeg at familien hans styrer alt og til å med vårt forhold. Dette med ferie er en eksempel. Jeg føler at han lager planer med familien om ferie, at de reiser sammen eller om det er han som skal betale flybillettene eller noen sånt, og dermed får ikke vi gå på ferie. Det har tidligere hendt at jeg nevnte en gang i farta «Å jeg ønsker å besøke det å det landet igjen». Noen måneder senere bestiller søsteren flybilletter for han og seg selv og jeg blir informert rett før de reiser. Hvis moren min ringer meg så snakker jeg normalt med henne på tlf imens han sitter ved siden av, men hvis moren hans ringer skal han skru ned lyden eller gå til en annet rom. Jeg forteller åpent om min familie og venner(så lenge det passer seg), men jeg føler at han er mer hemmelighetsfull om sine, samtidig som at alt små ting jeg sier skal bli sagt videre. Dette her med tallerkner føler jeg er respektløs, jeg vet at moren dro hjem til oss imens jeg var borte og det at hun tar med seg tallerkner og ovnsform er bare merkelig. 

Anonymkode: 7cbc1...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Før ekteskap framsto han som en som var veldig selvsikker, som tok avgjørelser uten noen andre som hvisket han i øret. Nå føler jeg at familien hans styrer alt og til å med vårt forhold. Dette med ferie er en eksempel. Jeg føler at han lager planer med familien om ferie, at de reiser sammen eller om det er han som skal betale flybillettene eller noen sånt, og dermed får ikke vi gå på ferie. Det har tidligere hendt at jeg nevnte en gang i farta «Å jeg ønsker å besøke det å det landet igjen». Noen måneder senere bestiller søsteren flybilletter for han og seg selv og jeg blir informert rett før de reiser. Hvis moren min ringer meg så snakker jeg normalt med henne på tlf imens han sitter ved siden av, men hvis moren hans ringer skal han skru ned lyden eller gå til en annet rom. Jeg forteller åpent om min familie og venner(så lenge det passer seg), men jeg føler at han er mer hemmelighetsfull om sine, samtidig som at alt små ting jeg sier skal bli sagt videre. Dette her med tallerkner føler jeg er respektløs, jeg vet at moren dro hjem til oss imens jeg var borte og det at hun tar med seg tallerkner og ovnsform er bare merkelig. 

Anonymkode: 7cbc1...006

Er det mulig for dere å flytte fra dem?

Anonymkode: 5f4cd...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det mulig for dere å flytte fra dem?

Anonymkode: 5f4cd...55d

Jeg tenker at i fremtiden så må vi nesten det for at ekteskapet skal vare. Jeg ser allerede nå dynamikken og dette er ikke noe jeg trives i. 

Anonymkode: 7cbc1...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

....Nå føler jeg at familien hans styrer alt og til å med vårt forhold. Dette med ferie er en eksempel. Jeg føler at han lager planer med familien om ferie, at de reiser sammen eller om det er han som skal betale flybillettene eller noen sånt, og dermed får ikke vi gå på ferie.

Anonymkode: 7cbc1...006

Du må ta mer styring. Bestill ferie og billetter selv i god tid, da er både ferien og pengekrav satt av. 

Anonymkode: 523bb...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulerer dette men føler noe  skurrer. Ble kjent med en mann for 3 år siden og etter å ha kjent hverandre i 3 år valgte vi å gifte oss(vi er begge religiøse). Etter ekteskap har han endret seg. Han holder ofte mobilen skjult, han har en instagramkonto som jeg ikke får følge(sendte forespørsel men enda ikke godtatt), og han har ikke endret på Facebook status at han er gift. Jeg mistenker også at moren vet alt om forholdet vårt. Hun kan spørre han daglig «hva har hun lagt til deg for middag» eller andre lignende spørsmål, og dette sier han til meg. I tillegg mistenker jeg at alt jeg forteller om min familie så vet hans familie. Det var hendt flere ganger at moren over snakker og viser at hun vet mer enn det hun sier. Jeg har lenge snakket om sommerplaner med han og hva vi bør gjøre i sommer, men han stopper samtalen ved å virke likegyldig og bare si mhm, ja, osv. og jeg mistenker at han enten booker ferie for sin mor og søstre eller om han faktisk skal bli med(jeg fant passene deres i kontor rommet). Enda en rar hendelse er at etter at jeg var bortreist pga jobb i noen dager kom jeg hjem og ser at vi har mindre tallerkner. Sist jeg var hos familien ser jeg at mine tallerkner ligger i opphavsmenn hos dem, og når moren ser dette lukker hun oppvasken raskt. 
 

Hvordan burde jeg konfrontere dem? Alt jeg har er liksom mistanker og magefølelse. 

Anonymkode: 7cbc1...006

Virker nesten som en slags merkelig sammensvergelse der du ikke er inkludert....

Synes dette her er mobbing jeg da....

Hadde ikke funnet meg idet...

Er jo deg han skal være lojal mot tenker jeg da....Er jo dere som er gift 💕🪷. Merkelig oppførsel i forhold til resten av familien....

Jeg hadde ikke taklet dette så all ære til deg som står i det...

Veldig spesielt at du ikke får følge han på instagram synes jeg....

Personlig så hadde jeg ikke klart å stole på denne mannen et sekund.....

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skill deg. 
 

Dette er enorme røde flagg. Du nevner dere er religiøse begge to? Du er nok religiøs i en åndelig måte, og din mann er i en sosial og kulturell og kontrollerende måte. 
 

Skill deg. 

Anonymkode: 37466...ada

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 timer siden):

Virker nesten som en slags merkelig sammensvergelse der du ikke er inkludert....

Synes dette her er mobbing jeg da....

Hadde ikke funnet meg idet...

Er jo deg han skal være lojal mot tenker jeg da....Er jo dere som er gift 💕🪷. Merkelig oppførsel i forhold til resten av familien....

Jeg hadde ikke taklet dette så all ære til deg som står i det...

Veldig spesielt at du ikke får følge han på instagram synes jeg....

Personlig så hadde jeg ikke klart å stole på denne mannen et sekund.....

TS her. Det er akkurat dette jeg føler at han ikke er lojal mot meg. Husker den gang han og søstera bestemte seg for å reise på ferie og jeg ble informert om dette 1,5 uke før. Da sa han gjentatte ganger «jeg kan jo ikke si nei til min lille søster», og det var da den følelsen om illojalitet startet. Søstrene inkluderer meg ikke, de holder meg liksom så langt mulig unna dem som mulig. Når min bror giftet seg husker jeg hvor godt jeg og søsteren min prøvde å inkluderte henne, spesielt siden hun flyttet til ny by. Men her er det helt omvendt. Hvis vi skal dra til familien hans for å spise middag så drar søsteren ut eller kommer ikke ut av «rommene» sine. De er alle voksene damer, de er ca 8-3 år eldre men føler vi kunne ha hatt god relasjon mtp at vi har mye felles interesser. Føler at dette gnager veldig på meg, følelsene familien hans gir meg og hvordan han har den mentaliteten om at han må velge dem. Vet ikke om jeg burde snakke med han om dette, eller om det blir «teit». 

Anonymkode: 7cbc1...006

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her. Det er akkurat dette jeg føler at han ikke er lojal mot meg. Husker den gang han og søstera bestemte seg for å reise på ferie og jeg ble informert om dette 1,5 uke før. Da sa han gjentatte ganger «jeg kan jo ikke si nei til min lille søster», og det var da den følelsen om illojalitet startet. Søstrene inkluderer meg ikke, de holder meg liksom så langt mulig unna dem som mulig. Når min bror giftet seg husker jeg hvor godt jeg og søsteren min prøvde å inkluderte henne, spesielt siden hun flyttet til ny by. Men her er det helt omvendt. Hvis vi skal dra til familien hans for å spise middag så drar søsteren ut eller kommer ikke ut av «rommene» sine. De er alle voksene damer, de er ca 8-3 år eldre men føler vi kunne ha hatt god relasjon mtp at vi har mye felles interesser. Føler at dette gnager veldig på meg, følelsene familien hans gir meg og hvordan han har den mentaliteten om at han må velge dem. Vet ikke om jeg burde snakke med han om dette, eller om det blir «teit». 

Anonymkode: 7cbc1...006

Jeg hadde gått i vranglås for å si det sånn...

Får jeg ikke respekt så krever jeg den...

Er de ikke villige til det så hadde jeg bare pakket tingene mine og reist...

Min erfaring er at det blir som oftest ikke bedre med mindre du får han med deg i parterapi da....

Det er ingenting som er teit...

Respekt er minstekravet i en relasjon slik jeg ser det ....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde iallefall ikke blitt med han til et land med en anen relgion og latt han oppbevare passet mitt på ferien. 

Anonymkode: 0698d...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor lenge er det sidan du og mannen din lo saman? Skikkelig lo, så tårene trilla?

Anonymkode: 1eaa8...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kor lenge er det sidan du og mannen din lo saman? Skikkelig lo, så tårene trilla?

Anonymkode: 1eaa8...2ee

Det rr en stund nå. Vi har ler hver dag men det er nesten som om han alltid tenker på noe annet og ikke kan slappe fult av liksom.

Anonymkode: 7cbc1...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare gir han tingene deres videre til andre? Har dere utenlandsk bakgrunn? 

Anonymkode: 523bb...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det rr en stund nå. Vi har ler hver dag men det er nesten som om han alltid tenker på noe annet og ikke kan slappe fult av liksom.

Anonymkode: 7cbc1...006

💔

Uff, trist å høyre. 

Har du og mannen din bakgrunn frå det samme landet? 

Får litt inntrykk av at ektemannen din er einaste mannen i hushaldet til di svigermor? 

Anonymkode: 1eaa8...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskapet deres virker rart og kunstig, beklager å si det.

Han legger ferieplaner uten å snakke med sin egen kone? Du finner passene til familien hans, men det er ikke naturlig for deg å spørre han? Og du tør ikke spørre hvorfor tallerkenene deres er hos mor?

Dere høres ut som to bekjente som bor sammen. Skikkelig dårlig kommunikasjon. Det skal ikke være sånn. Ville ikke fått barn inn i dette hvertfall.

Hør om han er villig til å bli med på parterapi. Der får dere hjelp til å kommunisere bedre. Virker som dere er på helt feil spor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare gir han tingene deres videre til andre? Har dere utenlandsk bakgrunn? 

Anonymkode: 523bb...d88

Ja vi har utlands bakgrunn. Jeg tror at når jeg ikke er hjemme(reiser med jobb, besøker familien min i et annet land), så kommer moren og søsteren hjem, dette skjer ofte. Han sier da at de hjelper han med rydding osv, men mistenker også at de snoker rundt og den gangen jeg la merke til at tallerknene var borte så var det etter at jeg var på seminar med jobben og de var hos oss. Så det er de som tar det.  En annen ting som er rart er at når jeg er hjemme så kommer de aldri på besøk uten at det skal være lang invitasjon i forkant og de er veldige stive, men de dagene jeg ikke er det så er det hyppig her

Anonymkode: 7cbc1...006

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...