Gå til innhold

«Peak» på Clearblue fertilitetsmonitor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

I dag fikk jeg «peak» på Clearblue fertilitetsmonitor, men negativ eggløsningstest. 
 

Noen som vet hva dette betyr?

Anonymkode: e2c44...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står vel "høy" eller "maksimal" på monitor. Det er veldig rart hvis du har fått "maksimal" og samtidig negativ strimmel.

Anonymkode: b9f0d...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det står vel "høy" eller "maksimal" på monitor. Det er veldig rart hvis du har fått "maksimal" og samtidig negativ strimmel.

Anonymkode: b9f0d...855

Jaa, veldig rart syntes jeg også.. 

Anonymkode: e2c44...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig rart ut. Jeg fikk maksimal på monitor og positiv strips samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut ja.. Brukt samme urin? 

Anonymkode: b35e6...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Høres merkelig ut ja.. Brukt samme urin? 

Anonymkode: b35e6...f48

Nei, ikke samme urin:) 

Anonymkode: e2c44...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her: 

Det samme skjedde i dag, negativ eggløsningstest, men maksimal på monitoren.. 

Anonymkode: e2c44...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke samme urin:) 

Anonymkode: e2c44...968

Hvorfor bruker du ikke samme urin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ts her: 

Det samme skjedde i dag, negativ eggløsningstest, men maksimal på monitoren.. 

Anonymkode: e2c44...968

Siden du ikke bruker samme urin, ville jeg stolt på den du tar først om morgenen.. Anbefaler deg å bruke samme urin. 
 

Jeg bruker monitor og en strips om morgenen, og så en strips ettermiddag/kveld. Monitor og strips stemmer overens. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke samme urin:) 

Anonymkode: e2c44...968

Halve vitsen med å ta to tester er borte når du ikke bruker samme urin.  Da kan de ikke sammenlignes for de har blitt brukt på ulik urin med potensielt ulik mengde LH i urinen. 

Anonymkode: b35e6...f48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Halve vitsen med å ta to tester er borte når du ikke bruker samme urin.  Da kan de ikke sammenlignes for de har blitt brukt på ulik urin med potensielt ulik mengde LH i urinen. 

Anonymkode: b35e6...f48

Brukte samme urin i dag, fremdeles samme resultat:) 

Anonymkode: e2c44...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (22 minutter siden):

Siden du ikke bruker samme urin, ville jeg stolt på den du tar først om morgenen.. Anbefaler deg å bruke samme urin. 
 

Jeg bruker monitor og en strips om morgenen, og så en strips ettermiddag/kveld. Monitor og strips stemmer overens. 

Brukte samme urin i dag, fremdeles samme resultat:) 

Anonymkode: e2c44...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Brukte samme urin i dag, fremdeles samme resultat:) 

Anonymkode: e2c44...968

Det høres veldig merkelig ut. Hvilken dag er du på i syklusen? Har du regelmessig syklus? Er dette første syklusen du bruker monitor og strips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melus skrev (5 minutter siden):

Det høres veldig merkelig ut. Hvilken dag er du på i syklusen? Har du regelmessig syklus? Er dette første syklusen du bruker monitor og strips? 

Jeg har ikke regelmessig syklus, har ikke brukt den på noen uker, men tok tilfeldigvis en test i går som var maksimal. Såå kan være det er noe feil med den:)

Anonymkode: e2c44...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har ikke regelmessig syklus, har ikke brukt den på noen uker, men tok tilfeldigvis en test i går som var maksimal. Såå kan være det er noe feil med den:)

Anonymkode: e2c44...968

Du kan ikke benytte det av monitor når det passer deg. Den krever at du bruker den regelmessig og korrekt for å gi korrekte svar. Den må analysere syklusen din og resultater igjennom syklusen din. 

Du må legge inn syklus, og følge monitoren. Ikke bare ta en test på måfå. Da vil den ikke være korrekt så da er nok stripsene korrekt. 

For monitoren skal vel ikke benyttes - når den brukes korrekt - etter den har nådd maksimalt. 

Det er ikke noe poeng i å bruke slike hjelpemidler hvis du ikke benytter den korrekt  

Anonymkode: b35e6...f48

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke regelmessig syklus, har ikke brukt den på noen uker, men tok tilfeldigvis en test i går som var maksimal. Såå kan være det er noe feil med den:)

Anonymkode: e2c44...968

Som hun over her skriver, du må bruke monitoren som den skal brukes, ellers er det ikke vits å bruke den. Da stemmer stripsen i dette tilfellet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du kan ikke benytte det av monitor når det passer deg. Den krever at du bruker den regelmessig og korrekt for å gi korrekte svar. Den må analysere syklusen din og resultater igjennom syklusen din. 

Du må legge inn syklus, og følge monitoren. Ikke bare ta en test på måfå. Da vil den ikke være korrekt så da er nok stripsene korrekt. 

For monitoren skal vel ikke benyttes - når den brukes korrekt - etter den har nådd maksimalt. 

Det er ikke noe poeng i å bruke slike hjelpemidler hvis du ikke benytter den korrekt  

Anonymkode: b35e6...f48

Ahh, jeg skjønner:) 

Allikevel rart at den fant LH økning. 

Anonymkode: e2c44...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ahh, jeg skjønner:) 

Allikevel rart at den fant LH økning. 

Anonymkode: e2c44...968

Nei ikke nødvendigvis rart nei. Hvis den ikke er kjent med syklusen din og den ikke har analysert nivåene iløpet av syklus så vil den raskt kunne slå ut feil på LH. Man har LH i kroppen hele syklusen i ulik mengde, og kan ha små økninger som ikke er i forbindelse med økning ved eggløsning. 

Så når monitoren ikke er kjent med syklus, du ikke har lagt den inn, og ikke bruker monitoren slik den skal brukes så vil den kunne gi feil svar uten at det er noe galt med verken monitoren eller noe annet. 

Anonymkode: b35e6...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei ikke nødvendigvis rart nei. Hvis den ikke er kjent med syklusen din og den ikke har analysert nivåene iløpet av syklus så vil den raskt kunne slå ut feil på LH. Man har LH i kroppen hele syklusen i ulik mengde, og kan ha små økninger som ikke er i forbindelse med økning ved eggløsning. 

Så når monitoren ikke er kjent med syklus, du ikke har lagt den inn, og ikke bruker monitoren slik den skal brukes så vil den kunne gi feil svar uten at det er noe galt med verken monitoren eller noe annet. 

Anonymkode: b35e6...f48

Okei, da skal jeg bruke den etter bruksanvisningen

Anonymkode: e2c44...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...