Gå til innhold

Andre som ikke har fått barnetrygd i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er folk virkelig så ute å kjøre økonomisk at dere er avhengig av en tusenlapp eller to for å få det til å gå rundt? Stakkars barn... 

Anonymkode: 136fd...858

Merker det når det nesten er 5k.

Anonymkode: e8064...caa

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber kun 60% fordi det ikke er ledige jobber å oppdrive her, ikke innenfor min bransje. Søker alt jeg kan og har ekstra vikariat i blant. Er avhengig av barnetrygda den siste uka før lønning. 

 

Anonymkode: 32681...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Nordea og ikke fått enda. 

Anonymkode: b6a2f...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey skrev (4 minutter siden):

Jeg skal ikke klikke anonym på denne, men stå for den. 

Jeg har god jobb, mannen har god jobb, vi har god utdannelse og vi har flere barn. Og av og til så er det barnetrygd som hjelper på at jeg slipper å dyppe inn i bufferkonto som jeg måtte i morges på butikken. Jeg har jo faktisk såpass styring på økonomien at jeg vet nøyaktig hva som kommer, hvor mye og når - men i dag har heller ikke jeg fått barnetrygd. 

Og jeg skjemmes like lite med å sukke over den forsinkede utbetalingen av barnetrygden som jeg skjemmes over at lønnsavdelingen snubler og gjør små feil. 

Folk som trykker andre ned, håper jeg følgende for: Måtte dere ha nøyaktig så god dag i dag som dere fortjener. 

Til resten håper jeg eventuelle floker løser seg og at barnetrygden kommer snart. 

veldig enig med deg i dette! klarer oss fint her å, men disse pengene skulle rett inn på kontoen til konfirmasjon i hus neste uke, så jeg slapp ta av sparepenger til siste innkjøp.

Anonymkode: cc91f...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har over 2 mill i diverse kontoer og fond, men følger fortsatt med på at jeg får pengene jeg har krav på. 
 

Fortsatt ikke fått jeg heller (SR-bank). 

Anonymkode: 16589...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

veldig enig med deg i dette! klarer oss fint her å, men disse pengene skulle rett inn på kontoen til konfirmasjon i hus neste uke, så jeg slapp ta av sparepenger til siste innkjøp.

Anonymkode: cc91f...371

Ja, jeg logget inn her når ting roer seg fordi det ante meg at her ville jeg finne ut om det var noe galt med bare min bank (Sparebanken Vest), og de kommentarene provoserte.

Fordi noen søker info om feil i utbetalinger, så betyr det ikke "haha, dæven du er fattig" eller "du har null kontroll". Det KAN bety det. Men det kan også bety at man har stålkontroll. 

Og for de som ikke har mulighet til å løse med sparepenger eller buffer i slike situasjoner så er det så bedritent å komme med hån. Hva hjelper det liksom. Like lite takt som å fortelle den gamle dama på turstien at hun trener bedre balanse uten gåstaver, det lukter arroganse og mansplaining. Dårlig sosiale antenner. 

 

AaaaaaA. Så fikk jeg ranta litt. Takk for oppmerksomheten og beklager avsporing. 

Endret av Zoey
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norsk og bare: Hvor er pengene mine? Jeg har KRAV på de! NÅ!!!

Dette er en trygdeordning. En gode som kommer fra skattepengene fra alle som bidrar til det norske skattesystemet. Jeg er også avhengig av disse pengene, og vi bruker de i husholdingen hver mnd selv om jeg skulle ønske at vi hadde hatt mulighet til å spare litt av summen til barna. Slik er dessverre ikke nå. Jeg er kjempetakknemlig for denne gode velferdsordningen, og syns det er en uting at folk tar dette helt for gitt og bruker ord som krav etc. Folk har blitt helt Megmegmegmittmittmittminminmin

Anonymkode: 75a23...a5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er uvanlig, jeg får alltid sms 8 om dette, nå er jeg bekymret🙈

Anonymkode: dc742...9ed

Hva er det du er bekymret for??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Typisk norsk og bare: Hvor er pengene mine? Jeg har KRAV på de! NÅ!!!

Dette er en trygdeordning. En gode som kommer fra skattepengene fra alle som bidrar til det norske skattesystemet. Jeg er også avhengig av disse pengene, og vi bruker de i husholdingen hver mnd selv om jeg skulle ønske at vi hadde hatt mulighet til å spare litt av summen til barna. Slik er dessverre ikke nå. Jeg er kjempetakknemlig for denne gode velferdsordningen, og syns det er en uting at folk tar dette helt for gitt og bruker ord som krav etc. Folk har blitt helt Megmegmegmittmittmittminminmin

Anonymkode: 75a23...a5b

Nå er det nå en gang slik at man har krav på disse pengene. Så det er helt innenfor å bruke begrepet "mitt".

Som andre har vært inne på så sier ønsket om å vite hvor de blir av kanskje noe om hvordan noen av oss nordmenn har det akkurat nå. Vi er mange som, som du selv sier, ikke kan spare denne summen nå, og noen er mer avhengig av den enn andre.

Noen står på butikken og skal handle og kan hente fra en buffer, andre kan ikke. 

Å kritisere de som etterspør den derimot, det vitner om lite empati og forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer når de kommer. Dagen er ikke over enda.

Anonymkode: 4f2bb...2d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De kommer når de kommer. Dagen er ikke over enda.

Anonymkode: 4f2bb...2d8

Dagen har vel såvidt begynt … tråden ble laget før de fleste har stått opp. Synes absolutt det er synd på folk som er så desperate at de må lage tråd om at trygden ikke er inne klokka 07. De VET jo at den kommer 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Typisk norsk og bare: Hvor er pengene mine? Jeg har KRAV på de! NÅ!!!

Dette er en trygdeordning. En gode som kommer fra skattepengene fra alle som bidrar til det norske skattesystemet. Jeg er også avhengig av disse pengene, og vi bruker de i husholdingen hver mnd selv om jeg skulle ønske at vi hadde hatt mulighet til å spare litt av summen til barna. Slik er dessverre ikke nå. Jeg er kjempetakknemlig for denne gode velferdsordningen, og syns det er en uting at folk tar dette helt for gitt og bruker ord som krav etc. Folk har blitt helt Megmegmegmittmittmittminminmin

Anonymkode: 75a23...a5b

Men hvordan blir nav om man ikke svarer riktig, ikke får med seg alle reglene, ikke sender inn alt riktig til riktig tid? Da sliter man, da står man uten noe. Men når nav gjør feil så er alt liksom greit. 

Det er lov å se ting fra forskjellige vinkler. Jeg reagerer ofte på at leger som ikke holder avtaler og nav som ikke holder avtaler, alltid slipper unna. Men om jeg misser en av de så taper jeg penger. Fordi jeg er en helt vanlig person

 

Anonymkode: 32681...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er folk virkelig så ute å kjøre økonomisk at dere er avhengig av en tusenlapp eller to for å få det til å gå rundt? Stakkars barn... 

Anonymkode: 136fd...858

Det å tråkke på noen som ligger nede er digg, er det ikke? 

En tusenlapp kan utgjøre mye for en familie. Handler man smart og økonomisk, så er en tusenlapp et fullt kjøleskap. 
Slike kommentarer som det du kjørte ut i denne tråden, det trenger vi ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Typisk norsk og bare: Hvor er pengene mine? Jeg har KRAV på de! NÅ!!!

Dette er en trygdeordning. En gode som kommer fra skattepengene fra alle som bidrar til det norske skattesystemet. Jeg er også avhengig av disse pengene, og vi bruker de i husholdingen hver mnd selv om jeg skulle ønske at vi hadde hatt mulighet til å spare litt av summen til barna. Slik er dessverre ikke nå. Jeg er kjempetakknemlig for denne gode velferdsordningen, og syns det er en uting at folk tar dette helt for gitt og bruker ord som krav etc. Folk har blitt helt Megmegmegmittmittmittminminmin

Anonymkode: 75a23...a5b

Er du helt fjern? Eller er du i feil tråd? 

Anonymkode: 6fb8b...427

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Petra200 skrev (15 minutter siden):

Synes absolutt det er synd på folk som er så desperate at de må lage tråd om at trygden ikke er inne klokka 07

Jeg er ikke desperat av den grunn, merkelig tanke. 

Anonymkode: 6fb8b...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke desperat av den grunn, merkelig tanke. 

Anonymkode: 6fb8b...427

Hvorfor lage tråden da?? Du vet jo at du får pengene dine 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra200 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor lage tråden da?? Du vet jo at du får pengene dine 

Kjedelig at alt er stengt i morgen og det kan jo hende det går ekstra dager før de er inne. Man vet jo ingenting ennå. 

Anonymkode: 32681...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjedelig at alt er stengt i morgen og det kan jo hende det går ekstra dager før de er inne. Man vet jo ingenting ennå. 

Anonymkode: 32681...911

Hvor mange dager har du fått trygden flere dager forsinka? Du får pengene dine i dag, Kiwi er oppe til 23.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...