Gå til innhold

holde seg på tredemølle eller ha hendene rett ned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg bruker å gå en times tid på tredemølle, veksler mellom å holde litt fast og ha hendene ned.

Så begynte jeg å tenke på/ skal hendene henge løst som når man går tur? Eller er det ok å holde seg?

Anonymkode: dd84a...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Best trening å ikke holde. 

Anonymkode: 03cc8...4f7

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går vel slik man vanligvis går?  Altså med litt sving på armene. Tror dette gir best utbytte av treningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gåstaver

Anonymkode: d530a...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg bruker å gå en times tid på tredemølle, veksler mellom å holde litt fast og ha hendene ned.

Så begynte jeg å tenke på/ skal hendene henge løst som når man går tur? Eller er det ok å holde seg?

Anonymkode: dd84a...ab2

Du skal IKKE holde hendene på tredemølla! Da blir treningseffekten mindre og tallene litt feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hold...

Anonymkode: be232...574

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ikke holde, da "jukser" du og gjør treningen lettere/mindre effektiv. Hvis du holder pga balansen så fester du blikket rett frem og har det der, også tar du på deg nødbremsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å holde i mølla med mindre man bruker den til opptrening etter skade, eller er veldig svimmel eller veldig gammel. 

Armene kan svinge slik de gjør når du går til vanlig, eller du kan bøye dem litt mer på samme måten som kappgjengere eller løpere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svinger armene frem og tilbake akkurat sånn som du går vanlig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

jeg bruker å gå en times tid på tredemølle, veksler mellom å holde litt fast og ha hendene ned.

Så begynte jeg å tenke på/ skal hendene henge løst som når man går tur? Eller er det ok å holde seg?

Anonymkode: dd84a...ab2

Gjør det du er komfortabel med, etterhvert så kan man gå lengre uten å holde. Ta det i ditt tempo

Anonymkode: d6edd...8ee

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Har gått litt ustødig etter operasjon, men tenker jeg skal få det til uten å holde om jeg senker tempoet 

 

Av nysgjerrighet- dere som går, hvilken hastighet har dere?

Anonymkode: dd84a...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for svar alle sammen. Har gått litt ustødig etter operasjon, men tenker jeg skal få det til uten å holde om jeg senker tempoet 

 

Av nysgjerrighet- dere som går, hvilken hastighet har dere?

Anonymkode: dd84a...ab2

Da er det nok bedre å senke tempoet ja, og heller feste nødbremsen til treningstøyet ditt. 

Jeg har ganske lange ben, skal jeg gå fort så går jeg med tempo mellom 6,5-7. Fra 7 og oppover må jeg begynne å små-jogge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Takk for svar alle sammen. Har gått litt ustødig etter operasjon, men tenker jeg skal få det til uten å holde om jeg senker tempoet 

 

Av nysgjerrighet- dere som går, hvilken hastighet har dere?

Anonymkode: dd84a...ab2

Mellom 5 og 6,5 - fra 7 må jeg småjogge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk for svar alle sammen. Har gått litt ustødig etter operasjon, men tenker jeg skal få det til uten å holde om jeg senker tempoet 

 

Av nysgjerrighet- dere som går, hvilken hastighet har dere?

Anonymkode: dd84a...ab2

Alt fra 4-5 ca, men har korte bein. Men begynn lavt også øker du når du føler at du er mer klar. Det er vell også dagsform som spiller inn, gjør det hos meg ihvertfall 

Anonymkode: d6edd...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lav og har korte bein, men kan gå helt greit fram til 7,1 km/h. Riktignok i "kappgang-stil", men jeg går. 7,1 er tydeligvis en slags magisk grense for meg, i alle fall akkurat nå. Øker jeg mer blir det jogging. Jeg begynte lavere, og har økt tempoet etterhvert som jeg har følt at jeg kan klare å gå raskere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/29/2024 at 10:35 PM, AnonymBruker said:

Takk for svar alle sammen. Har gått litt ustødig etter operasjon, men tenker jeg skal få det til uten å holde om jeg senker tempoet 

 

Av nysgjerrighet- dere som går, hvilken hastighet har dere?

Anonymkode: dd84a...ab2

Går bare nå pga et brudd og da er det på mellom 6 og litt over 7. (Må begynne å jogge et sted mellom 7 og 8.)
Har stigning på minst 4. Men blir oftest mellom 8 og 10, eller opp til 12/13, i intervaller. 

Anonymkode: 70898...941

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 22.35):

Takk for svar alle sammen. Har gått litt ustødig etter operasjon, men tenker jeg skal få det til uten å holde om jeg senker tempoet 

 

Av nysgjerrighet- dere som går, hvilken hastighet har dere?

Anonymkode: dd84a...ab2

Jeg begynner på 4,5 i 5-10 minuttee og øker til 5, som er kappgang for meg. Høyere enn det så må jeg jogge. Går og med incline og begynner på 6% på 4,5 pgså øker jeg den óg. 

Anonymkode: 85ac2...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunno, men jeg må ihvertfall holde meg ellers tryner jeg garantert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den som regel på 6 i fart og 4-5 i stigning på oppvarming, jeg er 160 høy med korte ben så det er fort nok til oppvarming 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 21.33):

Jeg bruker gåstaver

Anonymkode: d530a...1d1

På tredemølle? Hvorfor det i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...