Gå til innhold

Hvorfor skal en kriminell mann gjøre som en politikvinne sier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil kvinnelige soldater klare det som kvinnelig politi ikke klarer? Hvorfor det? Hvorfor vil naboland bidra med kvinnelige politistyrker, og hvorfor vil det hjelpe på? De har vel lignende tilstander i sine egne land?

Hvorfor er det ikke lurt synes du? Hva har de å tape, de er jo allerede tapere? Er det bedre å tape under et system som er rigget imot de enn å gjøre opprør og skape et nytt system som er rigget for de, hvor de kan vinne?

Anonymkode: ebfeb...844

Hvorfor skal alle i verden som er i mot denne kriminelle mannebanden være kvinner?

Jeg skjønner fremdeles ikke premisset ditt. 

Du mener at aboslutt alle menn har fått pikken i krøll og er blitt kriminelle og skal drepe alle damer?

Da vinner dere sikkert, men menneskeheten dør jo ut. Så alle taper.

Anonymkode: c1087...637

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS hater damer det er tydelig !!!!!!

Anonymkode: 642d7...6ca

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor skal alle i verden som er i mot denne kriminelle mannebanden være kvinner?

Jeg skjønner fremdeles ikke premisset ditt. 

Du mener at aboslutt alle menn har fått pikken i krøll og er blitt kriminelle og skal drepe alle damer?

Da vinner dere sikkert, men menneskeheten dør jo ut. Så alle taper.

Anonymkode: c1087...637

Jeg prøver vel egentlig å utforske om kvinner vil klare å opprettholde dette samfunnet de har skapt på egenhånd, eller om de er avhengig av menn for å få ha det sånn, og i så fall hvor stor andel menn/voktere trenger de på sin side, og hvor lenge kan det holde? En kriminell er egentlig bare noen som ikke gjør som staten sier. Jeg tror ikke det er mange som vil drepe damer, men jeg tror det er stadig flere som ønsker seg ut av situasjonen sin.

Anonymkode: ebfeb...844

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 21.58):

Det er noen videoer på nettet av sammenstøt mellom politikvinner og kriminelle menn som viser det stikk motsatte! Og det til tross for at kvinnene er bevæpnet og mennene/mannen ikke er det.

Anonymkode: ebfeb...844

Mange eksempler på det motsatte også, deriblant dette eksemplet fra i år:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Vzlqxp/flere-personer-skal-vaere-knivstukket-paa-kjoepesenter-i-sydney

Anonymkode: 63dd6...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 21.00):

La oss si at det bare er politikvinner igjen i samfunnet, ingen politimenn, og det vil være like mange kriminelle menn i en gitt konfrontasjon som det er politikvinner. Hvis hun roper på backup vil det komme tilsvarende mange kriminelle gjengmedlemmer for å backe opp kameraten sin, og hva enn politikvinnene har av våpen og utstyr vil de kriminelle mennene matche med sine ulovlige våpen og utstyr. Hvem tror du vinner, og hvordan/hvorfor?

Anonymkode: ebfeb...844

Mange damer må ha gjort deg bitter og såret TS Lyser jo ut i fra innlegget ditt! Narisisst sikkert :)

Anonymkode: 642d7...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange damer må ha gjort deg bitter og såret TS Lyser jo ut i fra innlegget ditt! Narisisst sikkert :)

Anonymkode: 642d7...6ca

Han har ikke kommet inn på PHS da, vet du... av grunner alle skjønner ut fra innleggene hans.

Er for øvrig enig i at det ikke bør være så høyt inntak av kvinner som det er per dags dato v/PHS. Vi kommer ikke bort fra at kvinner generelt ikke har den fysiske styrken som menn, og personlig mener jeg at det må være en overvekt av menn i et sånt yrke. Det betyr ikke at kvinner gjør en dårlig jobb og at vi ikke skal ha kvinner i politiet, men man må ta høyde for at det er et fysisk yrke, og en tjeneste der det ikke er ubegrenset med personell å ta av i hverdagen.

Mener at det var TS som spurte om det fantes kvinner i "spesialstyrkene i politi og Forsvar". Det finnes ikke kvinner på Beredskapstroppen, men det finnes kvinner på UEH. I Forsvaret har man Jegertroppen etc.

 

Anonymkode: 63dd6...63b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 21.33):

Hvorfor skal kjønn ha noen betydning? Hele spørsmålet gir preg av misogyni.

Anonymkode: f4ab9...34f

Det kan godt forståes slik, kan sikkert være og.

Men problemstillingen er der uansett og blir diskutert.

Om ei politidame på 65 kg konfronteres av en voldelig mann på 100 kg så kan hun enten tilkalle hjelp, løpe unna eller stanse mannen. Hun har ikke et reel mulighet til å uskadeliggjøre voksen mann i godt form uten bruk av våpen. Batong, pepperspray, pistol evt. strøm.

Sagt på en annen måte må hun eskalere bruken av vold utover muskelkraft hvis det er en akutt pågående situasjon. Og det kan forårsake mer skade.

En politimann vil kunne legge forbryteren i bakken og holde ham fast. Ei dame vil ofte måtte ta i bruk makt som sender personen til sykehus med skuddskader, slagskader eller med hjertestans etter å ha blitt TASET med strøm . 

Mangler man muskelkraft må man eskalerer bruken av vold som igjen forårsaker mer skade. Så kjønn har betydning i den virkelige verden.

Anonymkode: c1d46...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han har ikke kommet inn på PHS da, vet du... av grunner alle skjønner ut fra innleggene hans.

Er for øvrig enig i at det ikke bør være så høyt inntak av kvinner som det er per dags dato v/PHS. Vi kommer ikke bort fra at kvinner generelt ikke har den fysiske styrken som menn, og personlig mener jeg at det må være en overvekt av menn i et sånt yrke. Det betyr ikke at kvinner gjør en dårlig jobb og at vi ikke skal ha kvinner i politiet, men man må ta høyde for at det er et fysisk yrke, og en tjeneste der det ikke er ubegrenset med personell å ta av i hverdagen.

Mener at det var TS som spurte om det fantes kvinner i "spesialstyrkene i politi og Forsvar". Det finnes ikke kvinner på Beredskapstroppen, men det finnes kvinner på UEH. I Forsvaret har man Jegertroppen etc.

 

Anonymkode: 63dd6...63b

Tror dette med kvinner i politiet ordner seg rent praktisk i det daglige. Politiet er ikke dumme og ser utfordringen og finner løsninger. Ei jente på 55 kg vil ikke bli satt sammen med ei jente på 60 kg. De vil få partnere som utfyller hverandres svakheter. Både i forsvaret og politiet har kvinner og en tendens til å søke seg bort fra operativ tjeneste så snart de har krysset av nødvendig tid.

Kvinner innenfor disse yrkene havner raskt i mykere jobber som økonomi, HR, etterforsking mm. Adm. stillinger med kontortid.

Du ser ikke politikvinner på 40+ møte demonstranter utenfor den israelske ambassaden med køller og skjold. 

Når jeg var i Afghanistan veide jeg 123 kg når jeg forlot leieren på oppdrag. Egen kroppsvekt + skuddsikre plater, ammunisjon, pistol og maskingevær ++ i praksis bærer man på rundt 20-25 kg på utstyr før patrulje . OM jeg skulle bli truffet og måtte evakuere ville mine kolleger kunne løfte meg inn i et pansret kjøret hvor inn steget er 80-90 cm høyt.

Og veldig få kvinner er  i stand til å trekke meg i sikkerhet, langt mindre evakuere meg i bil. Så da hadde jeg måtte bli liggende der i påvente av mannlige kolleger. Dette veit alle som har tjenestegjort, men tar uansett denne som anonym fordi jeg vei at det kommer mange usannsynlige muligheter som etter sigende kompenserer for manglende muskelkraft osv. 

Men i den virkelige verden så er det ikke alle jobber som passer for alle. Selv jødene har ikke kvinner i stridenede avdelinger de har årevis med kvinnelig verneplikt i Israel men færreste kjemper i Gaza. De har støtteroller som sikkerhet, vei poster, transport, sanitet mm.

Anonymkode: c1d46...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...